F1: Mennyiből lehetne élcsapat a Force India?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.08.22. 11.33

A Force India-csapat idén a konstruktőri bajnokság 4. helyére hajt, hatalmas befektetés híján ennél többről már nem álmodhatnak. A 2017-es szabályváltozások persze boríthatják a papírformát.

F1: Mennyiből lehetne élcsapat a Force India?

A 2008-ban a sereghajtó Spyker átvételével alapított Force India folyamatosan, lépésről lépésre fejlődött, 2014-ben a konstruktőri verseny 6., 2015-ben 5. helyén zártak, idén pedig a 4. pozícióért küzdenek a Williamsszel. A silverstone-i alakulat helyettes csapatfőnöke, Bob Fernley szerint ha ez sikerül, elérik a lehetséges maximumot.

“Úgy gondolom, hogy a cél a best of the rest pozíciója lehet (a Mercedes, a Red Bull és a Ferrari mögött), ez az igazság. Kellene még vagy 200 millió font ahhoz, hogy a következő szintre léphessünk” – nyilatkozta a nagyjából 120-130 millióból gazdálkodó alakulat vezetője az F1i.comnak.

Fernley ezzel együtt nagy lehetőséget lát a komoly szabályváltozásokat, alaposan átalakuló autókat hozó 2017-es idényben.

“A fentiekkel együtt a jövő év nagyon izgalmas lesz, mert most először, ha nem is teljesen egyenlő feltételekkel, de a korábbiaknál egyenlőbb alapokon fejleszt új autót minden csapat. Minannyiunknak megvannak a maga korlátai (az aerodinamikai fejlesztés terén), a nagyobb csapatok nyilván hatékonyabban dolgozhatnak, de jóval kisebb az előny, mint régebben.”

aus_gp_42

“Ami minket illet, a 2017-es autónk lesz az első, amelyet 60 %-os arányú szélcsatornás modellel fejlesztünk. Korábban 50 %-os modellel dolgoztunk Brackley-ben. Amikor tavaly átálltunk a Toyota (kölni) szélcsatornájára, kicsit megtorpantunk, de aztán újra lendületet vettünk, a 60 %-os modell pedig jobb adatokat jelent, így okkal bizakodhatunk.”

Kommentek

F1: Vettel pályarekorddal az élen, az újonc a falban

Az Ausztrál Nagydíj harmadik szabadedzésén a ferraris Sebastian Vettel fél másodperccel verte a Mercedeseket, a Saubernél új versenyző mutatkozott be, a Williams újonca pedig összetörte az autót.

F1: Váratlan pilótacsere az Ausztrál Nagydíj előtt

Az Ausztrál Nagydíj szombati, harmadik szabadedzése előtt a Sauber-csapat versenyzőt cserélt, a még januárban megsérült Pascal Wehrleint kiszállították, az olasz Antonio Giovinazzi kap Forma-1-es bemutatkozási lehetőséget.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Selejtes luxusautók okoznak főfájást

Ezen a héten prémium autógyártók termékeit ítélték emberi felhasználásra alkalmatlannak az európai hatóságok. Visszahívások Auditól Range Roverig.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.