Vettel: A halál mellett nem szólhat érv

Megosztottak a pilóták

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.07.28. 16.56

Sebastian Vettel egyszerűen nem érti, hogyan utasíthatja el bármelyik pilóta a felvédő glória bevezetését.

Vettel: A halál mellett nem szólhat érv

A hat Forma-1-es csapatot, valamint Bernie Ecclestone-t és az FIA-elnök Jean Todtot tömörítő Stratégiai Munkacsoport ma szavaz a fejvédő glória 2017-es bevezetéséről. A csütörtöki hockenheimi pilóta-sajtótájékoztatón a versenyzőket is megkérdezték az eszközről.

A pilóta-szakszervezet, a GPDA egyik igazgatója, Sebastian Vettel szerint egyszerűen nem is lehetne vita a glóriáról, meglepve hallotta, hogy a renault-s Jolyon Palmer nemrég azt nyilatkozta, a versenyzők többsége ellenzi a bevezetést.

“Kicsit meglep, hogy ezt hallom, mert amikor szavaztunk a pilótákkal, 90-95 százalékunk mellette voksolt, szóval nem tudom, hirtelen honnan került ez elő. Szerintem ez nem a valós kép, a többségünk mellette áll. Tényleg nem valami szemrevaló, de úgy gondolom, a halál mellett nem szólhat semmilyen érv” – mondta a német, hozzátéve, hogy tulajdonképpen erkölcsi kötelesség a védőeszköz használata.

“Mindig tanulunk a történtekből, a pályán előforduló balesetekből, igyekszünk fejleszteni. Nem volt még olyan, hogy megvan a tanulság és mégsem változtatunk. Szerintem mindenképpen meg kell valósítanunk, máskülönben hülyét csinálunk magunkból.”

red_bull_gloria_1

A múlt hétvégi Magyar Nagydíjon két furcsa, sokak szerint rosszul kezelt eset is történt: Nico Rosberg dupla sárga zászló mellett futott pole-köre és Max Verstappen büntetlenül hagyott agresszív védekezése. A pilótákat ezek is foglalkoztatják – Romain Grosjean szerint a sárga zászlós kérdés tisztázása fontosabb is lenne, mint a glória.

“Nem ellenzem a Forma-1 biztonsági fejlesztéseit, nagyszerű, hogy vannak ilyenek, de autóversenyzőként tudatosan vállaljuk a veszélyt, én nem is támogatom a glóriát. Szerintem szembemegy a Forma-1 génjeivel, mindennel, amit 1950 óta láttunk. Emellett még hátrányai is lehetnek. Nem tudjuk, milyen lehet esőben, nem tudjuk, milyen egy olyan dimbes-dombos pályán, mint mondjuk Spa, nem tudjuk, milyen lenne a szingapúri reflektorfényben, a súlya is gondot jelent, és ráadásul csúnya is.”

“Viszont a sárga zászló, na, ha javítani akarunk a biztonságon, akkor azzal kellene foglalkoznunk legelőször, mert pole-kört futni dupla sárga mellett, az elég húzós. Az nincs rendben, hogy Rosberg megúszta azzal, hogy azt mondta, visszavett egy kicsit, mert ezután így mindenki nyomhatja a határon. Ha már jó példával akarunk elöl járni a fiatal versenyzők számára a biztonság terén, akkor a sárgánál lassítanunk kellene.”

hock_csut_03

A Force Indiá-s Sergio Perez megint más megközelítéssel nyilatkozott Hockenheimben, ő azt mondta, mivel a stewardok előtt Rosberg bizonyítani tudta, hogy eléggé lassított, ebből nem kell ügyet csinálni, Verstappen hungaroringi vezetése viszont tisztázásra szorul:

“Szerintem az már túl sok volt, a féktávon való irányváltoztatással foglalkoznunk kell. Néha túlzásba esnek a versenyzők a védekezésnél, de a féktávon, az utolsó pillanatban való mozgás nagyon veszélyes. Szerintem erről beszélnünk kell, tisztázni kell a kérdést.”

A pilóták a pénteki versenyzői megbeszélésen mindhárom témát áttekintik majd, és ahogy a fentiekből is látszik, komoly vita lehet majd. “Étellel-itallal készülök, mert ez hosszú lesz” – jegyezte meg a Force Indiá-s Nico Hülkenberg.

hock_csut_01

Kommentek

Iszonyatos pénz megy a hidrogénbe

Tizenhárom ipari szereplő, köztük öt autógyártó együttesen tízmilliárd euróval készül hozzájárulni a hidrogén alapú mobilitás fejlesztéséhez. Öt év alatt költik el ezt az eszméletlen összeget.

Mindenki részeg volt ebben a balesetben

Szépen fogy a szesz a bulinegyedben, de attól a KRESZ-t még be kéne tartani. Autósnak, gyalogosnak egyaránt.

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.