A 2016-ra a Red Bull Ring kanyarjait több helyen módosították, új kerékvetőket szereltek fel, hogy megakadályozzák a pályaelhagyásokat, a kanyarok kiszélesítését.

A módosított piros rázókövek, és a vadonatúj sárga “hurkák” azonban sok gondot okoztak, az edzéseken és az időmérőn összesen négy felfüggesztést törtek el, Max Verstappen, Nico Rosberg és Danyiil Kvjat is balesetet szenvedett emiatt.

Több pilóta és a Mercedes-csapat is a Nemzetközi Automobil Szövetséghez (FIA) fordult, a kerékvetők felülvizsgálatát, módosítását kérték, de a szombat esti szemle után – amelyen az FIA tisztviselői mellett Kvjat, a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe, és a pilóta-szakszervezet elnöke, Alexander Wurz is részt vett – úgy döntött a versenyigazgató, Charlie Whiting, hogy minden marad, ahogy van.

Az érv is maradt, ami volt: a pálya határait tiszteletben kell tartani. A meghibásodásokat az okozza, hogy a Red Bull Ringen a szokásosnál többet használják a kerékvetőket, az pedig a csapatok és pilóták dolga, hogy vigyázzanak.