F1: Komoly baj lehet a kerékvetőkből

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.07.02. 18.15

Az időmérőn nagy balesetet szenvedő Danyiil Kvjat és a pole-t megszerző Lewis Hamilton is a Red Bull Ringen alkalmazott kerékvetők revíziójának szükségességéről nyilatkozott.

F1: Komoly baj lehet a kerékvetőkből

2016-ra a Red Bull Ringen új kerékvetőket szereltek fel, hogy megakadályozzák a kanyarok kiszélesítését. Az új eszközök azonban több gondot okoztak, mint amennyi hasznot hoztak: a pénteki szabadedzésen Max Verstappen, szombat délelőtt Nico Rosberg, a kvalifikáción Sergio Perez é Danyiil Kvjat felfüggesztése adta meg magát a durva terhelés miatt, az utóbbi eset komoly bukással végződött.

A Toro Rosso orosz versenyzője így beszélt a balesetet követően:

“Amint rámegyünk a kerékvetőre és eltörik a felfüggesztés, az autó irányíthatatlan lesz. A műfüvön legalább van valami kontrollunk. Az utolsó kanyarban mindannyian négy kerékkel elhagyjuk a pályát, erre kerestek megoldást, de csak rontottak a helyzeten. Szerintem felül kell vizsgálni az idei újítást, mert a pályaelhagyás valós probléma, de a kerékvetők baromira nem jók, egyenesen veszélyesek.”

auszt_kval_07

Az időmérő után a pole-t megszerző címvédő, Lewis Hamilton is kitért a dologra:

“Ami engem illet, szerintem elég veszélyesek azok a kerékvetők. Mostanra jó pár incidenst láttunk miattuk. Nem tudom, meddig kerülhetjük el, hogy sérülés legyen a vége. Biztos vagyok benne, hogy Charlie (Whiting, versenyigazgató) és az FIA foglalkozik a kérdéssel, annyi biztos, hogy ezen javítanunk kellene. Az elképzelés jó, nem akarják, hogy kiszélesítsük a pályát, de talán más megoldásra lenne szükség.”

auszt_kval_14

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szombat délután elmondta, hogy Rosberg balesete után az FIA-hoz fordultak a kerékvetők módosítása ügyében.

“Nem tudom, mit lép az FIA, hogy leszerelik-e a hurkákat, vagy a piros kerékvetőkön módosítanak-e, felmarják őket vagy kitöltik a hézagokat, de több autón is megadta magát a felfüggesztés, szóval szerintem reagálni kell. Folyik a párbeszéd, szóltunk Charlie-nak hogy történjen valami.”

Wolff hozzátette, hogy nem csak a sárga huplikkal van gond, a piros kerékvetők redői is problémát okoznak, Rosbergnél azok voltak a bűnösök:

“Furcsa, mert kezdetben csak a terhelési kiugrásokat láttuk, de amikor kielemeztük az adatokat, nem arról volt szó. Valami furcsa frekvencia, oszcilláció teszi tönkre a felfüggesztést, de pontosan nem tudjuk. Úgy tűnik, hogy a szintén új piros kerékvetők okozzák a dolgot.”

auszt_edz_46

A panaszok mellett persze vannak más hangok is, a Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint egyszerű a megoldás: nem kell rámenni a kerékvetőkre.

“Ami engem illet, úgy kezelem őket, mintha falak lennének. Tudom, hogy ha rámegyek, valószínűleg megsérül az autó. Nem akarok hőzöngeni, nem nevetek azokon, akik rosszul jártak, de az én szememben ez egészen egyértelmű helyzet. Sok esetben azért panaszkodunk, mert túl sok a bukótér és nem fizetünk a hibákért, de ezen a hétvégén most megvan az ára. Igen, az autó komolyan megsérülhet, de ugyanez van, ha falnak megyünk mondjuk egy utcai pályán. A sárga hurkák jól láthatók, nem lehet nem észrevenni őket. Elég magasak és elég világosak. Szerintem jó munkát végeztek ezekkel, megfelelő megoldás arra, hogy a pályán tartsanak minket” – magyarázta az ausztrál – persze mi mást is mondhatott volna a Red Bull saját pályájáról?

Kommentek

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.