Lewis Hamilton év eleji műszaki hibái miatt a címvédőre büntetés várt a szezon második felében, mert semmiképpen sem tudta volna végigcsinálni az évet a szabályok engedte öt-öt erőforrás-részelemmel.

A Mercedesnél úgy döntöttek, hogy mivel a nyári szünetet követő első versenyre, a Belga Nagydíjra motorfejlesztéseket visznek, Spában letudják a cseréket Hamiltonnál, így pénteken és szombaton összesen három garnitúra új elemet szereltek be, ki és be, amiért az angol 60 helyes rajtbüntetést kapott.

A tavaly nyáron bevezetett szabálymódosításnak köszönhetően ez persze csak a mezőny végére való visszaesést jelentett, Hamilton pedig a ferrarisok és Max Verstappen rajtbalesete, valamint a piros zászlós megszakítás segítségével mindössze négy előzéssel a 3. helyig is kapaszkodott.

belg_f1_53

A csapatfőnök, Toto Wolff szerint a vártnál is jobban alakultak a dolgok, a címvédő mindössze 10 pontot veszített a győztes csapattársával, Nico Rosberggel szemben, és Hamilton így a 9 pontos előny mellett már egy motornyi előnnyel is bír.

“A rajtbüntetéses hátrány sokkal kevesebb kárt okozott, mint gondoltuk. Lewis hozzátett egy jó versenyt, a csapat a jó stratégiát és a jó autót. A szerelők éjt nappallá téve végeztek elképesztő munkát, összesen öt motorcserét hajtottunk végre, hibátlanul tették a dolgukat. Semmilyen gond nem volt az erőforrásokkal, az pedig jó és helyes, hogy Lewisnak most eggyel több motor van a tarsolyában, mint Nicónak, hiszen megkapta érte a büntetést.”

Bár kívülről nézve eléggé úgy fest, hogy Hamilton innen már lazán behúzza a negyedik világbajnoki címet, Wolff szerint nagyon is kemény csata jön még: “Nem is tudom. Ide-oda lendülhet az inga kettejük között. Nekem az az érzésem, hogy csak az idény vége felé derül majd ki, melyikük győz.”