A Forma-1 gumiszállítója a Nemzetközi Automobil Szövetséggel kötött megállapodás alapján az idei évben 25 napos tesztprogramot bonyolíthat a 2017-es, új szerkezetű és méretű 2017-es abroncsai fejlesztésére.

Ebben három csapat is segít, a Ferrari, a Red Bull és a Mercedes a 2017-es aerodinamikai szabályokhoz igazított tavalyi modelleket küld pályára a Pirelli utasításai szerint. (Hétfőn és kedden Fioranóban a Ferrarival tesztelték az esőgumikat, szerdán és ma a Red Bull dolgozik a gumigyártónak Mugellóban, a Merci szeptember elején következik.)

Kattints a képre, galéria nyílik!

És hogy miért maradt ki a McLaren?

“Az erőforrások és a figyelem megosztása terén is meg kell találni az egyensúlyt, a mi helyzetünkben pedig úgy láttuk, jobb, ha nem állunk neki új (teszt)autót építeni és Pirelli-tesztekre járni. A tesztelésből is lehet valamennyit tanulni, de az adatokat a Pirelli megosztja a nem tesztelő csapatokkal is, mi pedig nem tartunk ott, ahol szeretnénk, így jobb, ha a mostani autónk gyorsabbá tételére koncentrálunk” – magyarázta a McLaren-Honda versenyfőnöke, Eric Boullier.