Eladták a Forma-1-et, Ecclestone marad

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.09.08. 09.38

Hivatalosan is bejelentették, hogy az amerikai Liberty Media felvásárolja a Forma-1-et. A főnök ezután is Bernie Ecclestone marad.

Eladták a Forma-1-et, Ecclestone marad

Hivatalosan is bejelentették, hogy az amerikai Liberty Media felvásárolja a Forma-1 kereskedelmi jogait. A korábban emlegetett 8,5 milliárd dollárnál jóval alacsonyabb, 4,4 milliárdos – bár a források ellentmondóak, 6 milliárdról is szó van – üzlet két lépcsőben valósul meg: a Liberty előbb egy 18,7%-os részvénycsomagot vesz, majd a további 81,3%-ot a különböző részvényesek igazgatótanácsai és e felügyelőszervezet, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) jóváhagyása után.

Az F1 ügyeit eddig vezérigazgatóként irányító Bernie Ecclestone pozíciója nem változik, az új tulajdonosok is 3-5 évig számítanak még rá, igazgatótanácsi elnökként azonban megérkezik mellé az USA-ban a médiamágnás Rupert Murdoch jobbkezeként ismertté vált menedzser, Chase Carey, hosszabb távon ő lehet a 85 éves angol utódja.

“Üdvözlöm a Liberty Mediát és Chase Carey-t a Forma-1-ben, várom a közös munkát!” – mondta Ecclestone.

“Nagyon nagyra tartom a világszerte évente több százmillió nézőt elérő sport franchise-ot, a Forma-1-et. Nagy potenciált látok a Forma-1 további növekedésére, amely mind a sportág, mind a nézők, a csapatok és a befektetők hasznára lesz” – nyilatkozta Carey.

Chase Carey- fejedelmi bajusszal érkezik az új nagyfőnök

Chase Carey – fejedelmi bajusszal érkezik az új nagyfőnök

Kommentek

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

A KRESZ örök dilemmájára kerül most pont

Kiengedjem? Ne engedjem ki? Mikor engedjem ki?

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

A járhatatlan sártengerré változó földutakat régen gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal, amelyet a járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.