F1: Schumacher is fizetős pilótaként kezdte

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.08.23. 17.30

Negyed századdal ezelőtt, az 1991-es Belga Nagydíjon mutatkozott be a Forma-1 történetének legeredményesebb pilótája, Michael Schumacher.

F1: Schumacher is fizetős pilótaként kezdte

Michael Schumacher 25 évvel ezelőtt, az 1991-es Belga Nagydíjon mutatkozott be a Forma-1-ben, amikor a Jordan-csapat addigi versenyzője, Bertrand Gachot egy londoni taxis megtámadása miatti büntetőügye kapcsán kikerült a képből.

Schuminak egyébként szerencséje volt, hogy későbbi utolsó Forma-1-es munkaadója, a Mercedes akkor is mögötte állt, ugyanis Eddie Jordan eredetileg a nevesebb Stefan Johanssonnal akarta pótolni Gachot-t, a német mellett szólt viszont a Mercedes Peter Sauber által vezetett sportkocsicsapatától érkező szponzori pénz.

“Ajánlották nekem ezt a Schumacher nevű srácot, akivel 150 ezer fontot adott a Mercedes. Az emberek dicsértek, hogy milyen jól kiszúrtam őt, pedig nem így van, a pénz miatt igazoltam. Talán a nevét sem tudtam volna leírni” – idézte fel Eddie Jordan.

schumacher_sauber_mercedes_

“Szép kis summa volt egy nagydíjért” – mesélte az F1-be végül saját csapatával 1993-ban bejutó Peter Sauber, aki azt is hozzátette, a pénzt sosem kapta vissza Schumiéktól. “De nem is kellett. Szerződése volt velünk, de teljesen normális volt, hogy elengedtük versenyezni az F1-be. Amúgy sem működött a dolog, mert a Mercedes nem szállt be (hozzánk) teljesen gyári csapatként, így nem tudtuk volna megtartani őt.”

Az akkor 22 éves Schumacher jordanes karrierje nem volt túl hosszú, hiszen hiába kvalifikált az elképesztőnek számító hetedik helyre Spában, a versenyen már az első körben kiesett a sebességváltó meghibásodása miatt, a Belga Nagydíj után pedig el is csábította a Benetton (ahol aztán 1994-ben és ’95-ben megszerezte első két bajnoki címét).

 

“Az úgy történt, hogy már a bemelegítő edzésen bajok voltak, mondtam is az eligazításon utána, hogy talán ki kellene cserélni (a sebességváltót), de Eddie (Jordan) azt mondta, túl drága lenne. El is romlott” – idézte fel a rövid futam körülményeit az Auto, Motor und Sportban a hétszeres bajnok 2011-ben, a 20. évforduló alkalmából.

Schumacher öt éve azt is elárulta, hogy az F1-es bemutatkozási lehetőség kapujában akaratlanul füllentettek is, amikor menedzsere, Willi Weber azt mondta Jordannek, hogy a pilóta jól ismeri Spa-Francorchamps-ot.

“Tisztáznom kell ezt a hazugságsztorit: Eddie megkérdezte Willitől, hogy versenyeztem-e már ott, és ő igent mondott, mert el sem tudta képzelni, hogy korábban még nem jártam azon a pályán.”

 

Schumacher ugyanakkor azt is elmesélte, hogy az első versenyhétvégéjét nem épp az F1-hez társított luxuskörülmények között töltötte, Weberrel egy kollégiumban laktak: “Egy kicsit meg voltam lepve, mert úgy voltam, hogy na, most már itt vagyok a csúcson, a Forma-1-ben. De nem volt nagy bajom a kollégiummal, kivéve, hogy hideg volt, a fűtés pedig nem működött.”

Peter Sauber egyébként az akkor, majd később, az F1-ben újra szintén általa foglalkoztatott németet, Heinz-Harald Frentzent nagyobb tehetségnek tartotta Schumachernél, de ezzel együtt sem tartja véletlennek, hogy az utóbbi ért el óriási sikereket.

