A múlt vasárnapi Brit Nagydíjon az eső miatt a biztonsági autó felvezetésével rajtolt a mezőny. Bár a versenyzők többsége utólag arról beszélt, hogy jó döntés volt a safety car bevetése, sokan megjegyezték, hogy túlságosan sokáig kellett mögötte körözni.

Két korábbi pilóta ennél sokkal keményebb hangot ütött meg, szerintük egyáltalán nem kellett volna a biztonsági autó mögött kezdeni a versenyt.

“Ha az autópályán hirtelen esni kezd, a hétköznapi autóvezető sem áll meg. Egyszerűen alkalmazkodik a körülményekhez” – jegyezte meg az egykori Benetton-, Ferrari- és McLaren-pilóta Gerhard Berger.

Az ütős nyilatkozatokra mindig kapható 1997-es világbajnok, Jacques Villeneuve most is megmondta a magáét:

“Mit is várhatnánk? A legtöbbjük még kisbaba. Pedig ha a jövő nézőit szeretnénk megszólítani, hősök kellenek, bálványok, akikre felnézhetnek, akiket utánozni szeretnének. Ma viszont csak olyan versenyzőket látnak, akik milliókat tesznek zsebre, de gyáván a biztonsági autó mögé bújnak. Egyáltalán nem jön át, hogy mitől is különleges egy Forma-1-es versenyző.”

A kanadai a rádiókorlátozásba ütköző üzenet miatt Nico Rosbergre kiszabott büntetésen is háborgott egy kicsit: “A Forma-1 felügyelőszervezete egy focimeccs eredményét is törölné, ha kiderülne, hogy valamelyik szögletzászló fél centivel magasabb volt a többinél.”