Egy éve hunyt el a Forma-1 nagy ígérete

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.07.17. 12.30

Egy évvel ezelőtt távozott a Forma-1 történetének eddigi utolsó halottja, a 2014-es Japán Nagydíjon hatalmas balesetet szenvedett Jules Bianchi. Nagy ígéret veszett oda.

Egy éve hunyt el a Forma-1 nagy ígérete

Egy évvel ezelőtt, 2015. július 17-én hunyt el egy nizzai kórházban Jules Bianchi, aki a Marussia versenyzőjeként a 2014-es Japán Nagydíjon szerzett súlyos agysérülést, amikor az esős futamon kicsúszott a pályáról és az épp egy másik versenyautót mentő 6,5 tonnás munkagépnek ütközött nagy sebességgel.

bianchi_5

Az 1989-es születésű francia pilóta 2009-ben a Forma-3-as Európa-bajnoki cím megszerzésével hívta fel magára a figyelmet, menedzsere, a korábbi Ferrari-főnök Jean Todt fia, Nicolas segítségével pedig a maranellóiak versenyzői akadémiájába is bekerült.

Bianchi 2013-ban a Ferrari-motorszerződéssel került a Marussia-csapathoz, ahol végig jól szerepelt, a 2014-es Monacói Nagydíjon pedig eredménnyel bizonyította, hogy hatalmas ígéret, hiszen a sereghajtó csapat autójával a 9. helyig kapaszkodott, a 2010-ben bemutatkozott kiscsapat első pontjait szerezte meg.

bianchi_2

Az olasz márka utánpótlásprogramjának reménysége előbb-utóbb a maranellói csapatnál köthetett volna ki. Ennek része lett volna a sereghajtótól a Ferrari-szövetséges Sauberhez való előrelépés, mielőtt idén már Kimi Räikkönen helyére ült volna a francia.

A végzetes balesetben a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) vizsgálata elsősorban magát a pilótát találta felelősnek, állítólag túl gyorsan hajtott a dupla sárga zászlós szakaszon, ezért csúszott meg egy vízátfolyáson, majd a pályát elhagyva egyszerre nyomta a féket és a gázt a becsapódás előtt.

bianchi_4

Vannak azonban, akik az FIA-t látják a fő felelősnek, amiért rossz időjárási körülmények között, az ideális mentési feltételek hiánya – a mentőhelikopter nem szállhatott fel – mellett is elindították a versenyt.

A család is szeretné, ha kiderülne a teljes igazság, ezért idén májusban beperelték az FIA-t, a Formula One Managementet és Marussiát (ma már Manor Racing) is.

“Minden egyes nap, minden alkalommal sírok, amikor a fotójára pillantok. Egy gyermek elvesztése nem normális, minden szülőnek nagyon nagyon nehéz, nehéz nekem, nehéz az édesanyjának, mindenkinek” – mondta édesapja, Philippe Bianchi a héten a CNN-nek adott interjújában.

bianchi_6

“Elvesztettem a legfontosabb dolgot az életemben, már nincs veszítenivalóm. Igazságot akarok Jules emlékének, mert számunkra elfogadhatatlan, hogy azt állítják, Jules hibája volt. Csakis az motivál, hogy igazságot szerezzek Jules-nek. Tudom, hogy itt van velünk és hallja, hogy őt hibáztatják, de ez lehetetlen. Biztonságosabbá kell tenni a Forma-1-et, mert a fiam belehalt” – magyarázta Bianchi a jogi lépések megindítását.

2015. július 21-én vettek végső búcsút Bianchitól

2015. július 21-én vettek végső búcsút Bianchitól

Kommentek

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.