A Német Nagydíjon helyet cserélt a konstruktőri versenyben a Red Bull és a Ferrari, az olaszok már végképp csak a harmadik erőnek tűnnek a bajnokságban. Az előjelek sem jók, a technikai igazgató James Allison a Német Nagydíj előtt távozott, így kérdésessé vált a jövő évi autó fejlesztése is.

“El kell ismernem, hogy a Red Bull sokat fejlődött, de nem fogjuk megadni magunkat” – mondta Arrivabene. “El kell gondolkoznunk azon, ami most történik, és reagálnunk kell rá.”

“Pánik nélkül szervezzük át a csapatot, tudjuk, hogy mely területeken kell dolgoznunk. Kanadában a lehető legjobban reagáltunk a motorral, de az elmúlt hónapok alapján világos, hogy leszorítóerőben Barcelona óta nem értünk el jelentős előrelépést.”

“Ez a probléma. Amilyen hamar csak lehetséges, meg kell ezt oldanunk, de nem lesz könnyű. Fontos, hogy összhangban működjön az aerodinamikai és mechanikai leszorítóerő, de ez a kettő nálunk mintha külön nyelvet beszélne jelenleg.”

Ez alapján nem úgy tűnik, hogy a Ferrari gyors megoldást talál a gondjaira, a nyári szünet után következő spái pálya ráadásul nem is igazán fekszik a csapatnak. Kimi Räikkönen szerint “mindenkinek fáj” ilyen helyzetben látni a Ferrarit, de dolgoznak tovább.