F1: Rekorddal nyerte Hamilton a Magyar Nagydíjat

Forma-1 Magyar Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.07.24. 15.52

A mercedeses Lewis Hamilton új rekordot felállítva, pályafutása során ötödször nyerte meg a Forma-1-es Magyar Nagydíjat csapattársa, Nico Rosberg és a Red Bull-os Daniel Ricciardo előtt.

F1: Rekorddal nyerte Hamilton a Magyar Nagydíjat

Lewis Hamilton nyerte a 2016-os Forma-1 Magyar Nagydíjat, miután a rajtnál megelőzte csapattársát, Nico Rosberget, aki másodikként futott be. A dobogóra Daniel Ricciardo állhatott még fel. Ez Hamilton ötödik győzelme 2016-ban és ötödik a Hungaroringen, s ezzel ő a legeredményesebb versenyző a Magyar Nagydíj történetében. Pályafutása során ez már a 48. sikere.

 

Kattints a képre, galéria nyílik!

Viszonylagos nyugalomban telt a Magyar Nagydíj. A rajtnál Ricciardo majdnem meglepte mindkét Mercedest, de aztán lemaradt. Hamilton elsőként fordult az első kanyarban, ahonnan nagyon simán nyert, Rosberg nem tudott támadást indítani ellene. Ezzel Hamilton a bajnokságban átvette a vezetést és hatpontos előnnyel készülhet a jövő heti Német Nagydíjra.

A verseny izgalmait a mezőny második feléből remekül felzárkózó Kimi Räikkönen és Max Verstappen csatája hozta, akik a Sebastian Vettel mögött az 5-6. helyen futottak be. Fernando Alonso egy remek 7. helyet hozott a McLarennek.

A további pontokon a Toro Rossó-s Carlos Sainz, a williamses Valtteri Bottas és a Force Indiá-s Nico Hülkenberg osztozott.

Így zajlott a verseny

Az égszakadást hozó szombati időérő után napfényes, meleg időben (28 fokos levegő-, 52 fokos aszfalthőmérséklet) sorakoztak fel az autók a 31. Forma-1-es Magyar Nagydíj rajtjához.

A hungaroringi pole-ba a mercedeses Nico Rosberg állhatott, mellé csapattársa, a négyszeres itteni győztes Lewis Hamilton. A második sorba a Red Bull pilótái, Daniel Ricciardo és Max Verstappen, a harmadikba a tavalyi győző Sebastian Vettel és a Toro Rossó-s Carlos Sainz, a negyedikbe a mclarenesek, Fernando Alonso és Jenson Button, az ötödikbe a Force Indiá-s Nico Hülkenberg és a williamses Valtteri Bottas került.

hun_f1_futl_08

Kimi Räikkönen az elrontott kvalifikáció után a 14. helyről rajtolhatott csak. A rajtrácsra csak 21 autó állt fel, ugyanis az időmérős balesete miatt a sauberes Marcus Ericsson új kasztnit kapott, a bokszutcából vágott neki.

A rajthoz a Kvyat, Räikkönen, Perez, Palmer, Massa, Haryanto és Ericsson választott lágy keveréket, a top10 és a többiek szuperlágyon kezdtek.

A lámpák kialvásakor Hamilton reagált jobban, Rosberg az első kanyarban Ricciardo mögé is került, de a 2. kanyarban visszavette a helyet. Rajta kívül a top10-ben Alonso lépett előrébb egy helyet, honfitársát, Sainzot előzte meg.

hun_f1_futl_09

Buttonnál a 4. körben elszállt a hidraulikai nyomás a McLarenben, a csapat előbb a kiállásra utasította, majd meggondolták magukat és arra kérték, hogy maradjon kint – eddigre azonban a mezőny végére esett vissza. Button a 8. körben járt kint a bokszutcában, de csak kerékcsere történt, lágyakat kapott. A rádióbeszélgetés miatt az angol veteránt bokszutca-áthajtásos büntetéssel is sújtották.

Grosjean fellépett a top10-be, őt volt lotusos csapattársa, Räikkönen üldözte.

Az élmezőny kerékcseréit Vettel kezdte meg a 15. körben, a 11. helyre ért vissza, utána jött Ricciardo majd Alonso is. A 17. körben a vezető Hamilton és Verstappen is megkapta a lágyakat, egy körrel később pedig Rosberg is kint járt.

A szuperlágyakon indulók cseréi után Hamilton vezetett, mögötte Rosberg, Ricciardo Vettel, Räikkönen, Verstappen, Perez, Palmer, Magnussen és Alonso haladt a pontszerző helyeken.

A lágygumis etap elején mindkét Mercedes veszített a tempójából, Ricciardo fokozatosan zárkózott fel rájuk.

D__AS20160724101

A két renault-s és Perez cseréi után, a 28. körre Sainz és Bottas lépett fel a top10-be a 8-9. helyre, míg a közepes keveréket kapó Force Indiá-s mexikói a 10. helyre tért vissza. Felipe Massának szintén a legtartósabb keveréket adta a Williams.

