F1: “Katasztrófa” volt a bakui közvetítés

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.06.23. 10.32

A négyszeres világbajnok Alain Prost szerint ilyen pályákkal és ilyen közvetítésekkel a Forma-1 biztosan nem lesz képes új nézőket fogni.

F1: “Katasztrófa” volt a bakui közvetítés

A Forma-1 a múlt hétvégén első ízben látogatott Azerbajdzsánba, hogy a főváros, Baku utcáin kialakított pályán megrendezzék az Európa Nagydíjat.

Bár a nyomvonal, a falak, a kis bukóterek és a nagy sebesség eseménydús, kaotikus futamot vetítettek előre, végül egy tökéletesen eseménytelen, unalmas körmenet zajlott csak Bakuban. A négyszeres világbajnok Alain Prost vasárnap nem hitt a szemének, amikor bekapcsolta a tévét:

“Pénteken és szombaton nem néztem, csak a közösségi médiát figyeltem, ott pedig mindenki fantasztikus dolgokat mondott a pályáról, szóval örömmel kapcsoltam be a tévét a versenyre. De katasztrófa volt. Nem láttam a pályát, amiről mindenki beszélt. A kameraállások nem voltak jók, nem volt jó show. Egyetlen bal-jobb kanyarban mutattak jól az autók, csak ott lehetett érezni a sebességet.”

“Ha pedig a fedélzeti kamerából látja az ember a féktávokat, akkor nem látja a sebességet, nem hallja a zajt, nem látja, milyen nehéz vezetni. Ha első alkalommal látnám az F1-et így, azt gondolnám, hogy ugyanezt csinálom az utcai autóm volánjánál is. Én szeretném látni a nehézséget. Ezt borzasztóan untam.”

prost

A Professzornak arra is van javaslata, mivel lehetne jobbá tenni a versenyeket:

“Szeretnék mondjuk kisebb pályákat látni, amelyek a show-ra, a hangulatra helyezik a hangsúlyt. Legyen jóval olcsóbb, hogy az emberek hozhassák a gyereket is. Sőt, meg kéne oldani, hogy az autóversenyzés csúcskategóriájára ne csak a gazdagok tudjanak eljutni.”

Bár az F1 2017-es szabályváltozási csomagjával is a versenyek javítását célozták, másokhoz hasonlóan Prost is rámutatott, hogy a leszorítóerő növelése nem épp a szoros küzdelmeket segíti majd.

“Kisebb leszorítóerővel, jobb mechanikai tapadással, szélesebb gumikkal a kisebb csapatok is lehetősége lenne a mechanikai oldalon dolgozni, és a gumistratégia is szabadabb lehetne. Lehetne akár teljes szabadság is. Mondjuk lágyakat előre és kemény keveréket hátulra. Az olyan csapatok, mint mondjuk a Force India megteheti, hogy más gumikezeléshez állítja be az autót, mint a nagyok, akik nem annyira kockáztathatnak az ellenfelek miatt, így születhetnének meglepetések.”

Kommentek

F1: A Ferrarinak hálás Grosjean

Romain Grosjean csupán két másodperccel maradt le az első helyet megszerző Hamiltontól, így igazán lelkesen vág neki az Ausztrál Nagydíjnak.

Alonso: A McLaren nem jó a pontszerzésre, szomorú a helyzet

Fernando Alonso ugyan problémamentes időmérő végén a vártnál talán jobb 13. helyet szerezte meg Melbourne-ben, de egyáltalán nem elégedett.

F1: Perezt beidézték a versenybírók

A Force Indiá-s Sergio Perezt az Ausztrál Nagydíj kvalifikációja után vizsgálat alá vonták, büntetés miatt elúszhat a 11. rajthely.

Hamilton: Bottas nagyon jól teljesített

Lewis Hamilton indul az élről Melbourne-ben, Sebastian Vettel a második, Valtteri Bottas a harmadik rajthelyet fogta meg az időmérőn. Az első három nyilatkozatai.

Lóbőrbe öltöztették a sportkocsit

Musztángot a Mustangnak: a Vilner kínai megrendelésre készítette el azt az egyedi autóbelsőt, aminél alighanem minden jó ízlésű ember meghúzza a határt.

Húszmilliós unalom a BMW-től

A BMW 320d GT xDrive az a bajor modell, amiben hiába is keresnéd az izgalmat, nem fogod megtalálni. Cserébe roppant praktikus, és nem csak az egész család kutyástól, de a csomagok is kényelmesen elférnek.

Jövőre minden eddiginél nagyobb Seat jön

A Škoda kölcsönadja a Kodiaqot a Seatnak, így nekik is lesz középkategóriás szabadidőjárművük. Első részletek a leendő óriásról.

Speciális mentőjárművet épített a Kamaz

Szinte bárhol bevethető mentőjárművet épített a Kamaz, mely kiválóan alkalmas tűzoltók és a mentők munkájának támogatására.

Így gyorsul 350-re a Bugatti Chiron

Nem sokan vezethették a Bugatti Chiront, de Jeremy Clarkson köztük volt. Az autós újságírás fekete báránya ízelítőnek az autó gyorsulási képességeit demonstrálta.

Hihetetlen módon úszta meg a balesetet ez a motoros

Lendületből ült fel az autó tetejére a motoros, amin valószínűleg ő is meglepődött az ütközés után.

Világrekordra készül a Jaguar

Idén 25 éves a Jaguar XJ220, és ebből az alkalomból monstre felvonulást terveznek, méghozzá Guinness-esélyes részvétellel.

Videó: Így vágta falnak a Red Bullt a helyi hős

A Red Bull-os Daniel Ricciardo nem lehet elégedett, hiszen hazai közönsége előtt szúrta el az időmérőt, a Q3-ban a falban végezte.

F1: Hamiltoné az év első pole-ja

A szezonnyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíj időmérőjén a mercedeses Lewis Hamilton magabiztos pole-t hozott, mögötte a ferraris Sebastian Vettel, Valtteri Bottas csak a 3. A hazai sztár a falban végezte.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Selejtes luxusautók okoznak főfájást

Ezen a héten prémium autógyártók termékeit ítélték emberi felhasználásra alkalmatlannak az európai hatóságok. Visszahívások Auditól Range Roverig.

F1: Vettel pályarekorddal az élen, az újonc a falban

Az Ausztrál Nagydíj harmadik szabadedzésén a ferraris Sebastian Vettel fél másodperccel verte a Mercedeseket, a Saubernél új versenyző mutatkozott be, a Williams újonca pedig összetörte az autót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.