Az Indy-győztes nemet mondott a Forma-1-re

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.08.06. 10.34

A papíron továbbra is a Manor tesztpilótájaként jegyzett Indy 500-győztes, Alexander Rossi nem kívánt beülni a kiscsapat autójába a szezon második felére.

Az Indy-győztes nemet mondott a Forma-1-re

Szinte biztos, hogy a mezőny végi kiscsapat, a Manor Racing pilótát cserél a szezon második felére, ugyanis az indonéz Rio Haryanto szerződése csak a Magyar Nagydíjig tartott, és bár Hockenheimre nem szállították ki az autóból, a pénze elfogyott, a nyári szünet után már nem vezethet tovább.

A Manornál a tavalyi szezon második felében öt futamon részt vett amerikai Alexander Rossi papíron idén is a kiscsapat tesztpilótája, de miután májusban újoncként megnyerte a jubileumi, 100. Indy 500-at, a Forma-1-es visszatérés helyett inkább az amerikai karrierjét építgeti tovább.

“A menedzsmentem és én magam is folyamatos kapcsolatot tartunk a Manorral, tudtunk róla, hogy üresedés lehet majd náluk a 2016-os idény második felére. Alaposan átgondoltuk a dolgot, de az Indycar-szerződésem miatt nem kívántunk élni a felkínált lehetőséggel” – mondta az Autosportnak.

“Nagyon nagyra tartom a Manort, amiért először nekem ajánlották fel az ülést, jó a kapcsolatom a csapattal, nem neheztelünk egymásra. Megértik, hogy a Forma-1-es szerződésnek komoly jövőt kellene biztosítania, miközben (Amerikában) beindult a karrierem.”

rossi

Ha az idei évben nem is tér vissza, a 24 éves kaliforniai pilóta 2017-ben újra ott lehet az F1-es rajtrácsom.

“Az Indycarban és a Forma-1-ben is vannak lehetőségeim 2017-re. A Manorral is tárgyalunk versenyzői ülésről és egy másik Forma-1-es csapattal is, izgalmas ajánlat. Az indycaros lehetőségeket nem szeretném részletezni, de annyit elmondhatok, hogy az Andrettivel nagyszerű a munkakapcsolatunk, akár évekre is hosszabbíthatunk.”

A Manor ülésére a legfőbb esélyes a motorpartner Mercedes neveltje, a Renault-nál tesztpilótaként alkalmazott Esteban Ocon lehet, de felmerült a GP2-ben versenyző, a kiscsapatnál tesztelői szerződéssel rendelkező Jordan King, és a McLarennél előléptetésre váró Stoffel Vandoorne neve is.

Kommentek

F1: Ecclestone-t meghívták a Bahreini Nagydíjra

Az F1 januárban letett urát, Bernie Ecclestone-t az arab királyság koronahercege hívta meg a két hét múlva következő futamra.

F1: Nem tudni, mikor lesz versenyképes Honda-motor

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj megerősítette a téli tesztek tapasztalatait, miszerint továbbra is a Hondái a legrosszabb F1-es motor, de egyelőre nem tudni, mikor kaphat jobban a McLaren a japánoktól.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

A Wankel motorral röfögő Ladáknál nincs érdekesebb orosz vas

Különc gépek életben tartói, áldás rátok. Nélkületek, elkötelezett őrültek nélkül, mi sem csodálhatnánk ezeket a gazdasági zsákutcának bizonyuló, korántsem hibátlan, de annál különlegesebb szerkezeteket.

Több millió veszélyes autót hív vissza a Toyota

Közel hárommillió autót hív vissza a Toyota a Takata légzsákok meghibásodásának kockázata miatt.

Szomorú látvány: itt tárolja a VW a dízelbotrány miatt visszavett autókat

A 2015-ben kirobbant VW-dízelbotrány szinte az egész világot érintette, a német gyártó pedig kénytelen volt néhány helyen visszavásárolni a “csaló” autókat.

Tarlós tovább üti a köztereseket, újabb fejlemény

Tarlós István szerint az autósok bírságolását érintően nem működhetnek úgy a kerületi közterület-felügyelők, mint “a legrosszabb időkre emlékeztető önkéntes rendőrök”.

Félelmetes hajsza az autópályán

Ez a videó olyan, mintha a Need for Speedet néznénk, abban vannak hasonló csapatos száguldások.

Jól rejti árát az óriás-Toyota

Rangrejtve járni nincs jobb egy valójában sokba kerülő, de árát ügyesen palástoló kisbusznál. A Toyota Proace az igényes Verso-kivitelben járt nálunk, tesztünkön hibái is kiderültek.

A legkomolyabb játék, amit idén látsz

A Toyota Hilux tavaly történelmi eredményt ért el: Ausztrália legnagyobb számban eladott gépkocsijaként zárta az évet.  Ennek örömére készült el az életnagyságú gyerekjáték.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.