F1: Schumacher is fizetős pilótaként kezdte

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.08.23. 17.30

Negyed századdal ezelőtt, az 1991-es Belga Nagydíjon mutatkozott be a Forma-1 történetének legeredményesebb pilótája, Michael Schumacher.

F1: Schumacher is fizetős pilótaként kezdte

Michael Schumacher 25 évvel ezelőtt, az 1991-es Belga Nagydíjon mutatkozott be a Forma-1-ben, amikor a Jordan-csapat addigi versenyzője, Bertrand Gachot egy londoni taxis megtámadása miatti büntetőügye kapcsán kikerült a képből.

Schuminak egyébként szerencséje volt, hogy későbbi utolsó Forma-1-es munkaadója, a Mercedes akkor is mögötte állt, ugyanis Eddie Jordan eredetileg a nevesebb Stefan Johanssonnal akarta pótolni Gachot-t, a német mellett szólt viszont a Mercedes Peter Sauber által vezetett sportkocsicsapatától érkező szponzori pénz.

“Ajánlották nekem ezt a Schumacher nevű srácot, akivel 150 ezer fontot adott a Mercedes. Az emberek dicsértek, hogy milyen jól kiszúrtam őt, pedig nem így van, a pénz miatt igazoltam. Talán a nevét sem tudtam volna leírni” – idézte fel Eddie Jordan.

schumacher_sauber_mercedes_

“Szép kis summa volt egy nagydíjért” – mesélte az F1-be végül saját csapatával 1993-ban bejutó Peter Sauber, aki azt is hozzátette, a pénzt sosem kapta vissza Schumiéktól. “De nem is kellett. Szerződése volt velünk, de teljesen normális volt, hogy elengedtük versenyezni az F1-be. Amúgy sem működött a dolog, mert a Mercedes nem szállt be (hozzánk) teljesen gyári csapatként, így nem tudtuk volna megtartani őt.”

Az akkor 22 éves Schumacher jordanes karrierje nem volt túl hosszú, hiszen hiába kvalifikált az elképesztőnek számító hetedik helyre Spában, a versenyen már az első körben kiesett a sebességváltó meghibásodása miatt, a Belga Nagydíj után pedig el is csábította a Benetton (ahol aztán 1994-ben és ’95-ben megszerezte első két bajnoki címét).

 

“Az úgy történt, hogy már a bemelegítő edzésen bajok voltak, mondtam is az eligazításon utána, hogy talán ki kellene cserélni (a sebességváltót), de Eddie (Jordan) azt mondta, túl drága lenne. El is romlott” – idézte fel a rövid futam körülményeit az Auto, Motor und Sportban a hétszeres bajnok 2011-ben, a 20. évforduló alkalmából.

Schumacher öt éve azt is elárulta, hogy az F1-es bemutatkozási lehetőség kapujában akaratlanul füllentettek is, amikor menedzsere, Willi Weber azt mondta Jordannek, hogy a pilóta jól ismeri Spa-Francorchamps-ot.

“Tisztáznom kell ezt a hazugságsztorit: Eddie megkérdezte Willitől, hogy versenyeztem-e már ott, és ő igent mondott, mert el sem tudta képzelni, hogy korábban még nem jártam azon a pályán.”

 

Schumacher ugyanakkor azt is elmesélte, hogy az első versenyhétvégéjét nem épp az F1-hez társított luxuskörülmények között töltötte, Weberrel egy kollégiumban laktak: “Egy kicsit meg voltam lepve, mert úgy voltam, hogy na, most már itt vagyok a csúcson, a Forma-1-ben. De nem volt nagy bajom a kollégiummal, kivéve, hogy hideg volt, a fűtés pedig nem működött.”

Peter Sauber egyébként az akkor, majd később, az F1-ben újra szintén általa foglalkoztatott németet, Heinz-Harald Frentzent nagyobb tehetségnek tartotta Schumachernél, de ezzel együtt sem tartja véletlennek, hogy az utóbbi ért el óriási sikereket.

“Frentzennek hasonló vagy talán még nagyobb tehetsége volt. De Schumacher keményen dolgozott, nagyon motivált volt, fejben erős és testileg is fitt volt. Gyorsan egyértelművé vált, hogy egy igazán különleges tehetség. A tehetség mellett kell még technikai tudás is, és ha ezek ott vannak 100 százalék környékén, akkor az eredmény Michael Schumacher és hét világbajnoki cím.”

schumacher_spa_1991_3

Schumacher először 2006 végén vonult vissza a Forma-1-ből a Ferraritól, majd 2010-ben visszatért, hogy a Mercedes új gyári csapatánál három nem túl eredményes évet még lehúzzon. A végleges visszavonulás után a német szupersztár a családjával töltötte idejét, utazgatott, azonban 2013 decemberének végén síbalesetet szenvedett Franciaországban, súlyos agysérülése miatt hónapokig kómában volt. Nagyjából két éve szállították át a család svájci otthonába, ahol saját egészségügyi stáb foglalkozik vele – állapotáról azóta gyakorlatilag semmilyen érdemi információt nem közöltek.

Kommentek

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidőautó

80 km/h-val 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.