F1: Vége a gyorsan kopó gumik korszakának

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.07.15. 16.30

A Pirelli a 2017-es szezonban szakít eddigi stratégiájával, amely gyorsan kopó abroncsok készítéséről szólt.

F1: Vége a gyorsan kopó gumik korszakának

A Pirelli ezzel a húzással szerette volna érdekesebbé tenni a versenyeket, az ilyen gumik gyártása Bernie Ecclestone kifejezett kérése volt a cég felé. A Pirelli próbált ennek megfelelni, de a csapatok állandóan kritizálták a gumiszállító munkáját.

Jövőre szakítanak is eddigi stratégiájukkal az olaszok, de ezt részben kényszerből teszik: jövőre teljesen új, elöl és hátul is szélesebb abroncsokra vált az F1, az első számú feladat pedig az lesz, hogy ezek bírják a megnövekedett tempót.

“Jövőre sokkal kisebb mértékű lesz a kopás, és ha sikerül megvalósítani, amit szeretnénk, a gumik működési tartománya is szélesebb lesz” – mondta Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója.

“Igen, ez önmagában szűkíti majd a stratégiai lehetőségek számát, és azért próbálunk olyan gumikat gyártani, amelyek bizonyos mértékű kopást produkálnak.”

Hembery szerint a részben mesterséges stratégiai izgalmak elveszítéséért kárpótlást nyújtanak majd a másodpercekkel jobb köridők.

“Biztosan jóval gyorsabb autókat látunk majd jövőre. Három-négy másodperces javulásra számítunk, ami igen jelentős ugrás.”

“A gumik tehát keményen fognak dolgozni, és ebből még kisülhet valami jó is stratégiailag.”

Kommentek

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

Veszélyes játék az egynapos autópálya-matrica

Nem ért egyet a személygépkocsik és motorkerékpárok esetében a napi autópálya-matrica bevezetésével a Magyar Autóklub, mert azt a jelenleginél lényegesen drágább kilométer-arányos autópályadíj előszobájának tartja.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Sose volt még egyszerűbb a parkolás és matricavásárlás

Bár fizetni mindig nyűg, azért jó, ha villámgyorsan, zökkenőmentesen zajlik le a tranzakció. Ma már rengeteg lehetőség van arra, hogy sorban állás nélkül könnyítsünk a pénztárcánkon.

Felrobbanhat idén a magyar használtautó-piac

A használt autók éve lesz az idei: míg 2016-ban a magyarok 8 százaléka vásárolt autót, addig idén a lakosság 14 százaléka tervezi ezt.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Új motort kap a Toyota kisautója

A jelenlegi 1,3 literes benzinmotort új fejlesztésű másfél literes váltja a következő generációs Toyota Yaris orrában. Számottevően takarékosabbnak ígérik.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.