F1: Mi vár a Forma-1-re az eladás után?

Nagy növekedési potenciált lát az új tulajdonos

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.09.08. 11.43

Bár Bernie Ecclestone a Forma-1 eladása után is a helyén marad, az érkező új főnöknek is megvannak a maga elképzelései az F1 további fejlesztéséről.

F1: Mi vár a Forma-1-re az eladás után?

Mostanra hivatalos, hogy a CVC befektetési csoport és a többi részvényes eladja a Forma-1 anyacégét, a Delta Topcót az amerikai Liberty Mediának. A vásárló vezérigazgatóként néhány évig még megtartja Bernie Ecclestone-t, de mellé új igazgatótanácsi elnököt helyeznek Chase Carey személyében.

A fejedelmi bajszáról könnyen megjegyezhető amerikai üzletember a médiaóriás Foxnál dolgozott ilyen-olyan vezetői pozícióban az elmúlt két évtizedben, részt vett a Fox Sports elindításában, Rupert Murdoch médiacézár jobbkezeként pedig jelenleg is a 21st Century Fox egyik alelnöke.

Chase Carey- fejedelmi bajusszal érkezik az új nagyfőnök

Chase Carey

A Liberty mögött álló John Malone személyében Carey most egy másik médiamágnás kulcsembere is lesz, a sokmilliárdos üzletet jelentő Forma-1-ből igyekszik majd a lehető legtöbbet kihozni. Bemutatkozásként így beszélt:

“Nagy örömmel csatlakozom ehhez a csapathoz, nagy potenciált látok benne. A Forma-1 – nagyban az évtizedek óta irányító Bernie Ecclestone érdemeként – eddig is egyértelműen sikeres volt, nagyon várom, hogy vele dolgozhassak. Egyetértünk abban, hogy a további építkezéssel egy új szintre emelhetjük az F1-et.”

“Hogy miben is látjuk a lehetőséget? A nézők, a résztvevők, a tulajdonosok javára válik majd, ha megerősítjük, kiterjesztjük a Forma-1 mint sport és mint brand promócióját és marketingjét. A tartalom gazdagításában, főképp digitális téren, amely pillanatnyilag még igen kis töredékét adja a bevételeknek. A versenynaptár megújításában. A szponzori és egyéb gazdasági együttműködések körének szélesítésében. A Liberty rendezvényszervezési és digitális tartalomszolgáltatási szakértelmével minden korábbinál nagyobb eseménnyé tesszük a versenyhétvégéket.”

silverstone_fut_32

Carey hozzátette, hogy a Liberty számára a Forma-1 “alacsony kockázatú, diverzifikált bevételi forrásai” tették vonzóvá a felvásárlást, és mindhárom fő területen – a versenyszervezés, a közvetítések és a reklám- és szponzori üzletek – “jelentős” növekedési potenciált látnak.

Az F1 bevételeinek jelenleg 60 százaléka folyik vissza a csapatokhoz minden évben, de a jövőben változhat a rendszer, az egyszerű – és sokat kritizált – pénzosztási szisztéma is sokszínűbbé válhat, a résztvevők akár résztulajdonossá is válhatnak.

“A csapatok lehetőséget kapnak majd arra, hogy befektetőként is szerepet vállaljanak a Forma-1-ben, ennek részleteit a maga idejében dolgozzuk majd ki. Néhány csapat már jelezte, hogy az eladás lezárulta után érdekelné a lehetőség” – áll a Liberty közleményében.

Kommentek

F1: Ecclestone-t meghívták a Bahreini Nagydíjra

Az F1 januárban letett urát, Bernie Ecclestone-t az arab királyság koronahercege hívta meg a két hét múlva következő futamra.

F1: Nem tudni, mikor lesz versenyképes Honda-motor

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj megerősítette a téli tesztek tapasztalatait, miszerint továbbra is a Hondái a legrosszabb F1-es motor, de egyelőre nem tudni, mikor kaphat jobban a McLaren a japánoktól.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

A Wankel motorral röfögő Ladáknál nincs érdekesebb orosz vas

Különc gépek életben tartói, áldás rátok. Nélkületek, elkötelezett őrültek nélkül, mi sem csodálhatnánk ezeket a gazdasági zsákutcának bizonyuló, korántsem hibátlan, de annál különlegesebb szerkezeteket.

Több millió veszélyes autót hív vissza a Toyota

Közel hárommillió autót hív vissza a Toyota a Takata légzsákok meghibásodásának kockázata miatt.

Szomorú látvány: itt tárolja a VW a dízelbotrány miatt visszavett autókat

A 2015-ben kirobbant VW-dízelbotrány szinte az egész világot érintette, a német gyártó pedig kénytelen volt néhány helyen visszavásárolni a “csaló” autókat.

Tarlós tovább üti a köztereseket, újabb fejlemény

Tarlós István szerint az autósok bírságolását érintően nem működhetnek úgy a kerületi közterület-felügyelők, mint “a legrosszabb időkre emlékeztető önkéntes rendőrök”.

Félelmetes hajsza az autópályán

Ez a videó olyan, mintha a Need for Speedet néznénk, abban vannak hasonló csapatos száguldások.

Jól rejti árát az óriás-Toyota

Rangrejtve járni nincs jobb egy valójában sokba kerülő, de árát ügyesen palástoló kisbusznál. A Toyota Proace az igényes Verso-kivitelben járt nálunk, tesztünkön hibái is kiderültek.

A legkomolyabb játék, amit idén látsz

A Toyota Hilux tavaly történelmi eredményt ért el: Ausztrália legnagyobb számban eladott gépkocsijaként zárta az évet.  Ennek örömére készült el az életnagyságú gyerekjáték.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.