F1: Rosberg elszúrta, Hamilton megnyerte

Forma-1 Német Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.07.31. 15.41

Az elrontott rajtja miatt Nico Rosberg csak a 4. helyen ért célba, csapattársa, Lewis Hamilton lazán nyerte a Német Nagydíjat. Dobogón mindkét Red Bull.

F1: Rosberg elszúrta, Hamilton megnyerte

Lewis Hamilton nyerte a 2016-os Forma-1 Német Nagydíjat, megelőzve a Red Bull párosát, a 100. futamát teljesítő Daniel Ricciardót és Max Verstappent. Hamilton sima versenyt futott azt követően, hogy a gyengén rajtoló Nico Rosberget megelőzte a startnál. A Mercedes brit pilótája innentől irányította a versenyt és nagyon izgulnia sem kellett, mivel nemcsak ő, de a két Red Bull is elment Rosberg mellett az elején. Hamilton idén hatodszor, összességében 49. alkalommal végzett az élen.

hock_f1_fut_10

Rosberg igyekezett visszajönni a pályán, ami részben sikerült is, de Verstappent úgy előzte meg, hogy kiszorította a hollandot a pályáról, amiért öt másodperces büntetést kapott. A bokszban letöltött idő után már nem tudott újra felzárkózni, miközben Ricciardo elment Verstappen mellett.

A Ferrari gyenge versenyt futott, Sebastian Vettel az ötödik, Kimi Räikkönen a hatodik helyen végzett, aminek köszönhetően a konstruktőri bajnokságban elvesztették a második helyet a Red Bull-lal szemben. Az egyéni bajnokságban Lewis Hamilton előnye 16 pontra nőtt Rosberggel szemben a nyári szünet előtt.

A top 10-be Nico Hülkenberg (7.), Jenso Button (8.), Valtteri Bottas ( 9.) és Sergio Perez (10.) fért még be.

A világbajnokság a szünet után augusztus utolsó hétvégéjén a Belga Nagydíjjal folytatódik.

f1_bajn_ger

f1_bajn_k_ger

Így zajlott a futam

Felhős, enyhe időben (23 fokos levegő-, 38 fokos aszfalthőmérséklet) sorakoztak fel az autók Hockenheimben a Forma-1-es Német Nagydíj rajtjához.

A pole-ból a hazai sztár, Nico Rosberg, mellőle a pontversenyben legutóbb élre állt címvédő, Lewis Hamilton indulhatott. A Mercedesek mögött a Red Bull párosa, a 100. F1-es futamára készülő Daniel Ricciardo és Max Verstappen, majd a két Ferrari-pilóta, Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel következett. A két csapatot egyetlen pont választotta el a bajnokságban, tétre ment a futam.

hock_f1_fut_07

Hátrébb ugyanez volt igaz a Williams és a Force India esetében, ők a konstruktőri 4. helyért indultak csatába: az előnyben lévő Williams pilótái, Valtteri Bottas és Felipe Massa szendvicsbe fogták a 8-9. helyről rajtoló Nico Hülkenberget és Sergio Perezt.

Az első 10 természetesen szuperlágyon indult, de hátrébb is csak a 11. helyről induló haasos Esteban Gutierrez választott lágyakat az első etapra.

A lámpák kialvásakor Rosberg nagyon lassan indult el, Hamilton, Verstappen és Ricciardo is elment mellette. A Red Bull-osokhoz hasonlóan a ferrarisok is helyet cseréltek.

hock_f1_fut_05

A 2. körben a sorrend Hamilton, Verstappen, Ricciardo, Rosberg, Vettel, Räikkönen, Bottas, Hülkenberg, Button és Massa volt a top10-ben.

A 6. körben Alonso megelőzte Massát, fellépett az utolsó pontszerző helyre, majd a másik spanyollal, Sainzcal küzdött, aki a 9. körben gyűrte le végül a brazil veteránt. Az autóval küszködő Massát aztán hirtelen a renault-s Kevin Magnussen is megelőzte.

A csatát követően Sainz és Massa is kiment kereket cserélni, a Toro Rossónál lassan ment a munka, így Massa újra eléje került.

A 12. körben Verstappen és Rosberg is kiment, mindketten szuperlágyat kaptak. Egy körrel később Ricciardo, Bottas és Hülkenberg járt kint, lágyakat vettek fel. A 14. körben Vettel, a 15.-ben Hamilton, Räikkönen és Alonso is letudta a cseréjét, ők is lágyakra váltottak.

hock_f1_fut_04

Miután a 18. körre a hosszabban futó Grosjean is cserélt, Hamilton, Verstappen, Ricciardo, Vettel, Räikkönen, Bottas, Hülkenberg, Button és a lágygumis első etapot vivő Gutierrez haladt a top10-ben.

