F1: Dupla világbajnokságot terveztek

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.08.02. 12.37

A Forma-1-es csapatok között felmerült, hogy a független alakulatok külön világbajnokságban küzdjenek egymással.

F1: Dupla világbajnokságot terveztek

Az Autosport megtudta, hogy ötletként felmerült egy külön világbajnokság indítása a mezőny hat független csapatának.

A Force Indiától származó elképzelés szerint ők, a Williams, a Toro Rosso, a Sauber, a Manor és a Haas évi 100 millió dolláros költségplafon – amelybe a marketingköltségektől a pilótaszerződésekig mindennek bele kellett volna férnie – vállalása mellett a “függetlenek világbajnoksága” címéért szálltak volna versenybe, párhuzamosan a normális F1-es bajnokságban való részvétellel.

A Toro Rosso és a Williams nem támogatta az ötletet.

“Először is azt szerettem volna látni, hogy a hat független csapatot érdekelné-e az önkéntes, de az FIA által ellenőrzött költségplafon. Az első kérdés természetesen az, hogy van-e erre érdeklődés. Alapvetően jól fogadták az ötletet, de mindenki időt kért az átgondolására. Ha mindenki rábólintott volna, Hockenheimben tarthattunk volna egy megbeszélést erről, de a hatból két csapat elutasította, ha pedig egyharmad nem kér belőle, akkor nincs értelme” – magyarázta az ötletgazda, a Force Indiá-s Bob Fernley.

A Toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost így beszélt az elképzelésről:

“A Red Bull álláspontja szerint nincs értelme a két osztályra bontásnak. Ha belemegyünk a 100 millió dolláros korlátba, akkor semmit nem lehet fejleszteni, utolsók leszünk. Szükség lenne a költésplafonra, de úgy, hogy mindenkire vonatkozzon. Azzal szoktak érvelni ellene (a nagycsapatok), hogy lehetetlen betartatni, de szerintem ez hülyeség. A gyártók egyszerűen azért nem akarják, mert minél több pénzt kapnak (az év végén), annál többet költhetnek.”

Kommentek

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Életveszélyes előzés után bosszúálló üldözés Békésben

Többször írtunk már a defenzív vezetési stílus életmentő hatásáról. Mert rengeteg idióta van az utakon, és ha lesüllyedünk a szintjükre, és belemegyünk egy adok-kapok szituációba, akkor azzal csak magunkat, és utasainkat veszélyeztetjük.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.