Alonso: A Hungaroring egy jó kis pálya

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.07.18. 14.39

A McLaren versenyzői örömmel érkeznek és bizakodva készülnek a Magyar Nagydíjra. Fernando Alonso és Jenson Button is nálunk győzött először.

Alonso: A Hungaroring egy jó kis pálya

A McLarennél egyértelműen pozitív hangulatban érkeznek Magyarországra, hiszen mindkét veterán versenyzőjüknek örök emlék a verseny: Fernando Alonso 2003-ban, Jenson Button 2006-ban szerezte első Forma-1-es győzelmét nálunk, emellett a pálya kanyargós, hosszú egyeneseket nélkülöző vonalvezetése az autónak is kedvezhet majd.

“A Hungaroring egy jó kis pálya, egyedi vonásokkal, nem sok helyen van még ilyesmi. Bár épített helyszín, kicsit olyan, mint egy utcai pálya, abszolút pontosságot és koncentrációt kíván, hogy ki lehessen hozni a maximumot a körből. Mivel jó balansz és leszorítóerő kell, a jó köridő feltétele az agresszív kanyarvétel, mint a gokartozásban, ebből a szempontból nagyon élvezetes vezetni ezen a pályán. Bár nem egy hagyományos erőpálya, egyáltalán nem érződik lassúnak. Remélem, hogy gyorsan elcsípjük a beállításokat, és jól szórakozunk majd” – mondta Alonso.

alonso_hun_2003

“Fernando és én is Magyarországon nyertem az első nagydíjamat, mindig különleges érzés visszatérni. 10 év telt el azóta – bár nem tűnik annyinak -, szóval igazán jó emlékeim vannak a Hungaroringről. Budapest nagyon menő város, sok más versennyel ellentétben itt a központban lakunk, így a környezetből is látunk valamit, ami szintén hozzáad az atmoszférához, igazi pezsgést jelent” – magyarázta Button, aki egyébként a 200. F1-es versenyét győzelemmel ünnepelte a Hungaroringen.

“Az elmúlt pár évben egészen jól ment számomra a Magyar Nagydíj, energiát adott a nyári szünetre a kíméletlen daráló után – remélem, hogy idén is így lesz! A Hungaroring más pályáknál jobban feküdhet az autónknak, persze garancia nincs, szóval keményen kell majd dolgoznunk pénteken, hogy a lehető legjobb beállításokat találjuk meg erre a fura kis pályára” – tette hozzá az angol.

button_hun_2006

A motorszállító Honda F1-es főnöke, Haszegava Juszuke is bizakodik a hétvégét illetően:

“A maga old-school pályájával és a ragyogó nyári idővel a Magyar Nagydíj különleges jelentőségű a Honda számára. Emlékszem, amikor 2006-ban Jenson itt szerezte első futamgyőzelmét velünk, elképesztő volt a hangulat. Bár a Hungaroring nem helyez akkora hangsúlyt a motorerőre, azért precíz energiafelhasználásra van szükség minden egyes körön. Az előzés is borzalmasan nehéz a pályán, ezért kiemelt jelentősége lesz az időmérős köröknek. A cél, hogy megint a Q3-ba jussunk, hogy jó eséllyel induljunk újabb pontokért.”

Kommentek

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

F1: Ricciardo kisiklatná a Verstappen-expresszt

Daniel Ricciardo hangsúlyozza, hogy egyelőre jó a viszonya Max Verstappennel, de az motiválja, hogy megverje a széles körben hájpolt holland tinit.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

Vadállat hibridet fejleszt a McLaren

2019-ben érkezik minden idők legáramvonalasabb McLarenje. A BP23 kódjelű jármű frappáns trükkel tiszteleg az egykori F1 előtt.

A Forma-1 befutott Melbourne-be, képeken a készülődés

Itt az első képcsomag a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj helyszínéről. Készülődés, mókázás, szponzori rendezvények, pályabejárások Melbourne-ben.

F1: A Red Bullt sem kell félteni

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint hátrányuk egészen kicsi a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest, és a megbízhatóság miatt sem aggódik.

Kilencvenmilliót érhet a legrégibb Vespa

Elárverezik a Vespa robogó 1946-ban készült prototípusát. Magyarok is licitálhatnak rá.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.