F1: Rosberg nyert, Hamilton hátulról lett a 3.

Forma-1 Belga Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.08.28. 15.54

Nico Rosberg lazán nyerte a Forma-1-es Magyar Nagydíjat, a Red Bull-os 2. Daniel Ricciardo lett, míg Lewis Hamilton szerencsével, mások bajával is segítve a 21. rajtkockából ért fel a dobogó legalsó fokára.

F1: Rosberg nyert, Hamilton hátulról lett a 3.

Nico Rosberg hozta a kötelezőt, a pole-ból indulva megnyerte a Forma-1-es Belga Nagydíjat, mögötte a balhékat elkerülő Daniel Ricciardo hozta a 2. helyet. Lewis Hamilton a 21. rajtkockából a balesetek, biztonsági autós szakasz által is segítve a 3. helyig kapaszkodott. Az angol 19 pontos előnye 9-re csökkent.

belg_f1_fut_09

Max Verstappen nem tudott élni a 2. rajkockával, rosszul startolt, az első kanyarban mindkét Ferrarival és magával is kiszúrt, visszaestek. A fiatal holland később is talán túlzottan keményen versenyzett, Kimi Räikkönennel és Sebastian Vettellel is voltak baleset közeli és/vagy sportszerűtlen pillanatai. A helyiek kedvence 11. lett, nem szerzett pontot.

A ferrarisok a nehézségek után a 6. és 9. helyet érték el.

A Force India nagyjából mindent kihozott a futamból, Nico Hülkenbeg a 4., Sergio Perez az 5. helyet könyvelhette el, a silerstone-i alakulat a konstruktőri bajnokságban meg is előzte a versenyen csak a 8. és 10. helyet elérő Williamst.

belg_f1_fut_14

A 7. Fernando Alonso lett a McLarennel, ami aláhúzza a Honda fejlesztéseinek eredményességét. A spanyol pontjaival a McLaren a Toro Rosso elé lépett  konstruktőri versenyben.

A Belga Nagydíj elejét alaposan megkavarta a renault-s Kevin Magnussen balesete: a dán a 6. körben az Eau Rouge tetején megcsúszott, kipördült, óriási sebességgel a gumifalba csapódott. Az autó ripityára tört, és bár a dán saját lábán távozott, a gumifal javítása miatt piros zászlóval meg kellett szakítani a versenyt.

bajn_1_belg

bajn_2_belg

Így zajlott a futam

A péntekinél és szombatinál egy kicsit enyhébb – 26 fokos levegő- és 37 fokos aszfalthőmérséklet -, de napos időben sorakoztak fel a Forma-1-esek a spa-francorchamps-i pályán a 2016-os Belga Nagydíjra.

Az első rajkockába a mercedeses Nico Rosberg, mellé a Red Bull helyi sztárja, a belga-holland kettős állampolgárságú Max Verstappen állt. A második sorba Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel került a két Ferrarival, a harmadikban Daniel Ricciardo és és a Force Indiás Sergio Perez, a negyedikben a mexikói csapattársa, Nico Hülkenberg és a williamses Valtteri Bottas, az ötödikben Jensn Button és Felipe Massa várta a startot.

A címvédő Lewis Hamilton a 21. helyre állt fel, ugyanis a Mercedes a szabályokkal gyakorlatilag visszaélve a hétvége során több erőforrás-részegységből három újat is beszerelt, sőt a rajt előtt még új sebességváltót is tett az autóba, így 60 helyes hátrasorolást “szenvedett el”, ami tavaly óta csakis a mezőny végére való száműzést jelent.

belg_f1_fut_12

Fernando Alonsónak is ennyi járt volna, de ő nem is kvalifikált szombat délután, így idő nélkül mindenképp a 22. helyre sorolták.

Az élmezőnyből Rosberg, a Ferrarik és Ricciardo a lágy keveréken kezdett, Verstappen, a Force Indiá-sok, a Williams-pilóták és Button a szuperlágyat, hátul Hamilton a legtartósabb, közepes keveréket választotta.

A lámpák kialvásakor Rosberg simán elment, Verstappen rosszul kezdett, a Ferrarikkal együtt érkezett a La Source-ba, ütköztek. Vettel kipördült, Räikkönen és a holland autója is megsérült. A tini tartott ki legtovább, de kénytelen volt végül a bokszba hajtott, közepes keveréket kapott.

belg_f1_fut_03

Szintén kiment Vettel, az ő autója ki is gyulladt a bokszban, miközben az orrkúpot sem tudták felszerelni.

A 2. körben Carlos Sainz csúnya bal hátsó defekttel bicegett a pályán, az abroncs darabjai teljesen szétverték a hátsó szárnyát. A sauberes Marcus Ericsson műszaki hiba miatt, Jenson Button a manoros Pascal Wehrleinnal történt ütközése miatt a fiatal némettel együtt kiesett.

A sorrend a 4. körben Rosberg, Hülkenberg, Ricciardo, Bottas, Perez, Grosjean, Plamer Magnussen, Gutierrez és Alonso volt a top10-ben. Hamilton a 11. helyig emelkedett.

A 6. kör óriási balesetet hozott: a renault-s Kevin Magnussen hatalmas sebességgeg csapódott a gumifalba az Eau Rouge tetején. A dán pilóta bicegve, de saját erejéből távozott. Azonnal beküldték a biztonsági autót.

