F1: Ki jár jobban a mercis motorcserékkel?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.09.01. 10.42

Lewis Hamilton az év végéig jobban nyomhatja a Spában hátrasorolás árán megszerzett friss erőforrásaival, de ha fejlesztés érkezik, azt csak Nico Rosberg kapja majd meg.

F1: Ki jár jobban a mercis motorcserékkel?

Az idény eleji műszaki hibák miatt Lewis Hamilton több erőforrás-részeleméből az egész évre engedélyezett ötös limitig jutott a nyári szünet kezdetére, így mivel a Mercedes fejlesztéseket is vitt Belgiumba, a címvédő összesen 60 helyes rajtbüntetést begyűjtve három teljes motornyi új elemet kapott az autójába.

Az angol pillanatnyilag előnyben van ezen a téren, ugyanis csapattársa, Nico Rosberg büntetés nélkül már csak két erőforrást használhat el a szezon végéig, ugyanakkor a német az aki “ingyen” hozzájuthat az esetleges következő fejlesztési lépcsőhöz, Hamiltonnál csak újabb büntetésekkel lenne ez lehetséges.

“Ha újabb fejlesztési lehetőséget találunk, az csak Nico számára lesz elérhető, szóval nem könnyű a helyzet, de ilyen a motorsport. Az egyik év az egyik pilótának kedvez, a következő a másiknak. Egyelőre azonban nem tudjuk, hogy lesz-e még érdemleges teljesítménynövekedést jelentő fejlesztés. Ha adódik, akkor valószínűleg bevetjük, ez van. Persze ez a jövő évben már Lewisnak is hasznára lesz. De egyelőre nem látunk ilyen fejlesztést, szóval teljesen elméleti kérdésről van szó” – magyarázta a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff.

hailton_44

Hamilton így beszélt a helyzetről: “A csapat folyamatosan fejleszti a motort, megvan az esélye, hogy az év későbbi szakaszában jön egy frissítés, amit én nem kaphatok meg. De ezt az áldozatot vállalnom kell, a mostani motorokkal kell befejeznem az évet, nincs több. De a mostani erőforrás egyértelműen jobb, mint a nyári szünet előtti, és bízom benne, hogy ezzel a hárommal végigküzdhetem a bajnokságot.”

Ahogy említettük, Hamiltonnak eggyel több motorja van a szezonzáróig, de Wolff sietett leszögezni, hogy ez nem jelenti azt, hogy az angol többet járathatja majd a csúcson az erőforrást, az élettartamot/távot hétvégénként szabják meg, és ebben a tekintetben ugyanaz vonatkozik mindkettejükre.

“Szerintem két erőforrással is végig lehet csinálni az idényt, nem hiszem, hogy Lewis előnyben lenne, inkább csak arról van szó, hogy egy kicsit nagyobb a játéktér, ha adódik valami meghibásodás” – tette hozzá a főnök.

toto_wolff

Hamilton előnye annyiban áll majd, hogy a csúcsteljesítményes “kerettel” bátrabban él majd a futamok alatt, a nyári szünet alatt ugyanis spórolt ezen a téren, hogy legalább Belgiumig bírja az addigi motor.

“Egyértelműen jobban meghajthatom majd őket. A csapat megad egy keretet a versenyhétvégére, de még csak a közelébe sem értem a limitnek. Amíg az ötös motorkeretben voltam, végig spóroltam, a lehető legtovább akartam vinni őket. Most már viszont kihasználhatom a keretet a futamokon.”

Kommentek

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Paddockforradalom a Forma-1-ben

Folytatódik a Forma-1 megújítása, az új tulajdonos, a Liberty Media döntése alapján az idei évtől korlátozott számban a paddockba szóló belépőket is piacra dobnak.

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Legendás Ford Escort cserélt gazdát 72 millió forintért

A Ford Escort Mk I raliváltozatából nem sok maradt meg gyári állapotban, ezért ritka kincs a gyűjtők körében. Néhány napja cserélt gazdát az egyik patika állapotú példány.

Megtalálod a Bentley-t ezen a 60 ezer megapixeles fotón?

A világ egyik legnagyobb fényképét készíttette el a Bentley. A technológia a NASA-tól származik, a téma pedig a világ egyik legdrágább felnőtt játszótere: Dubaj.

Váratlan magyar konkurenst kapott a McDonalds

Különleges töltőállomást mutatott be a MOL, Kelet-Közép-Európában elsőként a drive through szolgáltatást vezetnek be rajta.

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panaszt tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

F1: A Mercit “biztosan érdekli” Vettel

A Red Bull-fejes Helmut Marko kezdi a kavarást, azt mondja, a Mercedest egyértelműen érdekli a ferraris Sebastian Vettel 2018-as szerződtetése.

Adnál ennyi pénzt egy Bentley-másolatért?

A Bentley Continental GT-replika Ford Mustang-alapra épült, a kivitelezéssel nincs is nagy gond, de azért látszik, hogy ez csak másolat. Kérdés, hogy megér-e ennyi pénzt.

Keménytetőt kapott a Mazda MX-5

A klasszikus kanavász és a furmányos eltűnő targa után itt a harmadik tetővariáció. Sajnos nem veheti meg bárki.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.