F1: Jogilag ki felel a glória ejtéséért?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.08.04. 10.50

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint jó döntés volt a glóira 2017-es bevezetésének elhalasztása, jogilag ingoványos lett volna, ha maga a fejvédő okoz súlyos sérülést.

F1: Jogilag ki felel a glória ejtéséért?

Az FIA határozott szándéka volt, hogy 2017-re bevezesse a Forma-1-ben a fejvédő gyűrűt, az ún. glóriát, de a hat csapat képviselőit (Mercedes, Ferrari, Williams, Red Bull, McLaren, Force Inidia), valamint Bernie Ecclestone-t és az FIA-elnök Jean Todtot magába foglaló Stratégiai Munkacsoport a Német Nagydíj előtt leszavazta ezt.

Az F1 kezdettől fogva nem volt nagy rajongója az eszköznek, így nem kesergett a 2017-es bevetés elmaradása miatt.

“Foglalkozunk még vele. Nem feltétlenül kell glóriának nevezni, egyszerűen megvizsgáljuk versenyzők a frontális védelmének lehetőségeit. Üljenek be az autóba most, lássuk, hogy tetszik nekik. Pár versenyző már ment néhány kör, de szerintem egy teljes versenyt kellene menniük, hogy kiderüljön, hogy tetszik a bezártság” – mondta a héten. “2018-ra meg összehozunk valamit, ami nagyobb védelmet nyújt a pilótáknak.”

ecc_todt_horner

A glória leszavazása után egyesek felvetették, hogy az eszköz kifejlesztése, megléte mellett a bevezetés kihagyása akár jogi téren is támadható lesz, ha valamilyen baleset történik, amelyben segíthetett volna az eszköz. Ecclestone szerint fordítva is gond adódhatna:

“Mi van, ha egy balesetben a glória agyonnyomja a versenyzőt? Azért ki vállalja a felelősséget? Mi lesz, ha egy balesetben valaki a glória miatt beszorul az autóba, az meg kigyullad? Niki (Lauda) mutatott rá erre a Stratégiai Munkacsoportban, ő az egyetlen, aki igazán tudja, miről is van szó” – utalt a háromszoros világbajnok osztrák 40 évvel ezelőtti balesetére.

Ecclestone leszögezte, hogy nem a FIA-s Charlie Whitingot kell hibáztatni, a felelősség közös:

“Nem, nem Charlie került nehéz helyzetbe. Ő a versenyigazgató, a döntést viszont a Stratégiai Munkacsoport hozta, onnan meg a Forma-1-es Bizottság elé kerül, mielőtt szabály lesz belőle. A felelősség egyértelműen közös, 100 százalékosan.”

Kommentek

F1: Minden expilóta paddockbelépőt kaphat

A Forma-1 új tulajdonosa minden korábbi F1-pilótát szívesen lát a paddockban, egyetlen feltétele lesz csap a belépő igénylésének.

F1: A Ferrari újra kölcsönadná a tartalékost

Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari a következő, kínai-bahreini dupla versenyhétvégére is a Sauber rendelkezésére bocsátotta a tartalékosát, Antonio Giovinazzit. Nem volt könnyű döntés.

F1: Ecclestone-t meghívták a Bahreini Nagydíjra

Az F1 januárban letett urát, Bernie Ecclestone-t az arab királyság koronahercege hívta meg a két hét múlva következő futamra.

F1: Nem tudni, mikor lesz versenyképes Honda-motor

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj megerősítette a téli tesztek tapasztalatait, miszerint továbbra is a Hondái a legrosszabb F1-es motor, de egyelőre nem tudni, mikor kaphat jobban a McLaren a japánoktól.

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

Végre retteghetnek a magyar kilométeróra-csalók

Kétfordulós tárgyalásos eljárásban keres vállalkozót a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. egy olyan platform létrehozására, amely végigkíséri az autókat az újként történt eladástól a bontásig. Az adatokat bárki lekérdezheti majd.

A Wankel-motorral röfögő Ladáknál nincs érdekesebb orosz vas

Különc gépek életben tartói, áldás rátok! Nélkületek, elkötelezett őrültek nélkül, mi sem csodálhatnánk ezeket a gazdasági zsákutcának bizonyuló, korántsem hibátlan, de annál különlegesebb szerkezeteket.

Több millió veszélyes autót hív vissza a Toyota

Közel hárommillió autót hív vissza a Toyota a Takata légzsákok meghibásodásának kockázata miatt.

Szomorú látvány: itt tárolja a VW a dízelbotrány miatt visszavett autókat

A 2015-ben kirobbant VW-dízelbotrány szinte az egész világot érintette, a német gyártó pedig kénytelen volt néhány helyen visszavásárolni a “csaló” autókat.

Tarlós tovább üti a köztereseket, újabb fejlemény

Tarlós István szerint az autósok bírságolását érintően nem működhetnek úgy a kerületi közterület-felügyelők, mint “a legrosszabb időkre emlékeztető önkéntes rendőrök”.

Félelmetes hajsza az autópályán

Ez a videó olyan, mintha a Need for Speedet néznénk, abban vannak hasonló csapatos száguldások.

Jól rejti árát az óriás-Toyota

Rangrejtve járni nincs jobb egy valójában sokba kerülő, de árát ügyesen palástoló kisbusznál. A Toyota Proace az igényes Verso-kivitelben járt nálunk, tesztünkön hibái is kiderültek.

A legkomolyabb játék, amit idén látsz

A Toyota Hilux tavaly történelmi eredményt ért el: Ausztrália legnagyobb számban eladott gépkocsijaként zárta az évet.  Ennek örömére készült el az életnagyságú gyerekjáték.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.