F1: Mercedes-ütközés után nyert Hamilton Ausztriában

Forma-1 Osztrák Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.07.03. 15.46

Lewis Hamilton az utolsó körben ütközött csapattársával, Nico Rosberggel és megnyerte az Osztrák Nagydíjat. A dobogóra felért a Red Bull üdvöskéje, Max Verstappen és a ferrari Kimi Räikkönen. Rosberg a 4., Vettel elszállt.

F1: Mercedes-ütközés után nyert Hamilton Ausztriában

Szürke, esőbe hajló időben sorakoztak fel az autók a Red Bull Ring rajtrácsára a 2016-os Forma-1-es Osztrák Nagydíjon.

A pole-ból a címvédő Lewis Hamilton indulhatott, mellőle – Nico Rosberg öthelyes hátrasorolásának köszönhetően – a Force Indiá-s Nico Hülkenberg. A második sorba Rosberg, plusz Vettel büntetése miatt az új McLaren-Honda eddigi legjobb rajtpozíciójával Jenson Button, mellé Kimi Räikkönen került. Mögöttük Daniel Ricciardo és Rosberg, Valtteri Bottas és Max Verstappen. Sebastian Vettel a 9. volt, Felipe Massa orrkúpcsere miatt viszont a 10. rajtkocka helyett a bokszutcából kezdett. Az időmérős balesete miatt a Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szintén.

auszt_fut_15

Az élmezőnyből Hamilton, Hülkenberg, Button, Rosberg és Bottas ultralágyon, a többiek szuperlágyon vágtak neki az első etapnak.

A lámpák kialvásakor Hamilton jól lépett el, de Hülkenberg nem reagált jól, Button és Räikkönen is elé került.

Az második kör végén a sorrend Hamilton, Button, Räikkönen Hülkenberg, Rosberg, Verstappen, Ricciardo, Vettel, Bottas és Sainz volt a top10-ben.

auszt_fut_26

Rosberg a 6. körben előzte meg Hülkenberget, a ritmust veszített Force Indiá-st pedig a mögötte haladó Verstappen is levadászta. A következő körben az előtte a saját csatájukat megvívó Vettel és Ricciardo is elment Hülkenberg mellett, előrébb pedig Räikkönen utasította maga mögé Buttont.

A 8. körben Rosberg is elment a mclarenes angol mellett, aztán a kör végén Verstappen is.

Ugyanekkor Hülkenberg és Alonso megkezdték a kerékcseréket – a német szuperlágyat, a spanyol lágyat vett fel. Button is ugyanezt a stratégiát vitte. Rosberg a 11. körben ment ki friss gumikért, ő is lágyakat vett fel.

auszt_fut_01

Ricciardo a 15., Verstappen a 16. körig húzta az első etapot a szuperlágyakon, ők is lágyakra váltottak.

Hamilton 21 kört bírt az ultralágyakon, kiment lágyakért, a csere egy kicsit lassú lett. Már csak Räikkönen és Vettel maradt kint az első szettjén. Räikkönen egy körrel később járt a bokszban, csapattársa viszont csak húzta és húzta.

25 kör elteltével Vettel vezetett, mögötte Rosberg, Hamilton, Verstappen, Ricciardo, Räikkönen, Button, Grosjean, Bottas és Felipe Nasr haladt a top10-ben.

A Ferrari kockáztatása nem jött be, a kivárás visszaütött: a 27 kör kezdetén a célegyenesben eldurrant a jobb hátsója, megpörgött, kiesett. Nem egy örömteli születésnap. Beküldték a biztonsági autót.

