F1: Massát nagyon megalázta a Ferrari

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.09.04. 12.30

A Forma-1-ből való visszavonulását pár napja bejelentett Felipe Massa így tekint vissza a pályafutása kulcsmomentumaira.

F1: Massát nagyon megalázta a Ferrari

A williamses Felipe Massa csütörtökön Monzában bejelentette, hogy a 2016-os szezon végén búcsút int a Forma-1-nek, visszavonul. A 15 éves pályafutás bővelkedett csúcsokban és mélypontokban, a 35 éves brazil az ESPN-nek beszélt némelyikről.

Massa 2008-ban hajszál híján világbajnok lett, amikor megnyerte a szezonzáró Brazil Nagydíjat, azonban fél perccel később Lewis Hamiltonnak sikerült az 5. helyen befutnia, így egy ponttal megverte őt. A ferrarist azonban Interlagosnál sokkal inkább bántotta az, hogy a Szingapúri Nagydíjon egy győzelme úszott el, amikor a Renault megrendezett balesete miatt a bokszba sietve az autóján maradt a tankolócső, és mire leszedték róla, visszaesett:

“A műszaki hiba része a háborúnak, de a szingapúrihoz hasonló probléma nem tartozik hozzá. Nem fér bele a szabályokba, bennem nagyobb nyomot is hagyott, mint az interlagosi utolsó kör. Az emberek a Renault-ról beszélnek, és megfeledkeznek róla, milyen hatása is volt az esetnek. Szerintem nagy baj, hogy az FIA nem lépett akkor. Ez nem volt rendben.”

Míg a 2008-as szingapúri epizód, és a végeredmény bántja Massát, a 2009-es hungaroringi időmérős balesete miatt tulajdonképpen hálás.

“Nem emlékszem az esetre, ami jó dolog egy ilyen nagy baleset kapcsán. Ez az egyik dolog. A másik, hogy azóta sokkal jobban értékelem az életet. Tudatában vagyok, hogy néhány pillanat alatt történhet valami, ami megváltoztatja az életünket. Amikor azt halljuk, hogy valaki halálos balesetet szenvedett, mindig úgy gondoljuk, hogy velünk nem történhet meg. Én már tudom, hogy bárkivel megtörténhet. Persze ez nem befolyásolja azt, mire gondolok versenyzés közben. Amikor beülünk az autóba, nem gondolunk a balesetre. Ha arra gondolunk, nem fog menni a vezetés.”

massa_alonso_2010

Massa 2010-ben végül a versenyképessége birtokában tért vissza a Forma-1-be, de a baleset évfordulóján, a Német Nagydíjon újabb csapás várt rá: a Ferrari a vezető pozíciót adatta át vele Fernando Alonsónak.

“Hockenheim a karrierem egyik legnehezebb pillanata volt. Megvolt a lehetőségem a győzelemre, de a csapat nem engedett győzni. Ami még elkeserítőbb, hogy pont a balesetem évfordulóján történt. Ez számomra elfogadhatatlan volt, nagyon nehéz pillanat. Életem legrosszabb versenye volt.”

 

“Később megkérdeztek, hogy miért nem hagytam figyelmen kívül az utasítást. Én viszont csapatjátékos és professzionális ember vagyok. Ha nem engedelmeskedem, nem engedem el Fernandót, akkor később úgyis lép valamit a csapat, ami ki sem derül. Az ember alkalmazott, a cégnek dolgozik, szóval tennie kell a dolgát. De a szememben nagyon nem volt korrekt dolog, főleg, hogy az évfordulón történt.”

Kommentek

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

Zseniális újítás az autópálya-matricáknál

Számos autósnak jelent problémát annak megállapítása, hogy rendelkezik-e érvényes úthasználati jogosultsággal.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

Decemberben is nőtt az EU-s autópiac

Decemberben nőtt a forgalomba állított új személygépkocsik száma az európai autópiacon az egy évvel korábbihoz viszonyítva.

Kevés volt a V6-os az Alfába, hősünk radikális megoldást választott

Az Alfa Romeo GTV elérhető volt kétliteres négyhengeres Twinspark motorral is, de a rajongók szerint csak a V6-os blokk az igazi. Úgy tűnik, van, akinek ez sem elég.

F1: Utcát neveznek el Jules Bianchiról

Szülővárosában, Nizzában hamarosan közterület viseli majd a 2014-es Japán Nagydíjon szerzett sérüléseibe belehalt fiatal Forma-1-es versenyző nevét.

A magyar autósokat is szívatják Párizsban

Minden Párizsban közlekedő gépjárművön, a külföldi rendszámúakon is kötelező hétfőtől a környezetvédelmi megfelelőséget jelölő plakett feltüntetése. A matrica bevezetése része annak az intézkedéssorozatnak, amelyet a francia főváros önkormányzata indított a szmog csökkentésére.

A terep-Porsche 918 jobban kéne, mint egy Macan

Egy észt grafikus engedett a csábításnak, és elkészítette ezt a nagyon állat virtuális Porsche 918 Spydert.

Megújult a BMW 4 modellcsalád

Visszafogott, de funkcionális optikai változtatások, módosított felfüggesztés, új tálalású infotainment tartalmak: ez a megújuló BMW 4 család mérlege.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.