Verstappen: Sennáéknak tetszene, amit csináltam

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.07.29. 08.30

Bár a versenytársainak többsége szerint igen veszélyes dolgot csinált, a Red Bull-os Max Verstappen továbbra sem gondolja, hogy hibázott a Hungaroringen.

Verstappen: Sennáéknak tetszene, amit csináltam

A múlt hétvégi Magyar Nagydíj nem hozott túl sok izgalmat, a legszórakoztatóbb dolog talán a Red Bull-os Max Verstappen és a ferraris Kimi Räikkönen csatája volt az 5. helyért.

A küzdelemnek azonban volt egy kis szépséghibája: a tini igen agresszíven védekezett, az egyik előzési kísérletnél többször, még a féktávon is irányt váltott Räikkönen előtt, a finn első szárnya bánta a manővert.

A versenybírók ugyan még vizsgálatra sem méltatták az esetet, de a versenyzőtársak és szakértők túlnyomó többsége szerint nagyon nem volt rendben, amit Verstappen csinált. Räikkönen utólag azt mondta, kevesebbért is büntetés járt volna, Sebastian Vettel ugyan elismerte, hogy az ifjoncnak jól áll a belemenősség, de a Hungaroringen túlment a határon, a volt versenyző, tévés szakkommentátor Martin Brundle “alsóbb kategóriásnak”, a Force India-s Sergio Perez pedig “nagyon veszélyesnek” nevezte a védekezést.

hock_csut_09

Hockenheimben később a címvédő Lewis Hamilton azt mondta, hogy szerinte sem volt rendben Verstappen húzása, ugyanis “Kimi nem szarozik, ha ő azt mondja, nem volt szabályos, akkor úgy van”, és a mezőny legtapasztaltabb pilótája, Jenson Button sem értette, hogy úszta meg a holland.

“Versenyzőként mindannyian tudjuk, hogy a féktávon való mozgás a lehető legveszélyesebb dolog, amit csak csinálhatunk, ugyanis az üldöző még 300-zal jön, még nem is lassított. Ilyenkor mozdulni nagyon nem oké, ő pedig pont ezt tette. Megértem Kimi bosszúságát. Hogy mi a megoldás? Egyszerű: a féktávon tilos a manőverezés, aki megteszi, büntetést kap. Tegyék egyértelművé, hogy a féktávon mozdulás veszélyesnek számít. A büntetés mindegy is, az az FIA dolga, a lényeg, hogy tilos legyen” – mondta a 2009-es bajnok, hozzátéve, hogy ezzel együtt nagyra tartja a tinit.

“Max hihetetlen tehetség, elképesztő, hogy ilyen fiatalon mit ért el. Nagyszerű munkát végez, de mindig lehet tanulni a többi versenyzőtől.”

hun_f1_futl_23

Maga Verstappen az elmúlt napok kritikái után is kitart amellett, hogy mindent jól csinált:

“Úgy gondolom, örülhettem, hogy nem kaptam defektet, mert jó nagy vágás volt a gumimon. Szerintem világos volt, mi történt. A versenybírók sem szóltak semmit, szóval szerintem semmi rosszat nem tettem. A (féktávon) nem volt az autóm mellett az első szárny vagy ilyesmi, szerintem nem történt semmi drámai.”

“A Ferrarival versenyben vagyunk a világbajnokságban, szóval nem fogom azt mondani, hogy tessék, csak Ön után! Ő sem engedett el csak úgy az első kerékcserék után. Csata van, nem vasárnapi sétakocsikázás. Én így állok a versenyhez, és szerintem Sennának és Prostnak is tetszett volna (a manőver).”

Kommentek

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Életveszélyes előzés után bosszúálló üldözés Békésben

Többször írtunk már a defenzív vezetési stílus életmentő hatásáról. Mert rengeteg idióta van az utakon, és ha lesüllyedünk a szintjükre, és belemegyünk egy adok-kapok szituációba, akkor azzal csak magunkat, és utasainkat veszélyeztetjük.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.