F1: Alonso szerint rendben vannak a mercis ütközések

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.07.08. 10.40

Fernando Alonso szerint a Mercedes-pilóták közötti ütközésekben nincs semmi rendkívüli, különben is, ezek nélkül unalomba fulladna a bajnokság.

F1: Alonso szerint rendben vannak a mercis ütközések

A Mercedes Nico Rosberg és Lewis Hamilton legutóbbi, ausztriai ütközése után megbeszélést hívott össze, hogy tisztázzák a jövőt. A szabad verseny marad, de az esetleges újabb balhékért komoly szankciókra számíthat a “bűnös”.

Az újságírók csütörtökön a veterán Fernando Alonso véleményét is megkérdezték a Mercedesnél kialakult helyzetről, a McLaren versenyzője így értékelt:

“Ez valószínűleg csak rájuk tartozik, csak ők tudják, mi a helyzet a csapaton belül. Kívülről nézve van akkora a fölényük, hogy azt csinálhatnak, amit akarnak, úgyis az 1-2. helyen zárnak a bajnokságban. Egyelőre versenyezhetnek, olvastam, hogy szabad marad a verseny, ami jó a nézők számára, jó mindenkinek, hiszen a Forma-1 a versenyről szól. Aztán ha egy nap korlátozni kell a versenyt, az is érthető.”

“Végül is egy csapatfőnök, egy tulajdonos, egy autógyári cégvezér van, akik mindkét autót a dobogós helyen akarják látni, és nem a kavicságyban. Ahogy mondtam, kívülről nézve nem egy nagy dolog, és talán belülről sem az, hiszen így is, úgyis a bajnokság első két helyén lesznek majd.”

A felvetésre, hogy ő volt-e már hasonló helyzetben, a kétszeres világbajnok így folytatta:

“Nem hiszem, hogy valaha is volt olyan autóm, ami egy másodperccel a mezőny előtt járt! Nem, én sosem voltam ilyen helyzetben… De az ember a csapattársára mindig különösen vigyáz, a garázsban ott vár a csapat és a főnökök. Erre oda kell figyelni, de amikor ilyen szoros küzdelemben van az ember a bajnoki címért, könnyen megfeledkezik róla.”

“Ez minden versenyzőben ott van, ilyen a verseny. Nem hiszem, hogy olyan nagy dolog lenne. Persze, a sajtónak nagy dolog, mert amúgy baromi unalmas a bajnokság, az összes futamot ők nyerik, de így legalább mindig van téma.”

“De szerintem számukra semmi nem fog változni, és a bajnokság szempontjából sem. Ausztria után is megy tovább az élet ugyanúgy. És lesz még ilyen (eset). 2014-ben ütköztek Spában, és azóta is folytatódik, tavaly Austinban, Szuzukában, aztán idén is pár versenyen, most aztán Ausztriában, és lehet, hogy megint jön majd Austin. Semmi nem fog változni, ez így természetes. Kettejük között szoros a verseny, de a Red Bull-lal nem küzdenek, mert 30 másodperccel mögöttük van, a Ferrarival nem küzdenek, mert egy perccel előttük járnak, szóval a csapattársak csatáznak. 50 futam alatt ütköznek háromszor, ez tejesen normális.”

Kommentek

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.