A Pirelli a 2017-es, új szerkezetű, nagyobb méretű abroncsainak fejlesztésére 24 pályás tesztnapot kapott, amelyek során a Ferrari, a Red Bull és a Mercedes a jövő évi aerodinamikai szabályokhoz igazított tavalyi-tavalyelőtti modelleket biztosít.

A hét elején lezajlott az első négy nap, a Ferrari az esőgumikat tesztelte Fioranóban, a Red Bull a slickeket Mugellóban.

A Pirelli motorsportfőnöke szerint nem lesz könnyű a program, ugyanis az öszvérek azért nem úgy viselkednek, mint a jövő évi autók fognak:

“Örülünk, mert végre megkezdhettük a munkát a jövő évi, szélesebb gumikon. Természetesen nagyon sok munka vár ránk, épp csak nekikezdtünk a gumik különböző aspektusainak vizsgálatának. A célhoz vezető sok-sok lépés közül az elsőt tettük meg.”

“A fő kihívás az autók kiismerése, annak megértése, hogy milyen leszorítóerőt nyújtanak a jövő évi modellekhez viszonyítva. A csapatok megkapták a szabálycsomagot az autó megépítéséhez, de arra nincs garancia, hogy képesek hozni a maximális leszorítóerő. Pedig annak nagy hatása van a gumiteljesítményre, szóval bőven lesz mit elemezni, hogy kiderüljön, mennyi hiányzik a jövő évi szinthez. Az adatokat mind össze kell hasonlítanunk a tesztelést megelőző szimulátoros eredményekkel” – magyarázta Paul Hembery.

pirelli_teszt_06

“Az autók nem olyanok, mint a jövő éviek lesznek, de ez is volt a cél. A tesztautó egy hibrid hibridje, pont azért, hogy részt vevő a csapatok ne legyenek előnyben a jövő évi fejlesztés terén. Nekünk viszont reprezentatív értékekre van szükségünk, ezért szükséges az alapos elemzés.”

Hembery megdicsérte a hétfőn és kedden a Ferrarinál dolgozó Sebastian Vettelt és Esteban Gutierrezt, valamint a szerdán-csütörtökön a Red Bullt vezető Sebastian Buemit, jó visszajelzéseket kaptak tőlük.

“Jól dolgoztak, sikerült megvilágítaniuk, min kell még dolgoznunk, hogy mik az elvárásaik. Nagyon örülünk, hogy megkezdhettük a fizikai tesztelést, de a gumik igazából csak februárra állnak majd össze.”