F1: Hamilton nyerte az őrült időmérőt

Forma-1 Osztrák Nagydíj, kvalifikáció

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.07.02. 15.29

Az Osztrák Nagydíj, balesettel, esővel bonyolított, feszült finálét hozó időmérőjén a címvédő Lewis Hamiton győzött. A Force Indiáé a második rajkocka, Buttoné a harmadik.

F1: Hamilton nyerte az őrült időmérőt

Az Osztrák Nagydíj kaotikus időmérőjén a szabadedzéseken még küszködő Lewis Hamilton került ki győztesként, a háromszoros világbajnok második ausztriai, pályafutása 54. pole-ját szerezte. Az angol elsősége ezúttal tényleg csak az utolsó pillanatban derült ki, hiszen az eső után gyorsan száradó pályán folyamatosan javultak az idők.

Kiválóan időzített kerékcseréjével ezt használta ki a Force Indiá-s Nico Hülkenberg is, aki holnap Hamilton mellé áll a rajtrácsra, ugyanis mercedeses druszájára, Nico Rosberg (2.) öthelyes büntetéssel a 7. helyre lép vissza. Sebastian Vettel szintén sebességváltó-csere miatt lesz majd 4. helyett 9., így a ma 5. Jenson Button lép a 3. pozícióba. A McLaren 2012 óta nem rajtolt ilyen jó helyről.

auszt_kval_03

A top10 második felébe Räikkönen, a Red Bullok és a Williamsek kerültek.

Az időmérő nagy balesetet is hozott: a péntek óta gondokat okozó új, sárga kerékvetők újabb áldozatot szedtek, a Toro Rossó-s Danyiil Kvjat autóján tört el a felfüggesztés, csúnyán összetört a járgány.

Így zajlott a kvalifikáció

Enyhén felhős, de meleg időben kezdődött a 2016-os Forma-1-es idény kilencedik fordulója, az Osztrák Nagydíj kvalifikációja a spielbergi Red Bull Ringen.

Az előző két év győztese, Nico Rosberg a pénteki edzéseken dominált, míg Lewis Hamilton küszködött, azonban a német az utolsó szabadedzésen műszaki hiba miatt a szalagkorlátnak csapódott, az autó javításába pedig a sebességváltó cseréje is beletartozott, ezért öthelyes büntetéssel futott neki az időmérőnek.

Honfitársa, Sebastian Vettel hasonló büntetéssel vágott neki a kvalifikációnak, így a pole-ra Hamiltonnak és Kimi Räikkönennek volt igazi esélye.

A Q1-ben elsőként a renault-s Jolyon Palmer futott ki elsőként, de Hamilton sem várt sokáig, Rosberg ellenben a garázsban álldogált, mert még mindig az autóját szerelték.

Hamilton rögtön az élre állt, később a williamses Felipe Massa ugrott fel mögé. A Mercedes címvédője második gyors körén a hétvége során elsőként 1:07 alá ment.

auszt_kval_05

Sergio Perez törött jobb hátsó felfüggesztéssel kullogott be a bokszutcába, miközben Rosberg is kifutott 9 perccel a vége előtt. Eddigre a két Ferrari sorolt be Hamilton mögé.

Rosberg azonnal a legjobb időt futotta.

Az utolsó percekben a Manorok, a Haasok és a Sauberek küzdöttek a továbbjutásért, a Renault-kat kellett volna kiszorítani az első 16-ból. Ez a fantasztikus időt futó Wehrleinnak és Sainznak sikerült is, közben azonban Danyiil Kvjat nagy balesetet szenvedett a 8. kanyar kijáratában, amikor a kerékvetőn megpattant az autó és eltört a jobb hátsó felfüggesztése. Az orosz saját lábán távozott, de a Toro Rosso ripityára tört. Piros zászlóval megszakították a körözést.

Bő 10 perc takarítás után újraindult az óra, 1:44 maradt, így akiknek kellett, még ki tudtak menni. A bokszutca kijáratánál felsorakozott Hülkenberg, a két Renault, a két Manor, Fernando Alonso és Carlos Sainz is. Ő nem jutott messzire, néhány kanyar után füstöt okádó motorral állt félre. Az 1-2. szektorban kettő sárga zászló lépett érvénybe, sokan fel sem értek a gyors körre, de a többiek sem javítottak.

Kiestek a Renault-k, Rio Haryanto, Kvjat és a két Sauber. Bár az idők alapján továbbment Sainz és Perez, a második szakaszban már nem vezettek.

A Q2-re elsőként a Mercedesek futottak ki, mindenki sietett, mert eső közelített a pályához. Hat perc után már csepergett is itt-ott, de az első gyors körét még mindenki gyakorlatilag száraz pályán futotta. A top10-be a két Mercedes, a két Ferrari, a két Red Bull, a két Williams, Hülkenberg és Button jutott.

auszt_kval_04

Az utolsó három percre megérkezett az eső, senki nem javított. Kiesett a két Haas, Pascal Wehrlein és Fernando Alonso.

Míg a mercisek ultralágyon futották legjobb köreiket, a ferrarisok és a Red Bull-osok szuperlágyon mentek tovább, eső híján ők azon rajtolnak majd vasárnap.

A Q3-ra teljesen elázott a pálya, viszont kisütött a nap, a két Ferrari-pilóta ment ki elsőként, átmeneti (intermediate) gumikon. A többiek is ezt választották.

auszt_kval_01
A napsütésben gyorsan száradt az aszfalt, javultak az idők, szinte minden befutónál más állt az élre. A kérdés az volt, ki nevet a végén.

Az utolsó négy percre a Force Indiá-s Hülkenberg felvette az utlralágyakat, ez pedig mindenkit lépésre kényszerített, sorjáztak a kerékcserék.

auszt_kval_13

A német az élre is ugrott, aztán jött Massa, Räikkönen, Hamilton, aztán újra Hülkenberg, tőle Vettel vette át a vezetés, utána Hamilton. Rosberg és Hülkenberg már nem bírt az angol idejével, megszerezte a pole-t. Utána három német: Rosberg, Hülkenberg és Vettel, Jenson Button lett az 5. a McLarennel. A top10 második felében Räikkönen, Ricciardo, Bottas, Verstappen, Massa.

A büntetésekkel vasárnap Hülkenberg áll Hamilton mellé. Rosberg a 7., Vettel a 9. rajtkockából indul majd.

auszt_kvali

Kommentek

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az ebay-re, amire most bárki licitálhat.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

A KRESZ örök dilemmájára kerül most pont

Kiengedjem? Ne engedjem ki? Mikor engedjem ki?

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

A járhatatlan sártengerré változó földutakat régen gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal, amelyet a járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.