Visszavonul a Forma-1-es veterán

15 év után búcsúzik Felipe Massa

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.09.01. 14.17

A williamses Felipe Massa a hétvégi Olasz Nagydíj előtt bejelentett, hogy a 2016-os idény végén távozik a Forma-1-ből. A brazil 15 szezont húzott le, 2008-ban hajszál híján világbajnok lett.

Visszavonul a Forma-1-es veterán

A Williamsnél mindkét pilóta, Valtteri Bottas és Felipe Massa szerződése is kifut az év végén, és míg a saját nevelésű finn versenyző megtartása valószínűnek látszott, a brazil veterán maradása bizonytalannak látszott.

A patinás angol csapathoz 2014-ben érkezett Massát idén a Renault-val hozták szóba, de miután sem ott, sem a Williamsnél nem kapott versenyzői ülést 2017-re, a hétvégi Olasz Nagydíj előtt bejelentette visszavonulását. Az őt a mai napig imádó tifosóktól érzelmes búcsút várhat Monzában.

“Hadd kezdjem azzal, hogy köszönetet mondok a feleségemnek és édesapámnak, az egész családomnak, a menedzseremnek, Nicolas-nak, és mindenkinek aki támogatott a pályafutásom során! Hálát adok Istennek, amiért ilyen lehetőségeket kaptam az életben, és mindenek előtt azért, hogy vigyázott rám! Mindegyik csapatom különleges élménnyel gazdagított, nem csak a Forma-1-ben. Nagyszerű emlékeket gyűjtöttem az évek során, minden egyes csapatom segített azzá válni, aki ma vagyok. A pályafutásom minden elképzelésemet felülmúlta, büszke vagyok arra, amit elértem” – nyilatkozta a 35 éves Sao Pauló-i versenyző.

“Végül: nagy megtiszteltetés, hogy egy olyan nagyszerű csapatnál fejezhetem be a karrierem, mint a Williams. Megható lesz, amikor az Abu-Dzabi Nagydíjon a 250. versenyemen lezárom a Forma-1-es pályafutásomat!” – tette hozzá.

massa_2002_sauber

Massa a hazai gokartozás után Európában az Euro Formula 3000-ben szerzett nevet magának, a Ferrari-partner Sauber 2002-ben igazolta versenyzőként. A bukdácsolós első év után a Ferrari tesztpilótaként dolgoztatta az ifjoncot 2003-ban, majd további két évig a svájci alakulatnál versenyzett.

A Michael Schumacher keze alatt fejődő tehetség 2006-ban mutatkozott be a maranellói alakulatnál a német legenda mellett, első idényében két futamot nyert, köztük hazai versenyét, a Brazil Nagydíjat.

massa_schumacher_2006

Barátja és mentora, Schumi kiszállása után Kimi Räikkönen csapattársaként segített a finn bajnoki címének megszerzésében 2007-ben, majd 2008-ban ő küzdött a végső sikerért a mclarenes Lewis Hamilton ellen. A 2008-as Brazil Nagydíjon Massa a maximumot nyújtva megnyerte a versenyt, a befutónál világbajnoknak érezhette magát, egészen addig, amíg a minden idők legizgalmasabb szezonzárójának tekinthető verseny végén Hamilton az utolsó kanyarban előre nem lépett az 5. helyre, ami neki juttatott több pontot és a bajnokságot.

massa_2008_brazil

A brazil versenyző 2009-et is viszonylag jól kezdte az amúgy nem túl versenyképes Ferrarival, azonban a Magyar Nagydíj időmérőjén életveszélyes fejsérülést szenvedett, amikor eltalálta egy, a Rubens Barrichello Brawnjából kipattant rugó. Massa az év hátralévő részét kihagyta.

 

2010-ben a brazil Ferando Alonso csapattársaként a háttérbe szorult, a törés leginkább a Német Nagydíjhoz köthető, amikor az addig vezető Massát a spanyol elengedésére szólították. (Fernando gyorsabb nálad…)

massa_alonso_2010

A másodhegedűsként eltöltött további négy ferraris év után a versenyző a Williamshez igazolt, méghozzá a legjobbkor, hiszen az új turbókorszakban az előtte történelmi mélyponton járó angol csapat a Mercedes-motorral a harmadik erővé emelkedett, jött még néhány dobogó.

massa_2014_williams

Massa a múlt hétvégi Belga Nagydíjjal bezárólag F1-es pályafutása során 11 futamgyőzelmet, 16 pole pozíciót, 15 leggyorsabb kört szerzett, 41-szer állt dobogóra. Otthon felesége, Raffaela és hatéves kisfia, Felipinho várja.

Helyére kortársa, a McLarentől valószínűleg távozó Jenson Button, még inkább honfitársa és druszája, az elmúlt két évben a Saubernél versenytő Felipe Nasr kerülhet a Williamsnél.

Kommentek

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

A KRESZ örök dilemmájára kerül most pont

Kiengedjem? Ne engedjem ki? Mikor engedjem ki?

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

A járhatatlan sártengerré változó földutakat régen gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal, amelyet a járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.