F1: A bónuszoknak annyi, de a Ferrarinak jár valami

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.07.01. 11.30

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone megerősítette, hogy 2020 után nem kíván bónuszpénzeket osztani a nagycsapatoknak, sokkal egyenlőbb kifizetéseket tervez.

F1: A bónuszoknak annyi, de a Ferrarinak jár valami

A Forma-1-ben a csapatokkal 2013-ra megkötött, 2020-ig érvényes bilaterális szerződések alapján több nagycsapat – a Ferrari, a Red Bull, a Mercedes, a McLaren és a Williams – a bajnokságban elért eredményektől függetlenül ilyen-olyan címeken több tízmillió dolláros bónuszt kap a sportág bevételeiből, míg a kis- és középcsapatok a nekik juttatott pénzekből a túlélésért küzdenek.

Az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone néhány napja azzal állt elő, hogy 2020 után ejteni kívánja a mostani rendszert, az Osztrák Nagydíj helyszínén pedig megerősítette ezt:

“Úgy intézzük majd, hogy a pluszpénzt, amit most kapnak, nem kapják majd meg. Vagyis csak akkor, ha nyernek. Nem fizethetünk azoknak, akik nem nyernek, nem akarok egyszerű indulási pénzt fizetni.”

kin_f1_07

 

Bár az angol üzletember korábban mindig azt mondogatta, hogy akinek nem futja az F1-re és/vagy rosszul gazdálkodik, annak fel is út, le is út, most már arról beszél, hogy a kisebb csapatoknak is megfelelő összeg járna:

“A jelenleg kapott pénzekkel esélyük sincs. De elérjük majd, hogy legyen esélyük, ha képesek teljesíteni. Most, ha szabad így fogalmaznom, négy-öt csapatról gondoskodunk, mert négy-öt éve ők vállaltak hosszú távú kötelezettséget, vállalták, hogy maradnak 2020-ig. Ezért kapniuk kellett valamit.”

Amikor újra rákérdeztek, hogy a teljes prémiumrendszer eltörlését célozza-e, így felelt: “Igen, semmi bónusz. Mindenki ugyanazt kapná.”

A Mercedes főnöke, Toto Wolff, aki csütörtökön megbeszélést tartott Ecclestone-nal, azt mondta az újságíróknak, hogy az új szerződésekben járható út lehetne az övék, ők ugyanis azt írták alá, hogy két konstruktőri bajnoki cím megszerzése után kapnak több pénzt.

“Talán a Mercedes 2012-es szerződése lehetne a példa a jövőre nézve. Mi azért kaptunk bónuszt, mert jól teljesítettünk. Bele volt építve a feltétel: akkor nőhet a bevételetek, ha győztök.”

hamilton_vettel

A Forma-1 legrégebbi és legeredményesebb csapata, a Ferrari jelenleg kizárólag a részvételért évi 70 milliós bónuszt tesz zsebre, így biztosan nem tetszik majd nekik az új felvetés, amikor pedig nem tetszik nekik valami, a kiszállással fenyegetőznek.

Ecclestone erre azt mondta, hogy “sokszor mondták már ezt, és biztosan komolyan is gondolják mindig, de aztán valahogy kimegy a fejükből”, hozzátette azonban, hogy “majd meglátjuk, a Ferrari az F1 indulása óta velünk van, szóval azért jár nekik valami”.

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.