F1: A Ferrari megint nekifut a tesztnek

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.07.04. 13.36

A Red Bull Ringen elmaradt, de Silverstone-ban végre felkerülhet a Ferrarira a glóriának becézett fejvédő új változata.

F1: A Ferrari megint nekifut a tesztnek

A Ferrari még a téli teszteken küldte pályára a Mercedes által kitalált Forma-1-es fejvédő, az ún. glória első verzióját. Tavasszal aztán a Red Bull előállt egy rivális koncepcióval, a szélvédőszerű aeroscreennel, de az egyelőre nem felelt meg a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) tesztjein, csak a glória lenne bevezethető 2017-ben.

Ehhez persze a pályán is kellene tesztelni a továbbfejlesztett változatot, ez azonban elmaradt a hétvégi Osztrák Nagydíjon, ugyanis a pénteki első szabadedzésen Sebastian Vettel Ferrariján műszaki probléma adódott, lefújták a próbakört. Úgy tudni, hogy a Ferrari a hétvégén következő Brit Nagydíj első szabadedzésén fut neki megint.

Ha a silverstone-i tapasztalatok pozitívak, megtörténhet a glória jövő évi bevezetésének szabályba foglalása is.

Az FIA biztonsági fejlesztésekért felelős vezetője, Laurent Mekies ugyanakkor jelezte, hogy az aeroscreent sem ejtették örökre: “Az aeroscreen fejlesztését csak 2017-re állítottuk le. A határidőre nehéz lett volna két különböző koncepciót előkészíteni, de meggyőződésem, hogy miután elkészülünk a glóriával, újra komolyan foglalkozunk majd az aeroscreennel.”

Kommentek

Divatcsászárnő tervezett kisautót

Klasszikus csajos stíluselemek helyett erőteljes divatkiáltvány, magabiztos és nőies az a smart fortwo Brabus, amelyet a német divatceleb Veronika Heilbrunner stilizált meg. A lényeg mégsem ez, hanem a Brabus tailor made program, amivel bárki megalkothatja saját smartját.

Szupersport-óra a világ leggyorsabb négyüléseséhez

A múlt héten bemutatott Bentley Continental Supersports a márka hagyományos óragyártó partnerét is megihlette. Az óra ultramodern tartalmakat kínál.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

Zseniális újítás az autópálya-matricáknál

Számos autósnak jelent problémát annak megállapítása, hogy rendelkezik-e érvényes úthasználati jogosultsággal.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

Decemberben is nőtt az EU-s autópiac

Decemberben nőtt a forgalomba állított új személygépkocsik száma az európai autópiacon az egy évvel korábbihoz viszonyítva.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.