Kevin Magnussen 2014-ben tisztességes teljesítményt nyújtva mutatkozott be a Forma-1-ben a McLarennél, azonban Wokingban 2015-re félreállították, hogy helyet csináljanak Fernando Alonsónak, az idény vége felé pedig kurtán-furcsán ki is dobták.

A dán ifjonc végül az újjáalapított Renault-csapatnál talált helyet 2016-ra, de a francia alakulatnál valószínűleg mindkét versenyzőt lecserélik 2017-re, Felipe Nasr, Valtteri Bottas, Felipe Massa is képben van, a favorit azonban a Force Indiá-s Sergio Perez és a Belga Nagydíjtól a Manor versenyzői ülésében melegítő ifjonc, Esteban Ocon lehet.

Az Orosz Nagydíjon 7. helyével pontot szerző Magnussen érzékelhetően nem boldog, és inkább dacosan, mint bizakodva áll a folytatás elé:

“Ennél többet már nem tehetek, nem mondhatok. Voltak jó lehetőségeim arra, hogy megmutassam, mit tudok. Az időmérőn legtöbbször sikerült kihoznom a maximumot az autóból, és én hoztam a csapat idei egyetlen pontszerzését. A döntés nem az enyém – ha az lenne, hosszú távú szerződésem lenne -, én csak annyit tehetek, hogy hozom a maximumot, aztán meglátjuk, mi lesz. Könyörögni nem fogok. Mindent beleadok a pályán és azon kívül is, aztán meglátjuk.”

renault_f1

Magnussen nem is titkolja, mekkora nyomást jelent a jövőt illető bizonytalanság:

“Hacsak nincs hosszú távú szerződésünk, a Forma-1-ben minden idényben, minden egyes futamon a jövőjéért küzd az ember. Minden versenyen ott a nyomás, minden alkalom egy újabb vizsga, amikor autóba ülünk. De ez így természetes, ez hozzátartozik a Forma-1-hez, és megszoktuk már, hogy az idénynek ebben a szakaszában állandó témát jelent a pilóták mozgása. Legutóbb (a McLarennél) megtanultam, hogy a Forma-1-ben sosem érezhetjük magunkat biztonságban, szóval én egyszerűen igyekszem a maximumot nyújtani, igyekszem a lehető legjobban dolgozni a csapattal.”

A Renault csapatfőnöke, Frederic Vasseur nemrég azt mondta, hogy a pilótafelállásról még szeptemberben megszületik a döntés. Magnussen ennek ellenére semmi konkrétumot nem tud, de annak legalább örül, hogy időben kiderülhet a sorsa, így léphet, ha szükséges.

“Olvastam, amit Fred mondott, és ha tényleg így van, az jó, de majd meglátjuk. Elég egyértelmű, hogy kik vannak versenyben az ülésekért, lesz, ami lesz. Bizonyos értelemben rajtam múlik, hiszen én vezetem az autót, nekem kell hozni az eredményeket, más értelemben viszont nem az én kezemben van a jövőm, én csakis annyit tehetek, hogy a lehető legjobban teljesítek.”