Rosberg a 28. körben új lágyakért ment ki, a 6. helyre tért vissza. Verstappen a következő körben a szuperlágyakat lágyakra cserélte, Rosberg elé ment ki, aki azonnal meg is támadta és a hajtűben igen agresszíven kitolta a hollandot, megelőzte. Az esetet azonnal vizsgálat alá is vonták, 5 másodperces időbüntetést adtak a mercedesesnek.

Vettel a 32. körre kapott szuperlágyakat, utána Räikkönen, Ricciardo és Hamilton is ezt választotta.

Féltávon épp túl Hamilton vezetett, mögötte Rosberg, Verstappen, Ricciardo, Vettel, Räikkönen, Hülkenerg, Bottas, Button és Alonso haladt az első tízben.

A még a rajtnál megsérült autóval versenyző Felipe Massát a csapat a 38. körben végleges kiállásra szólította, kiment a bokszba.

hock_f1_fut_16

Az eltérő gumistratégián lévő Ricciardo a 40. körben helyet cserélt Verstappennel, hogy a szuperlágyakon üldözhesse a németet.

Az ausztrál négy kör alatt utol is érte Rosberget, de a Mercedes a 44. kör végén ki is hívta a pilótát, letöltötte a büntetését – feltűnően sokáig állt – és lágyakat kapott. Verstappennek egy körrel később szuperlágyakat adtak. Ricciardót sem váratták sokáig, szuperlágyakat kapott, míg az ugyanakkor kiálló Vettelnek lágyakat tett fel a Ferrari. Hamilton és Räikkönen a 48. körben vett fel lágyakat.

Az élmezőny cseréi után Hamilton 11 másodperccel vezetett Ricciardo előtt, mögöttük Verstappen, Rosberg, Vettel, Räikkönen, Bottas, Hülkenberg, Alonso és Button volt a pontszerző helyeken.

hock_f1_fut_03

A 62. körben Hülkenberg elvette a 7. helyet a williamses Bottastól, ugyanakkor szemerkélni kezdett a pálya felett.

A 64. körre Perez utolérte Fernando Alonsót, a 65. körben mindkettejüknek el kellett engedniük Verstappent, után viszont támadott a mexikói és elvette az utolsó pontszerző pozíciót. Előrébb viszont pozitív fejlemény történt a McLaren számára, Button a 8. helyet szerezte meg Bottastól.

hock_f1_fut_13

 

Hamilton senkitől sem zavartatva megnyerte a Német Nagydíjat, a dobogóra a két Red Bull-os, Daniel Ricciardo és Max Verstappen állhatott még fel. Rosbergnek be kellett érnie a 4. hellyel.

A Ferrari színtelen szerepléssel hozta az 5-6. pozíciót, Nico Hülkenberg, Jenson Button, Valtteri Bottas és Sergio Perez osztozott a további pontokon.

hock_fut

Kommentek

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

Magyar rekord a BMW-nél

Soha annyi új BMW nem kelt el Magyarországon, mint 2016-ban. A siker nem csak a hagyományos modelleké, Közép-Európában i-modellekből is nálunk fogy a legtöbb.

Súlyos kockázat a járműjavításhoz használt illegális eszköz

Súlyos közlekedésbiztonsági kockázatokat jelentenek az autókban használt szoftverek és egyéb műszaki elemek működését ellenőrző nem jogtiszta, vagy nem megfelelően frissített diagnosztikai eszközök – hívta fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT).

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

1,3 milliárd liter benzint fogyasztottunk tavaly

Tavaly 5,5 százalékkal, csaknem 3 milliárd 358 millió literre nőtt az üzemanyag-fogyasztás a magyar piacon, ezen belül a gázolaj iránti kereslet 6,4 százalékkal, a benziné pedig 4,1 százalékkal bővült az egy évvel korábbihoz képest.

Fából faragott futóművel támasztották fel a sánta terepjárót

Aki terepjárásra adja a fejét, annak leleményesnek kell lennie. Az erdő mélyén, a vadonban nincs szerviz, csak a merész ötletek segíthetnek ha nagy a baj.

Iszonyatos luxus-pickup a Mercedestől

Miközben a Nissannal közösen fejlesztett X-osztály mezei munkaeszköznek ígérkezik, a cég más részlegei nem voltak ennyire józan gondolkodásúak.

Megvan az év első, szájtátós kamiontuningja!

Egy magyar csapat úgy alakította át egy Scania utasterét, hogy arra talán még külföldön is csorgatni fogják a nyálukat a kamionsofőrök.

Betegségnevű elektromos szupersportkocsi, de honnan?!

A Dendrobium nem valami alattomos gombás fertőzés, hanem egy futurisztikus külsejű sportkocsi, amely egyrészt elektromos, másrészt hamarosan gyártani fogják, harmadrész szingapúri.

Elsírta magát a szerelő, amikor ezt meglátta

Vajon mire gondolt emberünk, amikor fa fékbetéteket drótozott a féktárcsához? A többiről nem is beszélve.

Életükkel játszanak a marosvásárhelyi autósok

Életveszélyes játékot űzött több autós és motoros a Maros jegén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.