A Forma-1-ben jövőre új autók állnak majd rajthoz, a szélesebb, agresszívebb aerodinamikájú, alacsonyabb hátsó szárnyú modellek szélesebb gumikat is kapnak, biztosan látványos lesz a változás.

A Toro Rossó-s Carlos Sainz is megerősítette ezt egy friss nyilatkozatában:

“Láttam már a szélcsatornában az autót, és azt kell mondjam, hogy az ideihez hasonlítva mintha egy másik kategória lenne. De erre is van szüksége a Forma-1-nek. A mostanit hibrid F1-nek hívjuk, mert az is, hibrid, nem teljes F1. A jövő évi modell telivér F1-esnek néz ki” – idézte az Autosport.

pirelli_teszt_01

A látvány persze nem minden, és azon kívül, hogy garantáltan magasabb kanyarsebességek és jobb köridők jönnek, a verseny, a küzdelem minősége egyelőre megjósolhatatlan. Fernando Alonso többször elmondta már, hogy ha folytatódik az üzemanyag- és gumispórolás, jövő év végén búcsút int az F1-nek.

A Red Bull-os Daniel Ricciardo sem tudja, milyen is lesz a verseny jövőre, de őt nem is annyira zavarja, ha marad az, ami idén is van:

“Már akkor is élvezetesebb lesz, ha az időmérőn teljesen oda kell tenni magukat a gyors körön. Ha a futam aztán hasonlóan zajlik majd, mint idén, szerintem nem tragédia, az is rendben van. Meggyőződésem, hogy jövőre is figyelni kell majd a gumikra, szerintem ez a közeljövőben nem fog változni. De mindannyian hozzászoktunk már, és bizonyos értelemben a gumik használata is izgalmas lehet az eltérő stratégiák miatt.”