F1: Két főnök is szabályt változtatna

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.08.05. 11.46

A Mercedes és a Red Bull csapatfőnöke szerint is ejteni kéne a pályaelhagyásokra vonatkozó bonyolult szabályokat.

F1: Két főnök is szabályt változtatna

A Forma-1-ben az elmúlt években, és főleg az elmúlt néhány hétben egyre komolyabban kezelik a versenypálya elhagyását, a kanyarok kiszélesítését, a versenyigazgató, Charlie Whiting a futamok előtt külön direktívában határozza meg, hol nem fér bele a szélesen fordulás, mikor jár büntetés a kihágásért.

Sok F1-es szerplő szerint felesleges bonyolítás ezzel foglalkozni, ejteni kellene az egész kérdést, mindenki vezethessen, ahogy jónak látja.

“Ha a cél a versenyzők pályán tartása, akkor legyen ott fal vagy kavicságy, amíg viszont aszfalt van (a bukótérben), miért ne használhatnák a leggyorsabb ívet? Mit számít ez?” – mondta a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff.

“Ha engem kérdeznek, hadd használják csak a versenyzők a leggyorsabb ívet mindenhol. Ha balesetveszélyt jelent, ha túl közel van a korlát, esetleg valaki túl veszélyesen tér vissza a pályára, akkor lehet foglalkozni külön az egyedi esettel. De minden más esetben hadd vezessenek, ahogy tetszik! Ez látványos pillanatokat hozhat. Ha minden alkalommal nekiállunk elemezgetni, ha valaki két centivel kiszaladt, akkor annak sosem lesz vége” – tette hozzá.

auszt_csüt_07

A Red Bull főnöke, Christian Horner ezzel teljesen egybehangzóan beszélt a napokban:

“Szerintem nem lehet ezt kanyaronként szabályozgatni. Engem bosszant ez a dolog, legyen valami egyszerű megoldás! A pálya szélén végig ott van a záróvonal, egyszerű megoldás lehetne, hogy ha azon átmész mind a négy kerékkel, akkor jár a büntetés. Más sportokban így van ez, legyen szó labdáról vagy a sportoló lábáról, akármiről.”

“Ezt vonakodnak meglépni, rendben, de ha erre nem hajlandók, akkor viszont engedjék, hogy a versenyzők kihasználhassák a teret. Nem lehet egy szabályt hozni az 1-es kanyarra és egy másikat 17-esre, ez még nekünk, a paddockbelieknek zavaros, hát még a nézőknek. Szerintem ez így nem tiszta, hagynunk kellene. Vagy legyen valami egyértelmű szabály, vagy hagyjuk a versenyzőket vezetni, ahogy nekik tetszik!”

Kommentek

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

Hemzsegnek az 50 ezres kanyarok Budapesten

Mutatjuk, hol kaphatsz súlyos büntetést Budapesten, ha egy kicsit nem figyelsz, vagy nem követed a szabályokat.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

F1: 2017-re kicsinálták az előzéseket

A versenyzők elmondása alapján beigazolódtak az előzetes félelmek, a 2017-es Forma-1-es autókkal igen nehéz, ha nem lehetetlen előzni. Idén körmenetek jöhetnek.

Egy apró csavar élete az F1-ben

Egy aprócska alkatrész, ami hatalmas utat tesz meg, mire behelyezik egy Forma-1-es autóba. Most végignézheted a folyamatot.

Idén is lazajlott a hazai legnagyobb autós és tuningszeánsz

Idén is megrendezték a legnagyobb, legszínesebb benzingőzös hazai bulit, az AMTS-t, és mi idén is kimentünk egy fényképezőgéppel, hogy lőjünk pár fotót.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.