Nem lesz aktív fejvédő rendszer az F1-ben

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.08.02. 16.30

Charlie Whiting, az FIA Forma-1-es versenyigazgatója szerint nem lenne praktikus egy aktív fejvédő rendszer bevezetése az F1-ben.

Nem lesz aktív fejvédő rendszer az F1-ben

Múlt héten arról döntöttek az F1 fejesei genfi ülésükön, hogy jövőre még nem vezetnek be fejvédő rendszert a sorozatban, sem a glória, sem a Red Bull szélvédője nem debütál. Sokan azzal magyarázták a döntést, hogy a háttérben egy aktív, vagyis csak baj esetén működésbe lépő rendszer kidolgozásán fáradozhatnak.

Ez különböző érzőkelők segítségével kizárólag vészhelyzetben aktiválódna. “Valaki nekem is átküldött néhány ilyen tervet, de őszintén szólva ennek bevezetését nem tartom praktikusnak az F1-ben” – fogalmazott Whiting.

“Nem igazán értem, hogyan lehetne elegendő idő egy ilyen rendszer aktiválásra. Szerintem a feltaláló, ha egyáltalán nevezhetjük így, valamit félreértett: egy pilóta általában nem látja előre, ha veszélyes szituáció jön, és nincs ideje arra gondolni, hogy ‘ó, te szentséges ég, jobb, ha most megnyomom ezt a gombot.’ Őszintén nem hiszem, hogy ez megvalósítható.”

Whiting szerint a legjobb dolog, amit az F1 tehet, hogy folytatja a glória, illetve a Red Bull-féle Aeroscreen fejlesztését. A glóriát az idény egyik hétvégéjén minden autóra szeretnék felszerelni a visszajelzések érdekében.

“Megkérdeztük a csapatokat, hogy lehet-e esély arra, hogy Spában vagy Monzában minden autóra felkerüljön a glória, de ez még azelőtt volt, hogy 2018-ra halasztottuk volna a bevezetést. Most egy részletes tervet kell kidolgoznunk az eszköz tesztelésére.”

Kommentek

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

A KRESZ örök dilemmájára kerül most pont

Kiengedjem? Ne engedjem ki? Mikor engedjem ki?

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

A járhatatlan sártengerré változó földutakat régen gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal, amelyet a járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.