F1: Csütörtökön jön a mercis fejmosás

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.07.06. 13.10

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff holnap beszélget el mindkét versenyzővel az ausztriai ütközésről és folytatásról. Megoldás vagy hiba lenne a csapatutasítások bevezetése?

F1: Csütörtökön jön a mercis fejmosás

A Mercedes pilótái a múlt hétvégi Osztrák Nagydíjon újra, immár sokadik alkalommal ütköztek egymással. Az alakulat vezetésénél betelt a pohár, a csapatutasítások és/vagy a kemény büntetések bevezetését fontolgatják.

A legutóbbi esetben bűnösnek ítélt Nico Rosberg már jelezte, elfogadná a csapatutasításokat, Lewis Hamilton viszont határozottan nem kér belőlük. A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda az Österreich című lapnak elmondta, csütörtökön mindkettejükkel elbeszélget majd a csapatfőnök, Toto Wolff.

“Toto Wolff mindkettejükkel leül majd. Véget kell vetni ennek a nonszensznek!” – mondta a háromszoros világbajnok osztrák.

“Két csúcspilótával akarunk világbajnoki címet nyerni, de a bajnokság megnyerése közben nem lehetnek baleseteink. Lewis nem hátrál meg, Nico sem, logikus következmény az ütközés, ez viszont elfogadhatatlan. Érett, értelmes pilóták, elvárnám tőlük, hogy baleset nélkül tudjanak versenyezni. Toto csütörtökön beszél majd Lewisszal és Nicóval. Szeretnénk, ha szabadon versenyezhetnének, de ha az nem működik – lásd a barcelonai, montreali és spielbergi incidenseket -, akkor lépnünk kell” – utalt arra, hogy jöhetnek a csapatutasítások.

szocsi_futam_36

A semleges nézők és az F1 más szereplői sem örülnek ugyanakkor ennek a lehetőségnek, hiszen ha már dominál a Mercedes, legalább a két versenyző csatája nyújtson valami izgalmat.

“Hagyják őket szabadon versenyezni!” – mondta a helyzetről az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone.

A williamses Felipe Massa Motorsport.comon vitt rovatának friss bejegyzésében szintén kitért a mercedeses balhéra:

“Nem könnyű kezelni az ilyen helyzeteket. Lehet, hogy a további futamokra bevezetik a csapatutasításokat, de kérdés, hogy a versenyzők engedelmeskednek-e majd. Emellett hadd jegyezzem meg, hogy a múlt hétvégihez hasonló történések izgalmasak, növelik az érdeklődést, beszédtémát nyújtanak. Pont a két versenyző konfrontációja miatt érdemes figyelni az idei évet. Mivel a két versenyző ugyanolyan autóval küzd a címért, egészen az utolsó futamig folyhat a csata. Ez jó dolog a nézők számára, persze nagyon nem szeretnék a csapatvezetők helyében lenni” – érvelt a brazil veterán, aki a Ferrarinál épp elégszer került a csapatutasítások rosszabbik végére ahhoz, hogy ne rajongjon az ötletért.

szocsi_futam_37

Az 1996-os világbajnok, Damon Hill is a szabad versenyt preferálja:

“Nico beleállt a harcba, hiszen máskülönben sosem érhet a csúcsra. Megmutatta Lewisnak, hogy küzdeni fog, hogy ő is képes kíméletlen lenni, ebből is látszik, mennyire akarja a bajnoki címet. Tudja, hogy most van itt számára a nagy lehetőség. Az egyetlen gond az, hogy Lewis egyértelműen gyorsabb nála, nyitott küzdelemben Lewis győz.”

“De innen nincs kegyelem kettejük között, és úgy gondolom, hogy nagyot hibázna a Mercedes, ha megakadályozná, hogy versenyezzenek egymás ellen. A nézők kiakadnának. Hatalmas PR-blama lenne, ha bevezetnék a csapatutasításokat. A legjobb, amit tehetnek, hogy azt mondják: mi nem tudjuk irányítani a pilótákat, lenyeljük ezt, és a stewardokra bízzuk a dolgot. Igyekezzenek teljesen pártatlannak látszani és egyszerűen hagyják őket versenyezni!”

Kommentek

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

Anyósgyilkos járművek

Erre a hétre valahogy csupa olyan visszahívás jutott Európában, amelyek az első utasülésnél – közkeletű nevén az anyósülésnél – észlelt, életveszélyes hibákat hivatottak orvosolni.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.