“Frentzennek hasonló vagy talán még nagyobb tehetsége volt. De Schumacher keményen dolgozott, nagyon motivált volt, fejben erős és testileg is fitt volt. Gyorsan egyértelművé vált, hogy egy igazán különleges tehetség. A tehetség mellett kell még technikai tudás is, és ha ezek ott vannak 100 százalék környékén, akkor az eredmény Michael Schumacher és hét világbajnoki cím.”

schumacher_spa_1991_3

Schumacher először 2006 végén vonult vissza a Forma-1-ből a Ferraritól, majd 2010-ben visszatért, hogy a Mercedes új gyári csapatánál három nem túl eredményes évet még lehúzzon. A végleges visszavonulás után a német szupersztár a családjával töltötte idejét, utazgatott, azonban 2013 decemberének végén síbalesetet szenvedett Franciaországban, súlyos agysérülése miatt hónapokig kómában volt. Nagyjából két éve szállították át a család svájci otthonába, ahol saját egészségügyi stáb foglalkozik vele – állapotáról azóta gyakorlatilag semmilyen érdemi információt nem közöltek.

Kommentek

De mi kerül ezen a ventilátoron 94 ezer forintba?

Két tanulság kristályosodott ki a sztori végére. Egyrészt aki öreg prémium autót vesz, az magára vessen, másrészt nem a profi kereskedőkhöz, szervizekhez, hanem a baráti közösségekhez, márka-, típusfórumokhoz érdemes legelőször segítségért fordulni, ha alkatrész kell!

Itt tudhatod meg, hogy kitiltották-e Budapestről az autódat

Ha csak valamilyen hirtelen szél el nem fújja a fővárosra ült szmogfelhőt, akkor holnap életbe lép a szmogriadó riasztási fokozatát Budapesten. Ez a legfontosabb amit tudni kell.

Nem kap új elnöki limuzint Donald Trump

Úgy tervezték, hogy a friss fejlesztésű Cadillac a beiktatással egy időben debütál, de most mégis úgy tűnik várni kell pár hónapot az elnöki szörnyeteg érkezésére.

Tom Hanks különleges guruló ajándékot kapott

Tom Hanks budapesti tartózkodása alatt több Kispolskit és világhírűvé tett, előszeretettel fotózkodott a lengyel gyártású kisautóval. Ez a szokása most érdekes fordulathoz vezetett.

Levágom a kezed, ha még egyszer autóhoz nyúlsz

Prestige Intimidator – így nevezi a Jeep Wranglerhez készített optikai átépítő csomagját a Voltron Motors. Félelmetesnek tényleg félelmetes, de hol marad a presztízs? És a jó ízlés?

Emlékeznek még erre: Geráppááá!?

Régi, emlékezetes autós reklámok után kutatva bukkantunk erre a műre. Annak idején, ha egyszer a gondolataink közé fonta magát, már lehetetlen volt onnan kitörölni.

Hétfőn kitilthatják az öreg autókat Budapestről

Elrendelte a szmogriadó riasztási fokozatát Budapesten a főpolgármester; hétfő reggel 6 órától tilos olyan gépjárművel közlekedni a fővárosban, amelynek forgalmi engedélyében a környezetvédelmi osztályt jelölő kód 0, 1, 2, 3, 4, vagy amelynek forgalmi engedélye nem tartalmaz környezetvédelmi osztályt jelölő kódot.

GT86, az elérhető élményautó

Nem maradtak el a faceliftnél kötelező újítások, de a Toyota GT86 frissítésekor a vezetési élmény fokozására koncentrált a japán vállalat. A sportkocsi továbbra is tiszta vezetési élményt nyújt.

Nem a fáradtság okozhatta a magyar buszbalesetet

Magyar sofőrök vezették azt az autóbuszt, mely neki hajtott egy felüljàró tartóoszlopànak Olaszorszàgban.

A magyar srác, aki visszaszerezte első autójat

A nap legmeghatóbb története Attiláé, aki visszavásárolta a család egykori BMW-jét.

Ha villámgyorsan elugranál síelni, akkor ez a te autód!

Jon Olsson profi síelő megválik szeretett kompresszoros Lamborghinijétől, mert egy négyüléses autóra van szüksége.

Ma megveheted a botrányos bokszoló Bugattiját

Floyd Mayweather fehér Bugatti Veyronja új gazdát keres ma egy aukción. A híres bokszoló 2700 kilométerrel az órájában ad túl a szupersportautón.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.