F1: Vizsgálat indult Vettel defektje miatt

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.07.04. 15.30

Nemcsak a Ferrarit, hanem a Pirellit is meglepte Sebastian Vettel ausztriai defektje. Közös vizsgálat indult.

F1: Vizsgálat indult Vettel defektje miatt

Sebastian Vettel autóján a 27. körben durrant szét Ausztriában a szuperlágy keverék, a váratlan defekt a Ferrari mellett a Pirellit is meglepte. Ilyen helyzetekben a gumigyártó gyakran könnyedén a csapatokra keni a felelősséget, mondván, túl sokat kockáztattak, ezúttal azonban nem ez történt.

Vettel már a futam alatt azt nyilatkozta, hogy semmi előjele nem volt a defektnek az autóban, a telemetria alapján ráadásul még közvetlenül a robbanás előtt is normálisak voltak a nyomásértékek. Vettel amennyire tudta, kerülte a pálya kritikus pontjait, igyekezett semmire sem rámenni, amire nem muszáj, a gumi mégis megadta magát.

“Úgy tűnik, hogy elszigetelt esetről van szó, mert senki másnak nem volt hasonló problémája” – mondta Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója. “Alaposan meg fogjuk vizsgálni a körülményeket, hogy megtaláljuk az okokat, egyelőre csak találgatunk.”

“Nem választottunk túl agresszív stratégiát, mások még tovább voltak kint nálunk” – vélekedett Vettel, és valóban nem ő volt az egyetlen, aki hasonló távot tett meg a szuperlágyakkal. A Pirelli sem adott ki semmilyen figyelmeztetést a futam előtt, ami általában azt jelenti, nem kell defektveszélytől tartani. Ennyit a Pirelli szerint is bírnia kellett volna a gumiknak.

“27 kör ettől a keveréktől nem sok” – fogalmazott Maurizio Arrivabene csapatfőnök. “Kimi több mint húszat tett meg az ultralágyakon, mások a miénknél is több kört tettek meg a szuperlágyakon. Számomra egy nagy kérdőjel az egész eset, nagyon különös.”

“Ha nincs a defekt, Sebastian mindenképp a dobogón állt volna. Hogy pontosan hol, azt nem tudom megmondani, de eléggé elöl. Korai lenne megmondani, mi okozta a defektet, de elképzelhető, hogy a kerékvetőknek volt hozzá közük.”

“Amikor elkezdtem a Ferrarinál dolgozni, azt mondtam, hogy mindig az igazat fogom mondani. Most az igazság az, hogy fogalmam sincs arról, mi történt.”

Kommentek

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.