A Brit Nagydíjon a Mercedes-csapat elég pontos instrukciókat adott a sebességváltó-problémával küszködő, Max Verstappen által üldözött Nico Rosbergnek a helyzet mentésére. A német végül be is ért a 2. helyen, de vizsgálat alá is vonták, hiszen az idei évtől szigorúan tilos a rádión műszaki és vezetési segítséget nyújtani.

A cikk írása idején, háromnegyed hétkor a versenybírók még mindig tanácskoznak Silverstone-ban.

A Red Bull csapatfőnöke, az amúgy a rádiókorlátozást ellenző Christian Horner kíváncsian várja, mi lesz a döntés, mi lesz az ítélet az első ilyen esetben:

“Érdekes lesz látni, milyen precedenst teremtenek ma a stewardok, mert ha csak egy öt másodperces időbüntetést vagy megrovás a vége, akkor az idény további részében szabad a pálya. Akkor számtalan olyan üzenet lesz majd, amelyiknél úgy értékeli a csapat, hogy megér öt másodpercet vagy egy figyelmeztetést.”

“Igazán érdekes lesz, hogy milyen precedenst teremtenek Charlie-ék (Whiting, versenyigazgató), főleg, hogy a hétvége előtt nagyon-nagyon határozottan tudatták, hogy mit várnak el” – utalt arra, hogy az FIA a Brit nagydíj előtt jelezte, minden gyanús rádióüzenet a versenybírók elé kerül.