F1: Hamilton nem kér a csapatutasításokból

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.07.04. 10.59

Az újabb csapaton belüli ütközés után a Mercedesnél megfontolhatják a csapatutasítások bevezetését, de Lewis Hamilton ragaszkodik a szabad versenyhez. Nico Rosberg elfogadná a főnökök szavát.

F1: Hamilton nem kér a csapatutasításokból

Miután a Mercedes pilótái a vasárnapi Osztrák Nagydíjon újra ütköztek egymással, az igen bosszús csapatfőnök, Toto Wolff azt nyilatkozta, belefáradt már ebbe, és most már komolyan megfontolják a csapatutasítások alkalmazását.

A Sebastian Vettel és Mark Webber idején hasonlóan problémás csapaton belüli rivalizációval küszködő Red Bull-főnök, Christian Horner azt mondta a spielbergi futam után, együtt érez Wolff-fal, de a óvja attól, hogy megölje a szabad versenyt.

“Vajon tartható-e hosszabb távon ez a versenyzői páros?” – tette fel a kérdést Horner. “Amíg ilyen versenyképesek, biztosan lesznek még ilyen problémák, nem korlátozódik ez erre a futamra. Ugyanakkor az ilyen történések teszik vonzóvá az F1-et. Ha a csapat autója dominál, akkor jó dolog egymásnak ereszteni a srácokat.”

auszt_fut_10

“Rettenetesen nehéz kézben tartani az ilyen helyzetet, mert bármennyire is csapatjátékosok a srácok, azért alapvetően egyéni vállalkozók, akik önmagukért versenyeznek. Az autóversenyzés legelőkelőbb címéért hajtanak, elkerülhetetlen, hogy a maguk érdekeinek megfelelően cselekedjenek.”

“Nem láttam pontosan, mi történt, de az biztos, hogy nem ez volt az utolsó eset ebben az évben. Viszont akkora az előnyük a többiekhez képest, hogy nincs értelme a csapatutasításokon gondolkodni. Az ilyen esetek egyenesen növelik a Forma-1 iránti érdeklődést, jó az F1 számára, ha a csapattársak nem kebelbarátok.”

Maga Lewis Hamilton is nagyon hasonlóan beszélt a csapatutasítások bevezetésének lehetősége kapcsán:

“Én versenyezni akarok. Úgy nőttem fel, hogy versenyezni akartam, el akartam jutni az F1-be, a legjobbak ellen akartam küzdeni, hogy én lehessek a legjobb, hogy legyőzzem a többieket. Nemrég láttam újra, mi történt évekkel ezelőtt Michaellel és Rubensszel, és szurkolóként már akkor is kiábrándított ilyesmi” – utalt arra, amikor 2001-ben és 2002-ben is paranccsal állították félre Barrichellót Schumacher útjából az Osztrák Nagydíjon.

auszt_fut_07

“Az ember nem akar csapatutasításokat. Toto és Niki eddig szuperül engedett minket versenyezni, erről is szól az autóversenyzés. Nem lehet mindig minden tökéletes, de ilyen ez a sportág. A mérnökök, szerelők megélnek mindent az alsóbb kategóriákban, mire az F1-be kerülnek, ők is tudják, hogy néha előfordul az ilyesmi. 300 felett vezetünk, hogyan várható el, hogy soha-soha ne legyen gond? Nagyon remélem, hogy nem lesz változás és ezután is szabadon versenyezhetünk! Őszintén ezt remélem, mert szeretem ezt a sportágat.”

A bajnoki éllovas Rosberg másképp látja, részéről rendben lenne, hogy a főnökök mondják meg, mi legyen:

“Toto és Paddy (Lowe, technikai főnök) nagyon kompetens emberek, és a döntés az ő kezükben van. Ha ők úgy látják, ezután így lenne jobb, akkor én elfogadnám a helyzetet. Ennyi, nem az én döntésem.”

Kommentek

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Paddockforradalom a Forma-1-ben

Folytatódik a Forma-1 megújítása, az új tulajdonos, a Liberty Media döntése alapján az idei évtől korlátozott számban a paddockba szóló belépőket is piacra dobnak.

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Legendás Ford Escort cserélt gazdát 72 millió forintért

A Ford Escort Mk I raliváltozatából nem sok maradt meg gyári állapotban, ezért ritka kincs a gyűjtők körében. Néhány napja cserélt gazdát az egyik patika állapotú példány.

Megtalálod a Bentley-t ezen a 60 ezer megapixeles fotón?

A világ egyik legnagyobb fényképét készíttette el a Bentley. A technológia a NASA-tól származik, a téma pedig a világ egyik legdrágább felnőtt játszótere: Dubaj.

Váratlan magyar konkurenst kapott a McDonalds

Különleges töltőállomást mutatott be a MOL, Kelet-Közép-Európában elsőként a drive through szolgáltatást vezetnek be rajta.

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panaszt tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

F1: A Mercit “biztosan érdekli” Vettel

A Red Bull-fejes Helmut Marko kezdi a kavarást, azt mondja, a Mercedest egyértelműen érdekli a ferraris Sebastian Vettel 2018-as szerződtetése.

Adnál ennyi pénzt egy Bentley-másolatért?

A Bentley Continental GT-replika Ford Mustang-alapra épült, a kivitelezéssel nincs is nagy gond, de azért látszik, hogy ez csak másolat. Kérdés, hogy megér-e ennyi pénzt.

Keménytetőt kapott a Mazda MX-5

A klasszikus kanavász és a furmányos eltűnő targa után itt a harmadik tetővariáció. Sajnos nem veheti meg bárki.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.