2016-ra a Red Bull Ringen új kerékvetőket szereltek fel, hogy megakadályozzák a kanyarok kiszélesítését. Az új eszközök azonban több gondot okoztak, mint amennyi hasznot hoztak: a pénteki szabadedzésen Max Verstappen, szombat délelőtt Nico Rosberg, a kvalifikáción Sergio Perez é Danyiil Kvjat felfüggesztése adta meg magát a durva terhelés miatt, az utóbbi eset komoly bukással végződött.

A Toro Rosso orosz versenyzője így beszélt a balesetet követően:

“Amint rámegyünk a kerékvetőre és eltörik a felfüggesztés, az autó irányíthatatlan lesz. A műfüvön legalább van valami kontrollunk. Az utolsó kanyarban mindannyian négy kerékkel elhagyjuk a pályát, erre kerestek megoldást, de csak rontottak a helyzeten. Szerintem felül kell vizsgálni az idei újítást, mert a pályaelhagyás valós probléma, de a kerékvetők baromira nem jók, egyenesen veszélyesek.”

auszt_kval_07

Az időmérő után a pole-t megszerző címvédő, Lewis Hamilton is kitért a dologra:

“Ami engem illet, szerintem elég veszélyesek azok a kerékvetők. Mostanra jó pár incidenst láttunk miattuk. Nem tudom, meddig kerülhetjük el, hogy sérülés legyen a vége. Biztos vagyok benne, hogy Charlie (Whiting, versenyigazgató) és az FIA foglalkozik a kérdéssel, annyi biztos, hogy ezen javítanunk kellene. Az elképzelés jó, nem akarják, hogy kiszélesítsük a pályát, de talán más megoldásra lenne szükség.”

auszt_kval_14

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szombat délután elmondta, hogy Rosberg balesete után az FIA-hoz fordultak a kerékvetők módosítása ügyében.

“Nem tudom, mit lép az FIA, hogy leszerelik-e a hurkákat, vagy a piros kerékvetőkön módosítanak-e, felmarják őket vagy kitöltik a hézagokat, de több autón is megadta magát a felfüggesztés, szóval szerintem reagálni kell. Folyik a párbeszéd, szóltunk Charlie-nak hogy történjen valami.”

Wolff hozzátette, hogy nem csak a sárga huplikkal van gond, a piros kerékvetők redői is problémát okoznak, Rosbergnél azok voltak a bűnösök:

“Furcsa, mert kezdetben csak a terhelési kiugrásokat láttuk, de amikor kielemeztük az adatokat, nem arról volt szó. Valami furcsa frekvencia, oszcilláció teszi tönkre a felfüggesztést, de pontosan nem tudjuk. Úgy tűnik, hogy a szintén új piros kerékvetők okozzák a dolgot.”

auszt_edz_46

A panaszok mellett persze vannak más hangok is, a Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint egyszerű a megoldás: nem kell rámenni a kerékvetőkre.

“Ami engem illet, úgy kezelem őket, mintha falak lennének. Tudom, hogy ha rámegyek, valószínűleg megsérül az autó. Nem akarok hőzöngeni, nem nevetek azokon, akik rosszul jártak, de az én szememben ez egészen egyértelmű helyzet. Sok esetben azért panaszkodunk, mert túl sok a bukótér és nem fizetünk a hibákért, de ezen a hétvégén most megvan az ára. Igen, az autó komolyan megsérülhet, de ugyanez van, ha falnak megyünk mondjuk egy utcai pályán. A sárga hurkák jól láthatók, nem lehet nem észrevenni őket. Elég magasak és elég világosak. Szerintem jó munkát végeztek ezekkel, megfelelő megoldás arra, hogy a pályán tartsanak minket” – magyarázta az ausztrál – persze mi mást is mondhatott volna a Red Bull saját pályájáról?