F1: Szenvedhet-e megint a Mercedes?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.09.06. 13.30

A Mercedesnél igen óvatos bizakodással közelítik meg a Szingapúri Nagydíjat, miután tavaly sokkolóan versenyképtelen volt a csapat az utcai pályán.

F1: Szenvedhet-e megint a Mercedes?

A Mercedes 2015-ben döbbenetes formaromlást mutatott a Szingapúri Nagydíjon, az előtte és utána is domináló alakulat a délkelet-ázsiai városállam futamán a középmezőny elejébe süllyedt vissza – elsősorban azért, mert a melegben nem tudták munkára bírni a szuperlágy gumikat.

A Merci dominanciája hajszálnyit sem csorbult 2016-ra, azonban az előzmények miatt a jövő heti szingapúri futamtól fáznak egy kicsit:

“Szingapúrba nem mehetünk túl magabiztosan, hiszen tavaly óriási lemaradásban voltunk. Ha jól emlékszem, az időmérőn 1,5 másodperc volt a hátrányunk, ami nagyon sok. Az elmúlt két év legnehezebb hétvégéje volt az számunkra, szóval most is kihívást jelent majd. Úgy gondolom, fejlődtünk azóta, de 1,5 másodpercet behozni azért nem könnyű” – mondta Nico Rosberg.

mercedes_szingapúr_2

A csapatfőnök, Toto Wolff szintén óvatosan áll a jövő hétvégi versenyhez:

“Tavaly nagyon versenyképtelenek voltunk ott, de azt hiszem, rájöttünk, miért. Levontuk a következtetéseket, amik aztán a későbbi versenyen és idén hasznunkra voltak, Szingapúrban pedig kiderül, hogy igazunk volt-e.”

“De nincs csodaszer, nem is egyetlen dologgal volt csak gondunk. Sok tényező együttes hatásáról volt szó, szóval kíváncsian várom, idén hogy alakul Szingapúr. Az autónk a teljes idény kihívásait tekintve a legjobb kompromisszum, de mindig vannak kivételek, az a csapat, amelyik mondjuk kiemelkedően jól teljesít a nagy leszorítóerőt kívánó Szingapúrban, Monzában biztosan nem olyan versenyképes. A lényeg az optimális egyensúly megtalálása, majd Szingapúrban meglátjuk, sikerült-e.”

Kommentek

Megújult a legendás amerikai sportkocsi

Felvarrták a Ford Mustang ráncait, jót tett az autónak a frissítés.

Divatcsászárnő tervezett kisautót

Klasszikus csajos stíluselemek helyett erőteljes divatkiáltvány, magabiztos és nőies az a smart fortwo Brabus, amelyet a német divatceleb Veronika Heilbrunner stilizált meg. A lényeg mégsem ez, hanem a Brabus tailor made program, amivel bárki megalkothatja saját smartját.

Szupersport-óra a világ leggyorsabb négyüléseséhez

A múlt héten bemutatott Bentley Continental Supersports a márka hagyományos óragyártó partnerét is megihlette. Az óra ultramodern tartalmakat kínál.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

Zseniális újítás az autópálya-matricáknál

Számos autósnak jelent problémát annak megállapítása, hogy rendelkezik-e érvényes úthasználati jogosultsággal.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.