A Honda jelentősen fejlesztett erőforrást szállított a Belga Nagydíjra, azonban Fernando Alonso McLarenjében a pénteki első edzés előtt szivárgást fedeztek fel, ezért a spanyol akkor nem vezetett, délutánra új egységet kellett beszerelni, amiért 35 helyes hátrasorolással sújtották.

A második erőforrás sem szolgált sokáig: a szombat délutáni időmérőn Alonso első körén megadta magát, így a belsőégésű motort, a turbót, a mozgásienergia-visszanyerőt és a hőenergia-visszanyerőt megint újabbakra kellett cserélni, az eredeti 35 helyhez így további 25 járult.

A hátrasorolás természetesen semmit sem változtat Alonso rajtpozícióján, hiszen nem is kvalifikált, ezért csakis a legutolsó rajtkockába állhat a versenybírók külön engedélyével.

Szombat délutánig egyébként a címvédő Lewis Hamilton volt a spái büntetésbajnok: nála több részelemet kétszer is újra cserélt a Mercedes, így összesen 55 helyes hátrasorolást szedett össze, igaz, a szabályok értelmében csakis a mezőny végéig bukhat, a következő fordulóra nem viheti tovább a büntetéseket, épp ezért is érte meg a sok cserebere.

belg_f1_57

Hamilton kvalifikált – és a büntetése is kevesebb -, ezért Alonso elé kerül majd, már ha feláll a rajtrácsra, és nem a bokszutcából indul. A döntés a Mercedesé, de a versenyző inkább a többiekkel együtt startolna.

“Én sosem szeretek a bokszutcából rajtolni, mert úgy meg kell várni, amíg a teljes mezőny elmegy. Mire én elérek az első kanyarig, ők már majdnem az Eau Rouge-nál járnak, szóval még azt a hátrányt is be kellene hoznom. Persze megvan a veszélye az első kanyaros balesetnek, de arra is van esély, hogy nem történik ütközés, és akkor egyszerűen eldobtam nyolc másodpercet (a bokszutcai rajttal). Nem veszíthetek időt, úgyhogy én a rajtrácsról szeretnék indulni” – magyarázta a Mercedes címvédője.

belg_f1_cs_11

Mivel Hamiltonnak korábbról van már két megrovása, a harmadik pedig automatikus 10 helyes hátrasorolással jár, a Mercedesnél felmerült, hogy valami szabálytalansággal azt is most kényszerítsék ki a többi büntetéssel együtt, de ezt végül – nagyon helyesen – nem lépték meg.

“Természetesen megfordult a fejünkben, de először is ahhoz valami szabályelleneset és veszélyeset kellett volna csinálni, méghozzá szándékosan, mi pedig nem így versenyzünk. Másrészt ha megtettük volna, lehet, hogy azt mondják a versenybírók, hogy oké, mostanra már van 55 helyes büntetésed, szóval azt a tízet a következő futamra osztjuk ki. Szóval nem lett volna jó ötlet.”

Hamilton 19 pontos előnnyel vezeti a világbajnokságot csapattársa, Nico Rosberg előtt, a német azonban a pole-ból kezd a délutáni futamon.

A Forma-1-es Belga Nagydíj 14 órakor kezdődik.