A Mercedes Nico Rosberg és Lewis Hamilton legutóbbi, ausztriai ütközése után megbeszélést hívott össze, hogy tisztázzák a jövőt. A szabad verseny marad, de az esetleges újabb balhékért komoly szankciókra számíthat a “bűnös”.

Az újságírók csütörtökön a veterán Fernando Alonso véleményét is megkérdezték a Mercedesnél kialakult helyzetről, a McLaren versenyzője így értékelt:

“Ez valószínűleg csak rájuk tartozik, csak ők tudják, mi a helyzet a csapaton belül. Kívülről nézve van akkora a fölényük, hogy azt csinálhatnak, amit akarnak, úgyis az 1-2. helyen zárnak a bajnokságban. Egyelőre versenyezhetnek, olvastam, hogy szabad marad a verseny, ami jó a nézők számára, jó mindenkinek, hiszen a Forma-1 a versenyről szól. Aztán ha egy nap korlátozni kell a versenyt, az is érthető.”

“Végül is egy csapatfőnök, egy tulajdonos, egy autógyári cégvezér van, akik mindkét autót a dobogós helyen akarják látni, és nem a kavicságyban. Ahogy mondtam, kívülről nézve nem egy nagy dolog, és talán belülről sem az, hiszen így is, úgyis a bajnokság első két helyén lesznek majd.”

A felvetésre, hogy ő volt-e már hasonló helyzetben, a kétszeres világbajnok így folytatta:

“Nem hiszem, hogy valaha is volt olyan autóm, ami egy másodperccel a mezőny előtt járt! Nem, én sosem voltam ilyen helyzetben… De az ember a csapattársára mindig különösen vigyáz, a garázsban ott vár a csapat és a főnökök. Erre oda kell figyelni, de amikor ilyen szoros küzdelemben van az ember a bajnoki címért, könnyen megfeledkezik róla.”

“Ez minden versenyzőben ott van, ilyen a verseny. Nem hiszem, hogy olyan nagy dolog lenne. Persze, a sajtónak nagy dolog, mert amúgy baromi unalmas a bajnokság, az összes futamot ők nyerik, de így legalább mindig van téma.”

“De szerintem számukra semmi nem fog változni, és a bajnokság szempontjából sem. Ausztria után is megy tovább az élet ugyanúgy. És lesz még ilyen (eset). 2014-ben ütköztek Spában, és azóta is folytatódik, tavaly Austinban, Szuzukában, aztán idén is pár versenyen, most aztán Ausztriában, és lehet, hogy megint jön majd Austin. Semmi nem fog változni, ez így természetes. Kettejük között szoros a verseny, de a Red Bull-lal nem küzdenek, mert 30 másodperccel mögöttük van, a Ferrarival nem küzdenek, mert egy perccel előttük járnak, szóval a csapattársak csatáznak. 50 futam alatt ütköznek háromszor, ez tejesen normális.”