F1: Alonso hibája adta Rosbergnek pole-t

Még változhat a végeredmény

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.07.23. 16.03

A Magyar Nagydíj kaotikus, maratoni időmérőjén a mercedeses Nico Rosberg lett az első, míg csapattársát, Lewis Hamiltont feltartotta a kipördült Fernand Alonso. Eső, balesetek, tűzijáték a Hungaroringen.

F1: Alonso hibája adta Rosbergnek pole-t

A Hungaroringre 13.20-kor megérkezett az eső, ami a 31. Forma-1-es Magyar Nagydíj kvalifikációjának 14 órás időpontjára sem állt el, sőt. Az égi áldás miatt csúsztatták a kezdést, még a biztonsági autó is szinte úszott a felderítő körén.

D__AS20160723040

A Q1 végül kétszer 10 perc halasztás után indult, a williamses Felipe Massa vezetésével mindenki a teljes esőgumival futott ki az első körökre. Ki kellett használni őket, ugyanis a csapatok újabb komoly esőt vártak.

Massa 1:43,999-cel kezdett, a Force Indiá-sok viszont elképesztő, 1:41,4-es kört futott. Az első mért körök végére máris újra szakadt, 5 perc után piros zászlóval megszakították a körözést. A manoros Rio Haryanto kivételével mindenki feliratkozott a táblára, azonban a Mercedes két versenyzője a 20-21. helyen állt.

hun_f1_kval_04

Az első szakasz további várakozás után 14.40-kor folytatódott. A bokszutca kijáratánál a Red Bull-os Max Verstappen és a két mercis állt a sor elején. Megkezdődött a körözés, ami a pálya száradásával párhuzamosan folyamatosan javuló időket ígért.

Verstappen 1:40,4-es idővel nyitott, Ricciardo 1:39-cel ugrott az élre, de újra előkerült a piros zászló, ugyanis a sauberes Marcus Ericsson a 8. kanyarban kicsúszott és a gumifalnak csapódott. Nem esett baja, de folytatni nem tudta. Pontosan 9 perc maradt.

A Sauber eltávolítása, a gumifal kijavítása és Ericsson visszaszállítása után 14:55-kor folytatódott az első szakasz – már eső nélkül, napfényben, de még vizes pályán.

Az elsők teljes esőgumival mentek ki, Daniel Ricciardo és Sebastian Vettel viszont már átmeneti (zöld) abroncsokon próbálkozott. Szintén így rizikózott Massa, de megcsúszott a Mansell kanyarban, a korlátnak csapódott. Újra előkerült a piros zászló, 5 perc és 20 másodperc maradt.

A Q1 15.07-kor indult el megint, a mclarenes Fernando Alonso vezette fel a mezőnyt. A renault-s Kevin Magnussen kivételével már intermediate gumikkal mentek ki. Nagyon sokat javultak a körülmények, Hamilton 1:34,2-es körrel nyitott, miközben a manoros Haryanto ugyanott ment a gumifalnak, mint korábban Ericsson. Újra előkerült a piros zászló, és mivel csak alig több mint egy perc maradt a szakaszból, már nem indították újra.

Haryanto, Massa és Ericsson mellett búcsúzott Pascal Wehrlein a másik Manorral, valamint a két Renault-versenyző.

A már verőfényes Q2-re az autók mind intermediate abroncsokon futottak ki. Rosberg és Hamilton 1:32-es körökkel nyitott, de a Ricciardo rájuk tromfolt.

A pálya rohamosan száradt, a Williamsnél Valtteri Bottasszal megkockáztatták a szuperlágy gumit. A többiek sorra követték a példáját, a köridők pedig folyamatosan javultak, érdekes módon Fernando Alonso 1:26,0-s ideje maradt csak hosszabban érinthetetlen.

A végső adok-kapokban minden befutónál változott a sorrend, a legnagyobb vesztes Kimi Räikkönen volt, de Lewis Hamilton is épp csak továbbjutott a 10. helyen. A ferraris finn mellett búcsúzott Romain Grosjean, Danyiil Kvjat, Sergio Perez és Esteban Gutierrez.

DEBRE20160723042

A Q3-ra elsőként Nico Rosberg futott ki, természetesen szupelágyon, 1:20,499-cel tette fel a lécet, de Hamilton rögtön négytizedet javított. A Red Bullnál szívbajt kaptak, amikor Ricciardo a célegyenesre fordulva kitört alóla az autó egy tócsán, de szerencsére folytatni tudta, viszont messze elmaradt a Merciktől.

Vettel hasonló kalandot úszott meg, míg Ricciardo második körén kéttizedre zárkózott fel Hamiltonra.

D_MAR20160723022

A fináléban Fernando Alosno szúrt ki Hamiltonnal, kedvezett Rosbergnek, ugyanis megpördült, a gyors körén lévő angol pedig pont belefutott a sárga zászlós szektorba, míg a német már elég későn ért oda, hogy teljes lendülettel mehessen, az élre ugrott. A visszajátszásokon viszont az látszott, hogy még sárga zászló alatt ment gyorsan.

rosberg_zaszlo

A pole-t tehát Rosberg szerezte meg, a Hungaroringen másodszor, mögötte Hamilton, Ricciardo, Verstappen, Vettel, Sainz, Alonso, Button, Hülkenberg és Bottas végzett.

hun_kval

Kommentek

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Életveszélyes előzés után bosszúálló üldözés Békésben

Többször írtunk már a defenzív vezetési stílus életmentő hatásáról. Mert rengeteg idióta van az utakon, és ha lesüllyedünk a szintjükre, és belemegyünk egy adok-kapok szituációba, akkor azzal csak magunkat, és utasainkat veszélyeztetjük.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.