A Magyar Nagydíj maratoni hosszúságú, félig esős időmérőjének hajrájában a pole-esélyes Lewis Hamilton utolsó köre elszállt, amikor nem sokkal előtte a mclarenes Fernando Alonso kipördült.

Az angol már nem nyomhatta, és a mögötte érkezők többsége is feladta, amikor meglátták az pálya szélén álló McLaren miatt lengetett dupla sárga zászlós jelzést, Nico Rosberg azonban nem dobta be a törölközőt, a többieket kerülgetve is gyors kört futott, meg is szerezte az elsőséget.

A kvalifikáció után természetesen azonnal felmerült, hogy Rosberg szabálytalankodott, az enyhe lassítása nem felelt meg a zászlók jelentette “lassíts és készülj fel a megállásra” utasításnak, de a Mercedesnél azt mondták, a telemetriai adatai alapján a német eleget lassított (30 méteren, kb. 0,1 másodpercet veszítve). A versenybírók végül este negyed nyolckor jelezték, hogy vizsgálatot indítanak az ügyben.

rosberg_zaszlo

Rosberg csapattársa, Lewis Hamilton (2.) már előbb jelezte, hogy szeretné, ha az FIA tisztázná, mit szabad és mit nem a sárga zászlós szakaszokon, mert ő másképp látja a történteket:

“Ezt azért tisztázni kellene már. Nekünk pilótáknak világosan kellene látnunk a sárga zászlókat illetően, mert nem biztos, hogy a stewardok és a versenyzők ugyanúgy értelmezik a leírtakat. Szóval jó lenne a tisztánlátás. Számomra nem volt kérdés, hogy lassítanom kell, mert Fernando ott volt a pályán. Lehet, hogy Nicónál már nem volt ott Fernando, csak a sárga zászlókat lengették, ami talán más helyzet.”

“A sárga zászlónál fel kell készülni a lassításra, vagy lassítani is kell, amivel időt veszítünk. A dupla sárga zászlónál – amikor autó vagy pályabíró van a pályán, nem tudni, mi jön a kanyar után – akkor pedig fel kell készülni a megállásra, ez a szabály. Nico csak egy tizedet veszített ott, szóval ha ezt tényleg lehet így, elég óvatosan, kis lassítással közelíteni a dupla sárgánál… Én ugyanis úgy tudtam eddig, hogy ez a szimpla sárga zászlónál lehetséges, dupl sárgánál viszont jobban kell vigyázni. Szóval ha elég egy tizedet elejteni, akkor mindannyian másképp állhatunk hozzá ehhez ezután.”

“De szerintem nem ez a biztonságos megközelítés. Emlékszem, Maldonado Monacóban egyszer majdnem elütött egy pályabírót, mert nem lassított le eléggé. Szóval rendesen tisztázni kellene ezt, nem is elsősorban a mi biztonságunk érdekében, hanem mert lehet a pályán egy másik versenyző, autó, lehetnek pályabírók.”