A Pirelli ezzel a húzással szerette volna érdekesebbé tenni a versenyeket, az ilyen gumik gyártása Bernie Ecclestone kifejezett kérése volt a cég felé. A Pirelli próbált ennek megfelelni, de a csapatok állandóan kritizálták a gumiszállító munkáját.

Jövőre szakítanak is eddigi stratégiájukkal az olaszok, de ezt részben kényszerből teszik: jövőre teljesen új, elöl és hátul is szélesebb abroncsokra vált az F1, az első számú feladat pedig az lesz, hogy ezek bírják a megnövekedett tempót.

“Jövőre sokkal kisebb mértékű lesz a kopás, és ha sikerül megvalósítani, amit szeretnénk, a gumik működési tartománya is szélesebb lesz” – mondta Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója.

“Igen, ez önmagában szűkíti majd a stratégiai lehetőségek számát, és azért próbálunk olyan gumikat gyártani, amelyek bizonyos mértékű kopást produkálnak.”

Hembery szerint a részben mesterséges stratégiai izgalmak elveszítéséért kárpótlást nyújtanak majd a másodpercekkel jobb köridők.

“Biztosan jóval gyorsabb autókat látunk majd jövőre. Három-négy másodperces javulásra számítunk, ami igen jelentős ugrás.”

“A gumik tehát keményen fognak dolgozni, és ebből még kisülhet valami jó is stratégiailag.”