Múlt héten arról döntöttek az F1 fejesei genfi ülésükön, hogy jövőre még nem vezetnek be fejvédő rendszert a sorozatban, sem a glória, sem a Red Bull szélvédője nem debütál. Sokan azzal magyarázták a döntést, hogy a háttérben egy aktív, vagyis csak baj esetén működésbe lépő rendszer kidolgozásán fáradozhatnak.

Ez különböző érzőkelők segítségével kizárólag vészhelyzetben aktiválódna. “Valaki nekem is átküldött néhány ilyen tervet, de őszintén szólva ennek bevezetését nem tartom praktikusnak az F1-ben” – fogalmazott Whiting.

“Nem igazán értem, hogyan lehetne elegendő idő egy ilyen rendszer aktiválásra. Szerintem a feltaláló, ha egyáltalán nevezhetjük így, valamit félreértett: egy pilóta általában nem látja előre, ha veszélyes szituáció jön, és nincs ideje arra gondolni, hogy ‘ó, te szentséges ég, jobb, ha most megnyomom ezt a gombot.’ Őszintén nem hiszem, hogy ez megvalósítható.”

Whiting szerint a legjobb dolog, amit az F1 tehet, hogy folytatja a glória, illetve a Red Bull-féle Aeroscreen fejlesztését. A glóriát az idény egyik hétvégéjén minden autóra szeretnék felszerelni a visszajelzések érdekében.

“Megkérdeztük a csapatokat, hogy lehet-e esély arra, hogy Spában vagy Monzában minden autóra felkerüljön a glória, de ez még azelőtt volt, hogy 2018-ra halasztottuk volna a bevezetést. Most egy részletes tervet kell kidolgoznunk az eszköz tesztelésére.”