F1: A Pirelli szerint nem lesz gond a tesztekből

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.07.14. 13.00

A Williams technikai főnöke azt mondja, a 2017-es gumifejlesztésben tesztfeladatokat kapó három nagycsapat előnyben lesz jövőre. A Pirelli szerint nem kell ettől tartani.

F1: A Pirelli szerint nem lesz gond a tesztekből

A Pirelli késő tavasszal megegyezett a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) a 2017-es, új szerkezetű és méretű abroncsok fejlesztéséről, az olasz gyártó 25 tesztnapot kapott, amelyek keretében a Ferrari, a Red Bull és a Mercedes hibrid, a jövő évi szabályokhoz igazított autói körözgetnek a cég szakembereinek irányítása alatt.

A Williams technikai igazgatója, Pat Symonds a héten azt mondta, ez a felállás aggályos, mert még a vaktesztelés ellenére is előnyben lesz a három említett alakulat a jövő évben, hiszen az ő visszajelzéseik szabják meg a fejlesztés irányát.

2017-tyre-test

A Pirelli most reagált a felvetésre, a milánói cég természetesen azt mondja, nincs ok az aggodalomra.

“Mindent megtettünk, hogy elkerüljük az ilyesmit, ezért is osztunk majd meg minden adatot az összes csapattal. A tesztelésből kimaradó csapatok részletes jelentéseket kapnak, megkapják a versenyzői visszajelzéseket, a mi elemzéseinket és a következő hónapokban elkészülő modelljeinket is” – magyarázta a Pirelli versenyzésért felelős igazgatója, Mario Isola.

isola

“Ne feledjük, hogy a részt vevő csapatok vakon tesztelnek. Annyit tudnak, hogy gumikat tesztelnek, de azt például már nem, hogy bázisnak használt darabokat vagy prototípust, hogy különbözik-e és miben a keverék vagy a konstrukció. Semmit sem tudnak, csak megkapják a Pirelli által előre megírt menetrendet. Csak mi tudjuk, milyen gumikról is van szó, ők nem. Ugyanazt a jelentést kapják meg, mint a nem tesztelő csapatok. Nyilván nehéz megmondani, jelent-e előnyt a tesztelés, de sokat tárgyaltunk arról, hogyan ne kerüljenek hátrányba a kimaradó csapatok” – fejtegette a szakember.

Isola azt is elárulta, hogy a jövő évben is hasonló programot szeretnének vinni, hogy a 2018-as fejlesztések is a lehető leghatékonyabban haladjanak, és reméli, hogy a jövő évben több csapat is bejelentkezik erre a munkára.

Kommentek

Kabrióként is megújult a Ford Mustang

A kupé után a Ford Mustang kabrió kivitele is megújult. A változások megegyeznek a fémtetős változatéval.

Peugeot 3008 – az alakváltó

Hatalmasat változott a Peugeot 3008-as és állítólag mi akartuk így

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

Anyósgyilkos járművek

Erre a hétre valahogy csupa olyan visszahívás jutott Európában, amelyek az első utasülésnél – közkeletű nevén az anyósülésnél – észlelt, életveszélyes hibákat hivatottak orvosolni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.