F1: Massát nagyon megalázta a Ferrari

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.09.04. 12.30

A Forma-1-ből való visszavonulását pár napja bejelentett Felipe Massa így tekint vissza a pályafutása kulcsmomentumaira.

F1: Massát nagyon megalázta a Ferrari

A williamses Felipe Massa csütörtökön Monzában bejelentette, hogy a 2016-os szezon végén búcsút int a Forma-1-nek, visszavonul. A 15 éves pályafutás bővelkedett csúcsokban és mélypontokban, a 35 éves brazil az ESPN-nek beszélt némelyikről.

Massa 2008-ban hajszál híján világbajnok lett, amikor megnyerte a szezonzáró Brazil Nagydíjat, azonban fél perccel később Lewis Hamiltonnak sikerült az 5. helyen befutnia, így egy ponttal megverte őt. A ferrarist azonban Interlagosnál sokkal inkább bántotta az, hogy a Szingapúri Nagydíjon egy győzelme úszott el, amikor a Renault megrendezett balesete miatt a bokszba sietve az autóján maradt a tankolócső, és mire leszedték róla, visszaesett:

“A műszaki hiba része a háborúnak, de a szingapúrihoz hasonló probléma nem tartozik hozzá. Nem fér bele a szabályokba, bennem nagyobb nyomot is hagyott, mint az interlagosi utolsó kör. Az emberek a Renault-ról beszélnek, és megfeledkeznek róla, milyen hatása is volt az esetnek. Szerintem nagy baj, hogy az FIA nem lépett akkor. Ez nem volt rendben.”

Míg a 2008-as szingapúri epizód, és a végeredmény bántja Massát, a 2009-es hungaroringi időmérős balesete miatt tulajdonképpen hálás.

“Nem emlékszem az esetre, ami jó dolog egy ilyen nagy baleset kapcsán. Ez az egyik dolog. A másik, hogy azóta sokkal jobban értékelem az életet. Tudatában vagyok, hogy néhány pillanat alatt történhet valami, ami megváltoztatja az életünket. Amikor azt halljuk, hogy valaki halálos balesetet szenvedett, mindig úgy gondoljuk, hogy velünk nem történhet meg. Én már tudom, hogy bárkivel megtörténhet. Persze ez nem befolyásolja azt, mire gondolok versenyzés közben. Amikor beülünk az autóba, nem gondolunk a balesetre. Ha arra gondolunk, nem fog menni a vezetés.”

massa_alonso_2010

Massa 2010-ben végül a versenyképessége birtokában tért vissza a Forma-1-be, de a baleset évfordulóján, a Német Nagydíjon újabb csapás várt rá: a Ferrari a vezető pozíciót adatta át vele Fernando Alonsónak.

“Hockenheim a karrierem egyik legnehezebb pillanata volt. Megvolt a lehetőségem a győzelemre, de a csapat nem engedett győzni. Ami még elkeserítőbb, hogy pont a balesetem évfordulóján történt. Ez számomra elfogadhatatlan volt, nagyon nehéz pillanat. Életem legrosszabb versenye volt.”

 

“Később megkérdeztek, hogy miért nem hagytam figyelmen kívül az utasítást. Én viszont csapatjátékos és professzionális ember vagyok. Ha nem engedelmeskedem, nem engedem el Fernandót, akkor később úgyis lép valamit a csapat, ami ki sem derül. Az ember alkalmazott, a cégnek dolgozik, szóval tennie kell a dolgát. De a szememben nagyon nem volt korrekt dolog, főleg, hogy az évfordulón történt.”

Kommentek

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

F1: Rosberg gratulált Vettelnek

A Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg vasárnap a családjával együtt nézte az Ausztrál Nagydíjat a tévén, a végén gratulált a győztesnek.

Alonso: A McLaren tökutolsó!

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után Fernando Alonso lesújtó képet festett a McLaren-Honda versenyképességéről, gyakorlatilag sereghajtónak bélyegezte csapatát.

F1: Ez a Ferrari-győzelem mindenkié

Nem csoda, hogy a Ferrarinál mindenki örül a szezon első győzelmének, hiszen sokat kellett várni arra, hogy az olasz istálló újra a dobogó legfelső fokán végezzen.

Mercedes: Nincs karácsony!

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint nem a gumistratégián úszott el Lewis Hamilton győzelme, a Ferrari egyszerűen gyorsabb volt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.