F1: Ki jár jobban a mercis motorcserékkel?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.09.01. 10.42

Lewis Hamilton az év végéig jobban nyomhatja a Spában hátrasorolás árán megszerzett friss erőforrásaival, de ha fejlesztés érkezik, azt csak Nico Rosberg kapja majd meg.

F1: Ki jár jobban a mercis motorcserékkel?

Az idény eleji műszaki hibák miatt Lewis Hamilton több erőforrás-részeleméből az egész évre engedélyezett ötös limitig jutott a nyári szünet kezdetére, így mivel a Mercedes fejlesztéseket is vitt Belgiumba, a címvédő összesen 60 helyes rajtbüntetést begyűjtve három teljes motornyi új elemet kapott az autójába.

Az angol pillanatnyilag előnyben van ezen a téren, ugyanis csapattársa, Nico Rosberg büntetés nélkül már csak két erőforrást használhat el a szezon végéig, ugyanakkor a német az aki “ingyen” hozzájuthat az esetleges következő fejlesztési lépcsőhöz, Hamiltonnál csak újabb büntetésekkel lenne ez lehetséges.

“Ha újabb fejlesztési lehetőséget találunk, az csak Nico számára lesz elérhető, szóval nem könnyű a helyzet, de ilyen a motorsport. Az egyik év az egyik pilótának kedvez, a következő a másiknak. Egyelőre azonban nem tudjuk, hogy lesz-e még érdemleges teljesítménynövekedést jelentő fejlesztés. Ha adódik, akkor valószínűleg bevetjük, ez van. Persze ez a jövő évben már Lewisnak is hasznára lesz. De egyelőre nem látunk ilyen fejlesztést, szóval teljesen elméleti kérdésről van szó” – magyarázta a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff.

hailton_44

Hamilton így beszélt a helyzetről: “A csapat folyamatosan fejleszti a motort, megvan az esélye, hogy az év későbbi szakaszában jön egy frissítés, amit én nem kaphatok meg. De ezt az áldozatot vállalnom kell, a mostani motorokkal kell befejeznem az évet, nincs több. De a mostani erőforrás egyértelműen jobb, mint a nyári szünet előtti, és bízom benne, hogy ezzel a hárommal végigküzdhetem a bajnokságot.”

Ahogy említettük, Hamiltonnak eggyel több motorja van a szezonzáróig, de Wolff sietett leszögezni, hogy ez nem jelenti azt, hogy az angol többet járathatja majd a csúcson az erőforrást, az élettartamot/távot hétvégénként szabják meg, és ebben a tekintetben ugyanaz vonatkozik mindkettejükre.

“Szerintem két erőforrással is végig lehet csinálni az idényt, nem hiszem, hogy Lewis előnyben lenne, inkább csak arról van szó, hogy egy kicsit nagyobb a játéktér, ha adódik valami meghibásodás” – tette hozzá a főnök.

toto_wolff

Hamilton előnye annyiban áll majd, hogy a csúcsteljesítményes “kerettel” bátrabban él majd a futamok alatt, a nyári szünet alatt ugyanis spórolt ezen a téren, hogy legalább Belgiumig bírja az addigi motor.

“Egyértelműen jobban meghajthatom majd őket. A csapat megad egy keretet a versenyhétvégére, de még csak a közelébe sem értem a limitnek. Amíg az ötös motorkeretben voltam, végig spóroltam, a lehető legtovább akartam vinni őket. Most már viszont kihasználhatom a keretet a futamokon.”

Kommentek

Zseniális újítás az autópálya-matricáknál

Számos autósnak jelent problémát annak megállapítása, hogy rendelkezik-e érvényes úthasználati jogosultsággal.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

Decemberben is nőtt az EU-s autópiac

Decemberben nőtt a forgalomba állított új személygépkocsik száma az európai autópiacon az egy évvel korábbihoz viszonyítva.

Kevés volt a V6-os az Alfába, hősünk radikális megoldást választott

Az Alfa Romeo GTV elérhető volt kétliteres négyhengeres Twinspark motorral is, de a rajongók szerint csak a V6-os blokk az igazi. Úgy tűnik, van, akinek ez sem elég.

A magyar autósokat is szívatják Párizsban

Minden Párizsban közlekedő gépjárművön, a külföldi rendszámúakon is kötelező hétfőtől a környezetvédelmi megfelelőséget jelölő plakett feltüntetése. A matrica bevezetése része annak az intézkedéssorozatnak, amelyet a francia főváros önkormányzata indított a szmog csökkentésére.

A terep-Porsche 918 jobban kéne, mint egy Macan

Egy észt grafikus engedett a csábításnak, és elkészítette ezt a nagyon állat virtuális Porsche 918 Spydert.

Megújult a BMW 4 modellcsalád

Visszafogott, de funkcionális optikai változtatások, módosított felfüggesztés, új tálalású infotainment tartalmak: ez a megújuló BMW 4 család mérlege.

Változnak a sebességhatárok

Lassabban autózhatunk több fontos főúton és egy autópályán, utóbbin az állapota miatt. Az illetékesek folyamatosan változtatják a megengedett tempót – ha szükséges.

F1: Hamilton új tetkót varratott magára

Lewis Hamilton új tetoválással kezdte az évet.

Bottas: Szoros lesz Hamiltonnal!

A világbajnok Nico Rosberg helyére igazolt Valtteri Bottas úgy véli, szoros lesz a verseny közte és Lewis Hamilton között, de tudnak majd együttműködni. A finn pilóta első F1-es győzelmére hajt a Mercedesnél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.