F1: Vége a rádiótilalomnak, lelőtték a glóriát?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.07.28. 19.04

A Forma-1-es Stratégiai Munkacsoport állítólag leszavazta a fejvédő glória 2017-es bevezetését, ugyanakkor a rádiókorlátozások és a pályaelhagyási tilalmak törléséről is döntöttek.

F1: Vége a rádiótilalomnak, lelőtték a glóriát?

Csütörtökön, a Német Nagydíj előtt Genfben ült össze a hat Forma-1-es csapat – Mercedes, Ferrari, Williams, Red Bull, McLaren, Force India – képviselőiből, plusz az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone-ból, valamint az FIA-elnök Jean Todtból álló Stratégiai Munkacsoport.

Az ülésen több témát is megvitattak, és bár hivatalos közlés még nincs, a német Auto Motor und Sport és a Motorsport.com is úgy tudja, hogy egyrészt leszavazták a glóriának becézett fejvédő gyűrű 2017-es bevezetését – 2018-at tűzték ki célul -, másrészt viszont úgy döntöttek, eltörlik az idén bevezetett szigorú rádióforgalmazási korlátozásokat – a rajt előtti formációs kör kivételével -, valamint a pályaelhagyásért járó büntetéseket.

Fontos megjegyezni, hogy a Stratégiai Munkacsoport csak a szabályokat előkészítő “elitklub”, a leendő előírásoknak át kell mennie az összes csapat, a Pirelli, a motorszállítók, a versenyszervezők és a szponzorok képviselőit is magába foglaló Forma-1-es Bizottságon, majd az FIA Motorsport Világtanácsa szentesíti őket.

A biztonságot illető kérdésekben az FIA saját hatáskörben is dönthet, így a glória bevezetését még kötelezővé teheti a jövő évre, a rádiós lazítás viszont már a hétvégétől érvénybe léphet, az ugyanis csak a versenyigazgató, Charlie Whiting által kiadott műszaki irányelven alapul, amely egyszerűen visszavonható.

Kommentek

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.