F1: Mennyiből lehetne élcsapat a Force India?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.08.22. 11.33

A Force India-csapat idén a konstruktőri bajnokság 4. helyére hajt, hatalmas befektetés híján ennél többről már nem álmodhatnak. A 2017-es szabályváltozások persze boríthatják a papírformát.

F1: Mennyiből lehetne élcsapat a Force India?

A 2008-ban a sereghajtó Spyker átvételével alapított Force India folyamatosan, lépésről lépésre fejlődött, 2014-ben a konstruktőri verseny 6., 2015-ben 5. helyén zártak, idén pedig a 4. pozícióért küzdenek a Williamsszel. A silverstone-i alakulat helyettes csapatfőnöke, Bob Fernley szerint ha ez sikerül, elérik a lehetséges maximumot.

“Úgy gondolom, hogy a cél a best of the rest pozíciója lehet (a Mercedes, a Red Bull és a Ferrari mögött), ez az igazság. Kellene még vagy 200 millió font ahhoz, hogy a következő szintre léphessünk” – nyilatkozta a nagyjából 120-130 millióból gazdálkodó alakulat vezetője az F1i.comnak.

Fernley ezzel együtt nagy lehetőséget lát a komoly szabályváltozásokat, alaposan átalakuló autókat hozó 2017-es idényben.

“A fentiekkel együtt a jövő év nagyon izgalmas lesz, mert most először, ha nem is teljesen egyenlő feltételekkel, de a korábbiaknál egyenlőbb alapokon fejleszt új autót minden csapat. Minannyiunknak megvannak a maga korlátai (az aerodinamikai fejlesztés terén), a nagyobb csapatok nyilván hatékonyabban dolgozhatnak, de jóval kisebb az előny, mint régebben.”

aus_gp_42

“Ami minket illet, a 2017-es autónk lesz az első, amelyet 60 %-os arányú szélcsatornás modellel fejlesztünk. Korábban 50 %-os modellel dolgoztunk Brackley-ben. Amikor tavaly átálltunk a Toyota (kölni) szélcsatornájára, kicsit megtorpantunk, de aztán újra lendületet vettünk, a 60 %-os modell pedig jobb adatokat jelent, így okkal bizakodhatunk.”

Kommentek

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.