F1: A Mercedes készen áll a pilóták felfüggesztésére

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.07.08. 15.30

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egyértelműen kijelentette, hogy további csapaton belüli ütközés esetén a versenyzők félreállítása is lehet büntetés. Az sem számít, ki volt a hibás.

F1: A Mercedes készen áll a pilóták felfüggesztésére

A Mercedes-pilóták ausztriai – idén már harmadik – ütközése után a csapat vezetésénél betelt a pohár, csütörtökön “utolsó figyelmeztetésben” részesítették Lewis Hamiltont és Nico Rosberget. Marad a szabad verseny, de komoly szankciók jönnek, ha újra hasonló történik.

A Mercedes tegnapi közleményéből nem derült ki semmi az esetleges retorziókról, de a főnök, Toto Wolff a brit Sky Sportsnak nyilatkozva megerősítette, hogy a pilóták félreállításáig, felfüggesztéséig is hajlandók elmenni:

“Nos, ha Lewist nem hoznánk a versenyre, az azt jelentené, hogy a három évvel ezelőtt lefektetett, a pilóták szabad versenyét jelentő rendszerünk kudarcot vallott. Az ő felelősségük, hogy elkerüljék az ütközést, hiszen nem fordíthatjuk el a kormányt helyettük, de ha ez nem megy, akkor kiderül, hogy kudarcot vallott a versenyzők egyenlő kezelésének rendszere. Hogy elmennénk-e addig (a felfüggesztésig)? Igen, elmennénk addig, ha ezzel biztosítanánk, hogy többé ne történjen ilyesmi. Ez 100 százalék” – mondta az osztrák, hozzátéve, hogy reméli, sosem lesz erre szükség.

“Nagy csapatunk van és a világ egyik legjobb márkája áll mögöttünk, szóval remélem, hogy sosem jutunk el eddig, de ha úgy alakul, döntést kell hozni, ugyanakkor nagyon bízom benne, hogy nem kell ehhez nyúlnunk.”

silv_edz_10

Bár elsőre úgy tűnik, egy pilóta felfüggesztéséről lenne szó, Wolff jelezte, hogy elege van a piti méricskélésből, mindegy ki “kezdte”…

“Múlt vasárnap este rájöttem, hogy nem is neveztem meg felelőst, hiszen sosem fekete-fehér egy ilyen eset. Sosem 100 százalékosan az egyik hibája, lehet 51-49 is, nekem pedig elegem van már abból, hogy hétfőnként-keddenként a mérnökeinkkel, értelmes emberekkel azt próbáljuk kimatekozni, ki is volt a hibás, szóval ennek vége. Mindketten felelősek.”

wolff

Bár a Mercedest mindenki méltatja a szabad verseny engedése miatt, Wolff bevallotta, hogy múlt vasárnap, a Red Bull Ringen nem bánta volna, ha csapatutasítást alkalmazhat.

“Igen, éltem volna ezzel, azt is megmondom, miért. Mindkét autónk sérült volt, pontosabban mindkettőnél olyan állapotban voltak már a fékek, hogy nem tudtak rendesen versenyezni. A végén már csakis ők versenyeztek egymás ellen, mert a fékek mindenkinél a végüket járták, láthattuk is, mi történt Perezzel, elszááltak a fékjei és a falban végezte. Láttuk, hogy Massának ki kellett állnia emiatt. Ilyen helyzetben véget kell vetni a versenyzésnek, mielőtt még elromlik az autó, szóval jó lenne közbeavatkozni, szólni, hogy elfogyott az autó alattad.”

Kommentek

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

A KRESZ örök dilemmájára kerül most pont

Kiengedjem? Ne engedjem ki? Mikor engedjem ki?

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

A járhatatlan sártengerré változó földutakat régen gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal, amelyet a járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.