F1: Nem elég jók a tesztautók?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.08.05. 09.53

A Pirelli rendelkezésére bocsájtott tesztautók nem egészen azt hozzák, mint a jövő évi modellek, ezért a komoly matekozásra van szükség a Forma-1 gumiszállítójánál.

F1: Nem elég jók a tesztautók?

A Pirelli a 2017-es, új szerkezetű, nagyobb méretű abroncsainak fejlesztésére 24 pályás tesztnapot kapott, amelyek során a Ferrari, a Red Bull és a Mercedes a jövő évi aerodinamikai szabályokhoz igazított tavalyi-tavalyelőtti modelleket biztosít.

A hét elején lezajlott az első négy nap, a Ferrari az esőgumikat tesztelte Fioranóban, a Red Bull a slickeket Mugellóban.

A Pirelli motorsportfőnöke szerint nem lesz könnyű a program, ugyanis az öszvérek azért nem úgy viselkednek, mint a jövő évi autók fognak:

“Örülünk, mert végre megkezdhettük a munkát a jövő évi, szélesebb gumikon. Természetesen nagyon sok munka vár ránk, épp csak nekikezdtünk a gumik különböző aspektusainak vizsgálatának. A célhoz vezető sok-sok lépés közül az elsőt tettük meg.”

“A fő kihívás az autók kiismerése, annak megértése, hogy milyen leszorítóerőt nyújtanak a jövő évi modellekhez viszonyítva. A csapatok megkapták a szabálycsomagot az autó megépítéséhez, de arra nincs garancia, hogy képesek hozni a maximális leszorítóerő. Pedig annak nagy hatása van a gumiteljesítményre, szóval bőven lesz mit elemezni, hogy kiderüljön, mennyi hiányzik a jövő évi szinthez. Az adatokat mind össze kell hasonlítanunk a tesztelést megelőző szimulátoros eredményekkel” – magyarázta Paul Hembery.

pirelli_teszt_06

“Az autók nem olyanok, mint a jövő éviek lesznek, de ez is volt a cél. A tesztautó egy hibrid hibridje, pont azért, hogy részt vevő a csapatok ne legyenek előnyben a jövő évi fejlesztés terén. Nekünk viszont reprezentatív értékekre van szükségünk, ezért szükséges az alapos elemzés.”

Hembery megdicsérte a hétfőn és kedden a Ferrarinál dolgozó Sebastian Vettelt és Esteban Gutierrezt, valamint a szerdán-csütörtökön a Red Bullt vezető Sebastian Buemit, jó visszajelzéseket kaptak tőlük.

“Jól dolgoztak, sikerült megvilágítaniuk, min kell még dolgoznunk, hogy mik az elvárásaik. Nagyon örülünk, hogy megkezdhettük a fizikai tesztelést, de a gumik igazából csak februárra állnak majd össze.”

Kommentek

F1: 2017-re kicsinálták az előzéseket

A versenyzők elmondása alapján beigazolódtak az előzetes félelmek, a 2017-es Forma-1-es autókkal igen nehéz, ha nem lehetetlen előzni. Idén körmenetek jöhetnek.

Egy apró csavar élete az F1-ben

Egy aprócska alkatrész, ami hatalmas utat tesz meg, mire behelyezik egy Forma-1-es autóba. Most végignézheted a folyamatot.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért, vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

Idén is lazajlott a hazai legnagyobb autós és tuningszeánsz

Idén is megrendezték a legnagyobb, legszínesebb benzingőzös hazai bulit, az AMTS-t, és mi idén is kimentünk egy fényképezőgéppel, hogy lőjünk pár fotót.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

Na ilyen fotókat sem láttunk még magyar használtautó-hirdetésnél

Sok cifra hirdetéssel találkoztunk már, de ilyet még soha nem láttunk.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.