Vettel: A halál mellett nem szólhat érv

Megosztottak a pilóták

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.07.28. 16.56

Sebastian Vettel egyszerűen nem érti, hogyan utasíthatja el bármelyik pilóta a felvédő glória bevezetését.

Vettel: A halál mellett nem szólhat érv

A hat Forma-1-es csapatot, valamint Bernie Ecclestone-t és az FIA-elnök Jean Todtot tömörítő Stratégiai Munkacsoport ma szavaz a fejvédő glória 2017-es bevezetéséről. A csütörtöki hockenheimi pilóta-sajtótájékoztatón a versenyzőket is megkérdezték az eszközről.

A pilóta-szakszervezet, a GPDA egyik igazgatója, Sebastian Vettel szerint egyszerűen nem is lehetne vita a glóriáról, meglepve hallotta, hogy a renault-s Jolyon Palmer nemrég azt nyilatkozta, a versenyzők többsége ellenzi a bevezetést.

“Kicsit meglep, hogy ezt hallom, mert amikor szavaztunk a pilótákkal, 90-95 százalékunk mellette voksolt, szóval nem tudom, hirtelen honnan került ez elő. Szerintem ez nem a valós kép, a többségünk mellette áll. Tényleg nem valami szemrevaló, de úgy gondolom, a halál mellett nem szólhat semmilyen érv” – mondta a német, hozzátéve, hogy tulajdonképpen erkölcsi kötelesség a védőeszköz használata.

“Mindig tanulunk a történtekből, a pályán előforduló balesetekből, igyekszünk fejleszteni. Nem volt még olyan, hogy megvan a tanulság és mégsem változtatunk. Szerintem mindenképpen meg kell valósítanunk, máskülönben hülyét csinálunk magunkból.”

red_bull_gloria_1

A múlt hétvégi Magyar Nagydíjon két furcsa, sokak szerint rosszul kezelt eset is történt: Nico Rosberg dupla sárga zászló mellett futott pole-köre és Max Verstappen büntetlenül hagyott agresszív védekezése. A pilótákat ezek is foglalkoztatják – Romain Grosjean szerint a sárga zászlós kérdés tisztázása fontosabb is lenne, mint a glória.

“Nem ellenzem a Forma-1 biztonsági fejlesztéseit, nagyszerű, hogy vannak ilyenek, de autóversenyzőként tudatosan vállaljuk a veszélyt, én nem is támogatom a glóriát. Szerintem szembemegy a Forma-1 génjeivel, mindennel, amit 1950 óta láttunk. Emellett még hátrányai is lehetnek. Nem tudjuk, milyen lehet esőben, nem tudjuk, milyen egy olyan dimbes-dombos pályán, mint mondjuk Spa, nem tudjuk, milyen lenne a szingapúri reflektorfényben, a súlya is gondot jelent, és ráadásul csúnya is.”

“Viszont a sárga zászló, na, ha javítani akarunk a biztonságon, akkor azzal kellene foglalkoznunk legelőször, mert pole-kört futni dupla sárga mellett, az elég húzós. Az nincs rendben, hogy Rosberg megúszta azzal, hogy azt mondta, visszavett egy kicsit, mert ezután így mindenki nyomhatja a határon. Ha már jó példával akarunk elöl járni a fiatal versenyzők számára a biztonság terén, akkor a sárgánál lassítanunk kellene.”

hock_csut_03

A Force Indiá-s Sergio Perez megint más megközelítéssel nyilatkozott Hockenheimben, ő azt mondta, mivel a stewardok előtt Rosberg bizonyítani tudta, hogy eléggé lassított, ebből nem kell ügyet csinálni, Verstappen hungaroringi vezetése viszont tisztázásra szorul:

“Szerintem az már túl sok volt, a féktávon való irányváltoztatással foglalkoznunk kell. Néha túlzásba esnek a versenyzők a védekezésnél, de a féktávon, az utolsó pillanatban való mozgás nagyon veszélyes. Szerintem erről beszélnünk kell, tisztázni kell a kérdést.”

A pilóták a pénteki versenyzői megbeszélésen mindhárom témát áttekintik majd, és ahogy a fentiekből is látszik, komoly vita lehet majd. “Étellel-itallal készülök, mert ez hosszú lesz” – jegyezte meg a Force Indiá-s Nico Hülkenberg.

hock_csut_01

Kommentek

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

F1: Ricciardo kisiklatná a Verstappen-expresszt

Daniel Ricciardo hangsúlyozza, hogy egyelőre jó a viszonya Max Verstappennel, de az motiválja, hogy megverje a széles körben hájpolt holland tinit.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

Vadállat hibridet fejleszt a McLaren

2019-ben érkezik minden idők legáramvonalasabb McLarenje. A BP23 kódjelű jármű frappáns trükkel tiszteleg az egykori F1 előtt.

A Forma-1 befutott Melbourne-be, képeken a készülődés

Itt az első képcsomag a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj helyszínéről. Készülődés, mókázás, szponzori rendezvények, pályabejárások Melbourne-ben.

F1: A Red Bullt sem kell félteni

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint hátrányuk egészen kicsi a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest, és a megbízhatóság miatt sem aggódik.

Kilencvenmilliót érhet a legrégibb Vespa

Elárverezik a Vespa robogó 1946-ban készült prototípusát. Magyarok is licitálhatnak rá.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.