A safety car alatt a mezőny egy része kereket cserélt, majd a célegyenes takarítása miatt többször is mindenki járt a bokszutcában, ugyanis a biztonsági autó ott vezette át őket. A sorrend ekkor Rosberg, Hamilton, Verstappen, Ricciardo, Räikkönen, Bottas, Nasr, Button, Grosjean és Magnussen volt a top10-ben. A 32. körre engedték el a mezőnyt, az újrarajtolásnál Rosberg megtartotta a vezető pozíciót, közvetlenül mögötte sem történt pozíciócsere, hátrébb viszont Massa, Perez és Alonso Magnussen elé lépett. Button a 40. körben előzte meg Nasrt, elvette tőle a 7. helyet. A brazilt három körrel később a haasos Grosjean, majd Massa is elkapta, a Sauber pilótája ki is ment a bokszba. Rosberg a 44. körben hibázott a 2. kanyarban, kiszaladt, Hamilton fel is zárkózott rá. DRS-távolságba került, de nem tudott igazán közel kerülni, két kör alatt egy másodpercen kívül volt újra. Hamilton az 53. körre megint egy másodpercen belülre került csapattársához képest, de nem állt neki támadni, helyette friss lágyakat vett fel, hogy kicsit később futhasson neki. A 3. helyre, Ricciardo és Räikkönen elé ért vissza. Rosberg egy körrel később volt kint, ő szuperlágyakat kapott. Verstappen átvette a vezetést, míg Hamilton felháborodott, amikor a rádión közölték vele, hogy a jobb tapadású gumikat kapta az utolsó etapra. Az 58. körben Kimi Räikkönen megelőzte Daniel Ricciardót, fellépett a 4. helyre. Rosbergék a 60. körben érték utol Verstappent, a holland nagyon nehezen adta a pozíciót, viszont Hamilton még rosszabbul járt, lekörözött autókat is beértek, majd utána kellett lenyomnia az ifjoncot. A 63. körben Jolyon Palmer lekörözése közben ment el Verstappen mellett. Ricciardo az utolsó hét körre ultralágyakat vett fel, a cserével csak egy pozíciót veszített, és rögtön neki is kezdhetett Button üldözésének, hogy visszavegye az 5. helyet. A pontszerző helyeken Rosberg, Hamilton, Verstappen, Räikkönen, Ricciardo, Button, Grosjean, Perez, Sainz és Bottas haladt. Ugyanekkor egymás után hajtott ki a bokszba Massa, Alonso és Hülkenberg, mindhárman feladták a versenyt. auszt_fut_04 Hamilton a 68. körre egészen Rosberg nyakára ért, megkezdődött a csata a győzelemért. A címvédő az utolsó, 71. körben támadott, összeértek, Rosberg első szárnya letört, az autó alá szorult, elment mellette Verstappen és Räikkönen is, végül a 4. helyen intették le.

Perez mindeközben a kavicságyban végezte.

Hamilton megszerezte pályafutása első ausztriai, pályafutása 46. győzelmét. A dobogóra a Red Bull hazai pályáján felállhatott még az energiaital-gyártó csodagyereke, Max Verstappen és a ferraris szerződéshosszabbításért hajtó finn veterán, Kimi Räikkönen.

A további pontokon Rosberg, Ricciardo, Button, Grosjean, Sainz, Bottas és a Manornak óriási eredményt hozó Pascal Wehrlein osztozott.

A leintés után Rosberget és Hamiltont is vizsgálat alá vonták, az eredmény még a levegőben lóg.

auszt_futam

Kommentek

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

Házon belül kap konkurenst a Kia Soul

Városicrossover-tanulmányt készít elő a Kia. A Provo koncepcióautó szellemi utódja ősszel léphet színre.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

Ismét csökken az üzemanyagár

A Mol szerdán is csökkenti az üzemanyag árát.

Versenyműszerfal a Fordtól

Minimalista, motorsport ihletésű műszeregység tájékoztatja a Ford GT szerencsés tulajdonosait a pillanatnyi állapotokról.

F1: A McLaren idén sem célozza a bajnoki címet

Fernando Alonso ugyan már nagyon szeretne a győzelmekért, a bajnoki címért versenyezni, de a McLarennél idén az első négybe jutás a cél.

F1: “Azt hittem, Nico még mindig részeg”

A Forma-1-es legenda Gerhard Berger még most sem igazán fogta fel, hogy Nico Rosberg világbajnokként a visszavonulást választotta.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.