F1: Magnussent megint ejthetik

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.08.25. 10.38

A renault-s Kevin Magnussen ugyan igyekszik mindent megtenni a 2017-es folytatásért, de úgy tűnik, hogy sejti, ez nem lesz elég. Remény helyett dac van benne.

F1: Magnussent megint ejthetik

Kevin Magnussen 2014-ben tisztességes teljesítményt nyújtva mutatkozott be a Forma-1-ben a McLarennél, azonban Wokingban 2015-re félreállították, hogy helyet csináljanak Fernando Alonsónak, az idény vége felé pedig kurtán-furcsán ki is dobták.

A dán ifjonc végül az újjáalapított Renault-csapatnál talált helyet 2016-ra, de a francia alakulatnál valószínűleg mindkét versenyzőt lecserélik 2017-re, Felipe Nasr, Valtteri Bottas, Felipe Massa is képben van, a favorit azonban a Force Indiá-s Sergio Perez és a Belga Nagydíjtól a Manor versenyzői ülésében melegítő ifjonc, Esteban Ocon lehet.

Az Orosz Nagydíjon 7. helyével pontot szerző Magnussen érzékelhetően nem boldog, és inkább dacosan, mint bizakodva áll a folytatás elé:

“Ennél többet már nem tehetek, nem mondhatok. Voltak jó lehetőségeim arra, hogy megmutassam, mit tudok. Az időmérőn legtöbbször sikerült kihoznom a maximumot az autóból, és én hoztam a csapat idei egyetlen pontszerzését. A döntés nem az enyém – ha az lenne, hosszú távú szerződésem lenne -, én csak annyit tehetek, hogy hozom a maximumot, aztán meglátjuk, mi lesz. Könyörögni nem fogok. Mindent beleadok a pályán és azon kívül is, aztán meglátjuk.”

renault_f1

Magnussen nem is titkolja, mekkora nyomást jelent a jövőt illető bizonytalanság:

“Hacsak nincs hosszú távú szerződésünk, a Forma-1-ben minden idényben, minden egyes futamon a jövőjéért küzd az ember. Minden versenyen ott a nyomás, minden alkalom egy újabb vizsga, amikor autóba ülünk. De ez így természetes, ez hozzátartozik a Forma-1-hez, és megszoktuk már, hogy az idénynek ebben a szakaszában állandó témát jelent a pilóták mozgása. Legutóbb (a McLarennél) megtanultam, hogy a Forma-1-ben sosem érezhetjük magunkat biztonságban, szóval én egyszerűen igyekszem a maximumot nyújtani, igyekszem a lehető legjobban dolgozni a csapattal.”

A Renault csapatfőnöke, Frederic Vasseur nemrég azt mondta, hogy a pilótafelállásról még szeptemberben megszületik a döntés. Magnussen ennek ellenére semmi konkrétumot nem tud, de annak legalább örül, hogy időben kiderülhet a sorsa, így léphet, ha szükséges.

“Olvastam, amit Fred mondott, és ha tényleg így van, az jó, de majd meglátjuk. Elég egyértelmű, hogy kik vannak versenyben az ülésekért, lesz, ami lesz. Bizonyos értelemben rajtam múlik, hiszen én vezetem az autót, nekem kell hozni az eredményeket, más értelemben viszont nem az én kezemben van a jövőm, én csakis annyit tehetek, hogy a lehető legjobban teljesítek.”

Kommentek

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.