A Brit Nagydíj után a versenybírók 10 másodperces időbüntetéssel sújtották Nico Rosberget, amiért a pilóta a meghibásodott sebességváltó működtetésére vonatkozó pontos instrukciókat kapott rádión a csapattól.

Az idei évtől szigorú rádiós korlátozások vannak érvényben a Forma-1-ben, a bokszutcából gyakorlatilag semmilyen műszaki segítséget nem nyújthatnak a versenyzőknek.

A silverstone-i incidens után a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pontosított az előírásain, a Magyar Nagydíjtól világosabb lesz, mit, hogyan és hol lehet mondani.

Az FIA kikötötte, hogy a műszaki hibákra, azok kezelésére vonatkozó üzenetet csakis a bokszutcába való kihívással együtt lehet küldeni, “kamu” meghibásodásokért nem lesz érdemes rádiózni.

A beállítások megváltoztatására vonatkozó üzenet csakis akkor hangozhat el, ha a módosítás csak visszaállítja az eredeti állapotot és nem növeli a teljesítményt, és csakis olyan szenzort, aktuátort vagy kontrollert érinthet, amelynek hibáját a fedélzeti comuuter nem jelzi.

Kis lazítás a korábbiakhoz képest, hogy a rádiós korlátozások csak a bokszutca elhagyása után érvényesek – korábban már a garázsból való kigurulástól élt a tilalom.