F1: Alonso bajnok lesz vagy lelép

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.07.20. 16.07

Fernando Alonso 2017-ben már a bajnoki címért akar küzdeni a McLaren-Hondával, de ha nem jönnek a sikerek vagy rossz irányba fejlődik a Forma-1, a kétszeres bajnok búcsút int a sportágnak.

F1: Alonso bajnok lesz vagy lelép

Fernando Alonso 2014 végén három évre írt alá a Hondával új partnerségre lépő McLarennel. A spanyol meg volt győződve róla, hogy a Ferrarival sosem juthatna a csúcsra, míg a japánok gyári támogatásával újra bajnok lehet, 2015-ben azonban keserves csalódás várt rá. A McLaren-Honda idén sem váltotta meg a világot, így a 35 éves Alonso a szerződés utolsó évétől várja az áttörést:

“A jövő évben szeretnénk megnyerni a világbajnokságot. Tudom, hogy furcsán hangzik ez a jelenlegi helyzetünket tekintve, de ez a cél. Szeretnék előrébb lenni, de az van, ami van, épülő projektként tekintek a dologra, várom, hogy jobbra forduljanak a dolgok” – nyilatkozta az olasz Autosprintnek.

“A tavalyi év nagyon nehéz, fájdalmas volt, ugyanis olyan problémákkal küzdöttünk, amiket a tesztelés orvosolhatott volna. De az idei évre már javultak a dolgok, talán a mi csapatunk fejlődött a legtöbbet az elmúlt 12 hónapban. A gond annyi, hogy a többi gyártó 36 hónapig dolgozott (a motorok fejlesztésén), nem könnyű fele annyi idő alatt az élre kapaszkodni. A megbízhatóság már megvan, de a teljesítmény még hiányzik. Az majd jövőre jön, és meggyőződésem, hogy eljön majd az idő, amikor mi leszünk a legjobbak.”

kanada_f1_09

Ha viszont nem lép előre a McLaren-Honda és/vagy a 2017-es szabályváltozások után sem lesz élvezetes a Forma-1, Alonso nem hosszabbít szerződést, távozik a sportágból:

“Manapság a Forma-1 kész hullámvasút, jó néhány tekintetben nincs világos irány. Jó néhány dologgal elégedetlen vagyok: soha nem hajthatunk a határon, a gumik miatt soha nem mehetünk olyan keményen, mint szeretnénk. Ha úgy látom, hogy az F1 továbbra is olyan irányba megy, ami ellentétes azzal, amit a közelmúltig ismertem és szerettem, akkor megfontolom az alternatívákat és elhagyom az F1-et.”

Audi R18 (2016) #8 (Audi Sport Team Joest), Lucas di Grassi, Loïc Duval, Oliver Jarvis

Lehetséges alternatívaként a Le Mans-t és az amerikai Indycart említette a spanyol:

“Le Mans esne a legközelebb a vezetési stílusomhoz. Az Indy 500 lenyűgöző, radikális váltás lenne, mert egészen eltérő stílust és gondolkodásmódot kellene megtanulni. De készen állnék a tanulásra, hiszen Forma-1-es világbajnokként, már csak két hasonló rangú verseny marad: a Le Mans és az Indy 500. Persze mindenképp hosszabb távon kell erre gondolni, mire valóra válthatnám.”

Kommentek

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

Magyar rekord a BMW-nél

Soha annyi új BMW nem kelt el Magyarországon, mint 2016-ban. A siker nem csak a hagyományos modelleké, Közép-Európában i-modellekből is nálunk fogy a legtöbb.

Súlyos kockázat a járműjavításhoz használt illegális eszköz

Súlyos közlekedésbiztonsági kockázatokat jelentenek az autókban használt szoftverek és egyéb műszaki elemek működését ellenőrző nem jogtiszta, vagy nem megfelelően frissített diagnosztikai eszközök – hívta fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT).

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

1,3 milliárd liter benzint fogyasztottunk tavaly

Tavaly 5,5 százalékkal, csaknem 3 milliárd 358 millió literre nőtt az üzemanyag-fogyasztás a magyar piacon, ezen belül a gázolaj iránti kereslet 6,4 százalékkal, a benziné pedig 4,1 százalékkal bővült az egy évvel korábbihoz képest.

Fából faragott futóművel támasztották fel a sánta terepjárót

Aki terepjárásra adja a fejét, annak leleményesnek kell lennie. Az erdő mélyén, a vadonban nincs szerviz, csak a merész ötletek segíthetnek ha nagy a baj.

Iszonyatos luxus-pickup a Mercedestől

Miközben a Nissannal közösen fejlesztett X-osztály mezei munkaeszköznek ígérkezik, a cég más részlegei nem voltak ennyire józan gondolkodásúak.

Megvan az év első, szájtátós kamiontuningja!

Egy magyar csapat úgy alakította át egy Scania utasterét, hogy arra talán még külföldön is csorgatni fogják a nyálukat a kamionsofőrök.

Betegségnevű elektromos szupersportkocsi, de honnan?!

A Dendrobium nem valami alattomos gombás fertőzés, hanem egy futurisztikus külsejű sportkocsi, amely egyrészt elektromos, másrészt hamarosan gyártani fogják, harmadrész szingapúri.

Elsírta magát a szerelő, amikor ezt meglátta

Vajon mire gondolt emberünk, amikor fa fékbetéteket drótozott a féktárcsához? A többiről nem is beszélve.

Életükkel játszanak a marosvásárhelyi autósok

Életveszélyes játékot űzött több autós és motoros a Maros jegén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.