A Red Bull 2014-ben és tavaly is küszködött a Renault versenyképtelen erőforrásával, kis híján szakítottak is, végül együtt maradtak, de az idei évtől már TAG Heuer néven használják a franciák motorját.

Az idén már gyári csapatot is működtető Renault összekapta magát, a fejlesztéseik a Red Bullt is megbékítették, főleg, hogy a versenyképes erőforrásnak (is) köszönhetően a nyári szünetre már a Ferrarit is megelőzték a konstruktőri versenyben.

A Belga Nagydíjon Max Verstappen a 2. helyre, a Ferrarik elé kvalifikált, míg a futamon Daniel Ricciardo hozott 2. helyezést. Az ausztrál dicsérte a Renault-t.

“A szezonnyitó melbourne-i futam előtt nem vártunk nagy változást a tavalyi év végéhez képest, de több lóerővel kezdtünk, aztán (Monacóban) jött az újabb fejlesztés, és azóta is mindig egy kicsit jobb. Mindkét oldalon örömteli fejlődést látni, a kasztni nagyon jól muzsikál együtt a motorral. Mostanra gyakorlatilag egy szintre értünk a 2016-os Ferrari-motorral, ami pozitívum. A Renault-nál tényleg nagyot léptek előre az elmúlt egy évben” – magyarázta.

“A Toro Rossóban dolgozó 2015-ös Ferrarit átléptük, minden a jó irányba halad, ennél többet nem is kívánhatnánk. Minden elérhető fejlesztést örömmel fogadunk” – tette hozzá.

A hétvégi Olasz Nagydíjtól azért tart Ricciardo, a monzai hosszú egyenesek továbbra sem kedveznek a Renault erőforrásának, a Ferrari visszavághat.

“Monzában előttünk lehetnek majd, de ha ott is sikerül megvernünk őket, az nagyon jó jel Szingapúr és Szuzuka előtt, hiszen azok a pályák papíron inkább nekünk fekszenek. Persze nem szabad leírni a Ferrarit. Seb rendesen bele tud húzni, és Kimi is el tudja kapni a fonalat, ha jó napja van. Igyekszünk a Mercedesszel harcba szállni, de fel vagyunk készülve rá, hogy a Ferrari is beleszól még a küzdelembe.”