Kimi Räikkönen a 30. körben ejtette meg az első kiállását, szuperlágyakat kapott, a 7. helyre sorolt vissza Alonso mögé. A friss abroncsokon egy körrel később meg is előzte a spanyolt.

A Red Bull a 34. körben stratégiát váltott, friss lágyakra tették Ricciardót, hogy taktikailag elévágjon a Mercedeseknek. Verstappen a 39. körben ment ki a második lágy szettjéért.
Perez a 41., Hamilton és Vettel a 42. körben cserélt, mindannyian lágyat kaptak, azaz a Force Indiánál feladták a hosszú etapos tervet, ráadásul a kiállása is lassú volt, elég rosszul sült el a kísérlet. Egy körrel később Rosberg is megkapta az utolsónak szánt gumigarnitúráját.

hun_f1_futl_01

A futam kétharmadánál Hamilton vezetett, mögötte 2,4 másodperccel Rosberg, majd Ricciardo, Räikkönen, Vettel, Verstappen, Alonso, Sainz, Bottas és Kvjat haladt a pontszerző helyeken.

Räikkönen az 51. körben vette fel a második szett szuperlágyat, a 6. helyre tudott visszaállni.

Az 53. körben a mercedesek a haasos Esteban Gutierrezt érték utol, a mexikói nem volt valami előzékeny, így Rosberg eléggé felzárkózott az éllovasra. Gutierrezt utólag öt másodperces büntetéssel is sújtották.

Fernando Alonsónak a csapat az 54. körben szólt, hogy pengeélen táncol, ugyanis már három pályaelhagyást regisztráltak nála, a negyediknél pedig jön a bokszutcaáthajtás.

Räikkönen az 56. körre teljesen utolérte Verstappent, támadni kezdte a hollandot. Az 57. körben, a második próbálkozásnál a Red Bull-os cikázott a finn előtt a 2. kanyar féktávján, le is tört a Ferrari bal első szárnyvéglapja. A 2007-es bajnok visszaesett, kezdhette újra a felzárkózást.

Míg Räikkönen Verstappent hajtotta, az élen Rosberg teljesen Hamilton nyakára ért, Button viszont végleg feladta az amúgy is veszett futamot, kiállt a garázsba. A Ferrari finnje a 68. körben a célegyenes végén megint támadást indított, de sikertelenül, újra vissza is esett.

Pozíciócsere az utolsó körökben végül nem történt, így Hamilton megszerezte idei 5., pályafutása 48., és rekordot jelentő, 5. hungaroringi győzelmét. Rosberg első ízben dobogóra állhatott a Magyar Nagydíjon, de a bajnokságban elvesztette a vezetést, 6 pont hátrányba került. A 3. helyet Daniel Ricciardo szerezte meg.

hun_f1_futl_17

Sebastian épp lemaradt a dobogóról, utána Verstappen és a nyolc helyet javító Räikkönen, majd a McLarennel magabiztosan versenyző Alonso következett. Pontot szerzett még a Toro Tossó-s Carlos Sainz, a williamses Valtteri Bottas és a Force Inidiá-s Nico Hülkenberg.

A világbajnokság a jövő hétvégén a Német Nagydíjjal folytatódik Hockenheimben.

hunfut

hun_bajn

Kommentek

F1: Videón a szezon első autótörése

Aki lemaradt a közvetítésről, most megnézheti a 2017-es Forma-1-es idény első autótörését és azt, hogyan úszott meg egy potenciálisan nagy bukást a Red Bull-os Max Verstappen Melbourne-ben.

F1: Hamilton uralta az idény első edzésnapját

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj mindkét pénteki szabadedzésén fél másodperc feletti előnnyel zárt a mercedeses Lewis Hamilton. A Ferrari egyelőre hátrébb van.

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Paddockforradalom a Forma-1-ben

Folytatódik a Forma-1 megújítása, az új tulajdonos, a Liberty Media döntése alapján az idei évtől korlátozott számban a paddockba szóló belépőket is piacra dobnak.

Egy film amit látnod kell, ha érdekel a hazai motorgyártás sorsa, történelme

Kende Márta és a Magyar Televízió 47 perces filmje a Motorkerékpárgyárról, és annak bezárása előtti időszakáról.

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Legendás Ford Escort cserélt gazdát 72 millió forintért

A Ford Escort Mk I raliváltozatából nem sok maradt meg gyári állapotban, ezért ritka kincs a gyűjtők körében. Néhány napja cserélt gazdát az egyik patika állapotú példány.

Megtalálod a Bentley-t ezen a 60 ezer megapixeles fotón?

A világ egyik legnagyobb fényképét készíttette el a Bentley. A technológia a NASA-tól származik, a téma pedig a világ egyik legdrágább felnőtt játszótere: Dubaj.

Váratlan magyar konkurenst kapott a McDonalds

Különleges töltőállomást mutatott be a MOL, Kelet-Közép-Európában elsőként a drive through szolgáltatást vezetnek be rajta.

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panaszt tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal chemtrailt kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-ot, mi is folyik ebből a vonatból.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.