F1: “Katasztrófa” volt a bakui közvetítés

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.06.23. 10.32

A négyszeres világbajnok Alain Prost szerint ilyen pályákkal és ilyen közvetítésekkel a Forma-1 biztosan nem lesz képes új nézőket fogni.

F1: “Katasztrófa” volt a bakui közvetítés

A Forma-1 a múlt hétvégén első ízben látogatott Azerbajdzsánba, hogy a főváros, Baku utcáin kialakított pályán megrendezzék az Európa Nagydíjat.

Bár a nyomvonal, a falak, a kis bukóterek és a nagy sebesség eseménydús, kaotikus futamot vetítettek előre, végül egy tökéletesen eseménytelen, unalmas körmenet zajlott csak Bakuban. A négyszeres világbajnok Alain Prost vasárnap nem hitt a szemének, amikor bekapcsolta a tévét:

“Pénteken és szombaton nem néztem, csak a közösségi médiát figyeltem, ott pedig mindenki fantasztikus dolgokat mondott a pályáról, szóval örömmel kapcsoltam be a tévét a versenyre. De katasztrófa volt. Nem láttam a pályát, amiről mindenki beszélt. A kameraállások nem voltak jók, nem volt jó show. Egyetlen bal-jobb kanyarban mutattak jól az autók, csak ott lehetett érezni a sebességet.”

“Ha pedig a fedélzeti kamerából látja az ember a féktávokat, akkor nem látja a sebességet, nem hallja a zajt, nem látja, milyen nehéz vezetni. Ha első alkalommal látnám az F1-et így, azt gondolnám, hogy ugyanezt csinálom az utcai autóm volánjánál is. Én szeretném látni a nehézséget. Ezt borzasztóan untam.”

prost

A Professzornak arra is van javaslata, mivel lehetne jobbá tenni a versenyeket:

“Szeretnék mondjuk kisebb pályákat látni, amelyek a show-ra, a hangulatra helyezik a hangsúlyt. Legyen jóval olcsóbb, hogy az emberek hozhassák a gyereket is. Sőt, meg kéne oldani, hogy az autóversenyzés csúcskategóriájára ne csak a gazdagok tudjanak eljutni.”

Bár az F1 2017-es szabályváltozási csomagjával is a versenyek javítását célozták, másokhoz hasonlóan Prost is rámutatott, hogy a leszorítóerő növelése nem épp a szoros küzdelmeket segíti majd.

“Kisebb leszorítóerővel, jobb mechanikai tapadással, szélesebb gumikkal a kisebb csapatok is lehetősége lenne a mechanikai oldalon dolgozni, és a gumistratégia is szabadabb lehetne. Lehetne akár teljes szabadság is. Mondjuk lágyakat előre és kemény keveréket hátulra. Az olyan csapatok, mint mondjuk a Force India megteheti, hogy más gumikezeléshez állítja be az autót, mint a nagyok, akik nem annyira kockáztathatnak az ellenfelek miatt, így születhetnének meglepetések.”

Kommentek

Sebességkorlátozás jöhet a szmog miatt

Ha nem javul a levegő minősége Budapesten, akár sebességkorlátozást is bevezethetnek.

Fejét vették egy Ladának a somogyi tolvajok

A Patalom külterületén lebukott fatolvajok hatósági jelzés nélküli Ladájától kicsordul a könny az ember szeméből, írja a sonline.hu, és nagyon igazuk van.

Egyre több városban van szmogriadó, itt a következő

Debrecenben a szálló por légköri koncentrációjának 24 órás átlagértéke két egymást követő napon, mind a három mérőállomáson túllépte a riasztási küszöbértéket, ezért a város polgármestere hétfő délután elrendelte a szmogriadó riasztási fokozatát.

Még idén jön a BMW új roadstere

Szépen alakul a Toyota Supra ikertestvéreként fejlesztett új Z4-es, már közúti tesztjeiket járják a prototípusok.

Koros buszokkal szállítanák az utasokat Szeged környékén

Akár 16 éves buszokat is bérelne a DAKK alvállalkozója, mely főleg Szeged környékén tevékenykedik.

Télen igazán jó a habos kefélés

Télen is fontos az autómosás, sőt talán még fontosabb, mint a nyári hónapokban. De vajon milyen eredményt érhetünk el az egyszerű önkiszolgáló autómosóban szorgoskodva? Sima gőzborotva a habkefe ellen!

Ki nem találnád, mivel jár mától Schwarzenegger

Egy osztrák autóipari vállalkozás megépítette azt az autót, ami egyszerre felel meg a bennünk élő ösztönlénynek, és környezettudatos öko-egónknak. Arnold kapott is belőle egy példányt.

Már szupersportkocsikat is érint a légzsákbotrány

Ferrarikat és McLareneket is találunk a hibás Takata légzsákok miatt indított visszahívás-sorozat legújabb ütemében.

F1: Körmenetekkel riogat a Pirelli

A Pirelli motorsportfőnöke nem biztos abban, hogy az új szabályok feldobják majd a Forma-1-es versenyzést.

Mindig is imádtad a 007-est? Akkor ez tetszeni fog.

Ez a patent kis infografika összeszedte James Bond kedvenc autóit, és néhány tudnivalót róluk.

Ezek a legjobb használt dízelek

A brit Diesel Car magazin kielemezte a piacot, és összeállította kedvenc használt autóinak listáját. Szerintük ma ezeket érdemes megvenni Európában másodkézből.

F1: Massa nem adja vissza az ajándékautót

Felipe Massa azt mondja, Forma-1-es visszatérése miatt nem fogja visszaadni a Williamsnek a visszavonulása alkalmából kapott Forma-1-es autót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.