F1 Magyar Nagydíj – amikor Button a nagyok közé került

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.07.20. 18.30

Immár egy évtizede a Hungaroring egyik legizgalmasabb Forma-1-es futamának, amelyen a nagyok elvéreztek, egy leendő világbajnok pedig első győzelmét ünnepelhette.

F1 Magyar Nagydíj – amikor Button a nagyok közé került

A 2006-os különlegességet hozott: a Magyar Nagydíj két évtizedes történetének első esős versenyét. A Hungaroringen vizes pályán, igen hűvös időben sorakoztak fel az F1-esek a starthoz, hogy aztán a pálya történetének addigi legizgalmasabb, legfordulatosabb, legkaotikusabb futamát produkálják.

Már maga a rajtrács is furcsán festett: a pole-ból a mclarenes Kimi Räikkönen indulhatott, a címvédő Fernando Alonso viszont csak a 15., a ferraris Michael Schumacher a 12. helyről kezdett, mindketten a szabadedzéseken elkövetett kihágások miatt kaptak büntetést. A hondás Jenson Button a 14. helyről indult, ő motorcsere miatt került hátra.

A vizes pályán őrületes első körök zajlottak, Schumacher gyorsan tört előre, de Alonso még nála is elképesztőbb rohamot mutatott be, nem sokkal később már a hétszeres bajnok németet is leiskolázta egy külső íves előzéssel. Miután Räikkönen és a McLarennél a kirúgott Juan Pablo Montoya helyére beültetett tesztpilóta, Pedro de la Rosa is kiment kereket cserélni, Alonso átvette a vezetést.

Az esőgumikon küszködő Schumacher később ütközött a renault-s Giancarlo Fisichellával, míg az átmeneti körülmények között megtáltosodott Button sorra előzte a riválisokat. Räikkönen csúnyán belerohant az őt elengedni próbáló Vitantonio Liuzzi Toro Rossójába, mindketten kiestek.


Az élen Alonso és Schumacher haladt, de a baleset miatt beküldött biztonsági autóval Button nyert, ő nem ment ki, a 2. helyre kerül. A renault-s spanyolnál aztán beütött a krach: a száraz gumiknál való cseréjénél a jobb hátsó kerekét nem rögzítették rendesen, kiesett.

A hajrában Schumacher az átmeneti esőgumikon nem bírt a többiekkel, miközben az élen haladó Button senkitől sem zavartatva haladt a cél felé, a német visszaesett, így de la Rosa és a BMW-s Nick Heidfeld került a 2-3. helyre.

Button Forma-1-es pályafutása első győzelmét aratta, a de la Rosa első és egyetlen dobogós helyezésének örülhetett, míg Heidfeld a BMW Sauber első dobogós helyezését hozta. Az első Forma-1-es versenyén szereplő Robert Kubica is pontszerző helyen ért be, de a lengyelt utólag kizárták, mert az autója túl könnyűnek bizonyult a mérlegelésen.

A teljes verseny azoknak, akik hosszabban nosztalgiáznának:


F1 – Hungarian GP 2006 – Part 1 by Sukhoi-su37


F1 – Hungarian GP 2006 – Part 2 by Sukhoi-su37


F1 – Hungarian GP 2006 – Part 3 by Sukhoi-su37

Kommentek

Ismét csökken az üzemanyagár

A Mol szerdán is csökkenti az üzemanyag árát.

Versenyműszerfal a Fordtól

Minimalista, motorsport ihletésű műszeregység tájékoztatja a Ford GT szerencsés tulajdonosait a pillanatnyi állapotokról.

F1: “Azt hittem, Nico még mindig részeg”

A Forma-1-es legenda Gerhard Berger még most sem igazán fogta fel, hogy Nico Rosberg világbajnokként a visszavonulást választotta.

Trump megfenyegette a német autógyártókat

A nagy német autógyárak részvényei egy-másfél százalékkal gyengültek a hétfői tőzsdei kereskedés kezdetén, miután a rövidesen hivatalba lépő, megválasztott amerikai elnök 35 százalékos importvám kivetéséről tett említést egy hétvégi lapinterjúban.

Ezek az év legjobb új autói

A brit autós sajtó egyik meghatározó oszlopa, a What Car? minden évben megválasztja a legjobb újdonságokat. Így tettek idén is.

Bosszút állt, de ő szívta meg és a jogsija is ugrott

Picit ideges lett a MINI-s, mert a kamion besorolt elé. Húzott egy merészet, aztán nem ő nevetett a végén.

Hótakarítás, ahogy még sosem láttad

Gyors, hatékony és nem karcolja össze a fényezést. Persze ehhez az kell, hogy 30 ezer wattnyi hangtechnika pihenjen az autóban.

Filmbe illő balesetet szenvedett egy Škoda

Nekünk a Végső állomás ugrott be elsőre, annyi a különbség, hogy itt senki nem halt meg. Kész csoda!

F1: A Red Bull csak álmodhat a bajnoki címről?

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a Red Bullra csalódás vár, ha azt hiszik, 2017-ben már legyőzhetik a Mercedest. Az aerodinamika nem minden.

A magyarok kételkednek az önvezető autókban

A magyarok nagy része reálisan látja a közlekedésben várható technológiai fejlődést – derül ki a K&H biztos jövő indexéből.

F1: A Williams elengedi Bottast

A Williams csapatvezetője félhivatalosan bejelentette, hogy Valtteri Bottas lesz Nico Rosberg utódja a Mercedesnél. Napok kérdése, hogy végleg lezáruljon a kérdés.

Vízen jár a legerősebb Lexus

Két darab Lexus V8-as motor hajtja a japán luxusmárka legújabb tanulmányát, amely ha megvalósulna, a márka legdrágább terméke lehetne.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.