A safety car-szakaszt sokan kihasználták, Rosberg, Ricciardo, Alonso és Hamilton viszont kivárt. Az újrarajtolás előtt a sorrend Rosberg, Ricciardo, Hülkenberg, Alonso, Hamilton, Massa, Perez, Kvjat, Palmer és Grosjean volt az első tízben.

Alonso, Hamilton, Verstappen, Ocon és Nasr közepes keveréken, mindenki más lágyon vezetett.

A biztonsági autó mögötti négy kör után piros zászlóval megszakították a versenyt, ugyanis nagyon sokáig tartott a balesetben megsérült gumifal javítása.
A bokszutcai várakozás alatt Ricciardo, Alonso, Hamilton lágyra váltott, a Force Indiá-s Perez közepes keveréket vett fel. Rosberg megtartotta a maga közepeseit.

A biztonsági autó a 11. körre engedte el a mezőnyt. Rosberg ellépett, Alonso viszont támadni kezdte Hülkenberget, hátrébb Massa nézett be Hamilton mellé.

Hamilton a 12. körben lazán előzte meg Alonsót a Kemmel egyenesen, Räikkönen Verstappennel próbálkozott, teljesen ki is tolta a pályáról a finnt, majd a következő két körben is legalábbis véleményesen védekezett.

Rosberg vezetett, másfél másodperccel mögötte Ricciardo, utána Hülkenberg, Hamilton, Alonso, Massa, Perez, Kvjat, Grosjean és Vettel volt a top10-ben.

Vettel a 16. körben lépett előre egyet, a Kemmelen DRS-sel megelőzte Grosjeant, Kvjat üldözésébe kezdett.

Vestappen a 17. körre újabb lágy szettet kapott, miközben Vettel Kvjatot, Bottas Grosjeant előzte meg. Hamilton a 18. körben kezdte támadni Hülkenberget, a Kemmelen DRS-sel meg is oldotta, fellépett a 3. helyre.

Féltávnál, a 22. körben Hamilton kiment új gumikért, Rosberg szűk öt másodperccel vezetett Ricciardo előtt, utánuk Hülkenberg, Alonso, Massa, Perez, Vettel, Bottas, a visszatérő Hamilton és Räikkönen haladt a pontszerző helyeken.

Massa is kint járt, közepeseket vett fel, majd Romain Grosjean megelőzésével gyorsan vissza is kapaszkodott a 10. helyre. Hülkenberg és Alonso egyszerre cserélt kereket, közepeseket kaptak, a bokszutca kijáratánál azonban sokáig párhuzamosan haladtak, a spanyol egy kicsit hozzá is ért a Force Indiához. Végül Hülkenberg maradt elöl.

A Ferrarik is cseréltek, ezúttal Vettel került Verstappen mögé a 9. helyre, a holland ellene is nagyon agresszívan védekezett, de a 25. körben a német megelőzte a La Source után, viszont a Kemmelen a Red Bull-os visszavette a pozíciót. Egy körrel később a ferraris végleg legyűrte a kopott lágyakon haladó ifjoncot.

A 27. körre Rosberg is felvette a saját második közepes garnitúráját, megőrizte a vezetést, ahogy Ricciardo is a 2. helyet, Hamilton maradt a 3. Mögöttük Hülkenberg, Alonso, Massa, Perez, Vettel, Verstappen és Bottas az első tízben.

Verstappen a 28. körben újabb lágy szettet vett fel, csak ő és Hamilton ment ezen a keveréken, mindenki más közepesen volt.

A 29. Perez igen kemény csatában előzte meg Massát a Les Combes-ban, elvette tőle a 6.. helyet, majd Alonsót is elkapta, a két Force India a 4-5. helyen ment.

Hamilton a 30. körre egészen Ricciardo nyakára ért, de nem előzte meg, valószínűleg a lágy gumik már nem bírták. A 33. körben ki is ment az angol, a két Force India közé, a 4. helyre tért vissza, de három körrel később elkapta Hülkenberget

10 körrel a vége előtt a sorrend Rosberg, Ricciardo, Hamilton, Hülkenberg, Perez, Alonso, Vettel, Massa, Bottas és Räikkönen volt a top10-ben.

Vettel Massa megelőzése után a 35. körben Alonsót is maga mögé utasította.

Massát a 41. körben megelőzte csapattársa, Bottas, majd a következőben Räikkönen is elment mellette.

Rosberg a 44 kör levezetése után senkitől sem zavartatva behozta a Mercedest az első helyen, Ricciardo szintén egy számára eseménytelen verseny végén lett a 2., míg Hamilton 18 helyes, szerencsével megtámogatott kapaszkodás után a 3. helyet szerezte meg.

A további pontokon Hülkenberg, Perez, Vettel, Alonso, Bottas, Räikkönen és Massa osztozott.

Hamilton előnye 9 pontra csökkent a bajnokságban, a konstruktőriben a Force India átvette a 4. helyet a Williamstől.

A világbajnokság a jövő hétvégén az Olasz Nagydíjjal folytatódik.

belgium_futam

Kommentek

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Életveszélyes előzés után bosszúálló üldözés Békésben

Többször írtunk már a defenzív vezetési stílus életmentő hatásáról. Mert rengeteg idióta van az utakon, és ha lesüllyedünk a szintjükre, és belemegyünk egy adok-kapok szituációba, akkor azzal csak magunkat, és utasainkat veszélyeztetjük.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.