A Mercedes-pilóták ausztriai – idén már harmadik – ütközése után a csapat vezetésénél betelt a pohár, csütörtökön “utolsó figyelmeztetésben” részesítették Lewis Hamiltont és Nico Rosberget. Marad a szabad verseny, de komoly szankciók jönnek, ha újra hasonló történik.

A Mercedes tegnapi közleményéből nem derült ki semmi az esetleges retorziókról, de a főnök, Toto Wolff a brit Sky Sportsnak nyilatkozva megerősítette, hogy a pilóták félreállításáig, felfüggesztéséig is hajlandók elmenni:

“Nos, ha Lewist nem hoznánk a versenyre, az azt jelentené, hogy a három évvel ezelőtt lefektetett, a pilóták szabad versenyét jelentő rendszerünk kudarcot vallott. Az ő felelősségük, hogy elkerüljék az ütközést, hiszen nem fordíthatjuk el a kormányt helyettük, de ha ez nem megy, akkor kiderül, hogy kudarcot vallott a versenyzők egyenlő kezelésének rendszere. Hogy elmennénk-e addig (a felfüggesztésig)? Igen, elmennénk addig, ha ezzel biztosítanánk, hogy többé ne történjen ilyesmi. Ez 100 százalék” – mondta az osztrák, hozzátéve, hogy reméli, sosem lesz erre szükség.

“Nagy csapatunk van és a világ egyik legjobb márkája áll mögöttünk, szóval remélem, hogy sosem jutunk el eddig, de ha úgy alakul, döntést kell hozni, ugyanakkor nagyon bízom benne, hogy nem kell ehhez nyúlnunk.”

silv_edz_10

Bár elsőre úgy tűnik, egy pilóta felfüggesztéséről lenne szó, Wolff jelezte, hogy elege van a piti méricskélésből, mindegy ki “kezdte”…

“Múlt vasárnap este rájöttem, hogy nem is neveztem meg felelőst, hiszen sosem fekete-fehér egy ilyen eset. Sosem 100 százalékosan az egyik hibája, lehet 51-49 is, nekem pedig elegem van már abból, hogy hétfőnként-keddenként a mérnökeinkkel, értelmes emberekkel azt próbáljuk kimatekozni, ki is volt a hibás, szóval ennek vége. Mindketten felelősek.”

wolff

Bár a Mercedest mindenki méltatja a szabad verseny engedése miatt, Wolff bevallotta, hogy múlt vasárnap, a Red Bull Ringen nem bánta volna, ha csapatutasítást alkalmazhat.

“Igen, éltem volna ezzel, azt is megmondom, miért. Mindkét autónk sérült volt, pontosabban mindkettőnél olyan állapotban voltak már a fékek, hogy nem tudtak rendesen versenyezni. A végén már csakis ők versenyeztek egymás ellen, mert a fékek mindenkinél a végüket járták, láthattuk is, mi történt Perezzel, elszááltak a fékjei és a falban végezte. Láttuk, hogy Massának ki kellett állnia emiatt. Ilyen helyzetben véget kell vetni a versenyzésnek, mielőtt még elromlik az autó, szóval jó lenne közbeavatkozni, szólni, hogy elfogyott az autó alattad.”